35 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg even, zit in zelfde situatie.

3 jaar geleden

Ik volg ook .... Dit had ik kunnen schrijven ook 9 weken oud. Klinkt als een fase .... Tenminste hoop ik 😅

3 jaar geleden

Hier ook last van en meneer is nu ook week 9.. ik lees mee

3 jaar geleden

Hier ook, maar dan 8 weken..

3 jaar geleden

Nou ik zie dat ik niet de enige ben 🤭 hoe gaan jullie hier mee om??

3 jaar geleden

Onze dochter heeft het zelfde! Valt slecht in slaap. De draagdoek is overdag bij ons de uitkomst. Nu zijn we sinds vandaag met een slaapschema bezig op advies van een slaapcoach. Ritme en een vast bedtijd ritueel zou moeten helpen. En de slaapuren op de juiste momenten in zetten, zou ook moeten schelen. Ook hebben wij Numsy, een white noise apparaat. Dit helpt veel baby’s om hun slaapcyclus te koppelen en worden ze niet na 45 min weer wakker. Ook worden ze hier rustig van. Ook bakeren we haar in en verwarmen we haar bedje voor. Ik heb ook geen concreet antwoord voor je, maar misschien tips.. Ik begrijp dat je er moedeloos van wordt, het is pittig … 😩 Er wordt mij veel gezegd dat alles een fase is dus daar hou ik mij aan vast.

3 jaar geleden

Is er een andere manier om haar te laten slapen buiten haar bed wat je nog niet geprobeerd hebt? Klinkt als een oververmoeide baby en dan heeft het geen zin om in bed te oefenen denk ik. Als dat gelukt is kun je dutjes in bed oefenen. Met vast ritueel etc etc. Een tip die mij HEEL erg geholpen heeft om slaapcycli te koppelen bij alle 3 mijn kinderen: de echte fohn aanzetten (dus geen spotify geluidje) zodra ze wakker worden na 45 min. Ze huilen dan nog wel eventje soms maar slapen vrijwel altijd weer verder. En dan gewoon eerste tijd niet meer uitzetten, en dan steeds korter aanzetten tot het niet meer nodig is.

3 jaar geleden

Onze zoon is 9 weken en de ene dag gaat goed en de andere dag totaal niet! Op ons slaapt hij wel goed dus mocht het met z’n dutje niet lukken en ben ik 15 minuten tot 20 minuten met hem bezig, dan accepteer ik het dat het niet gaat lukken nu en dan ga ik met hem op me borst in bed liggen en dan slaapt hij wel. Als ik zelf te veel moeite ga doen word ik gefrustreerd en hij daardoor ook en dat voelt hij… Ik zie het zo, morgen weer een nieuwe dag om het te proberen. Ik moet wel zeggen dat we de 4moms mamaroo sleep hebben gekocht om hem alleen te leren slapen en dat werkt voor ons heel goed. Voorheen kon hij alleen op ons slapen, hij wilde zelfs niet in de co sleeper. Het werkt Ook om z’n slaapje te koppelen heel goed. Als hij tijdens z’n dutje slaapt en ik zie dat hij na 45 min wakker wordt en niet verder in slaap valt, dan doe ik de wiegstand aan met ssssh geluid en dan lukt het 9 van de 10 keer weer om in slaap te vallen. Niet altijd maar wel vaker dan voorheen.

3 jaar geleden

Mijn dochter slaapt overdag alleen op haar buik langer dan 10 min. We moeten haar wel in slaap wiegen en sussen waar ze vaak ook tegen vecht maar na een paar min geeft ze het meestal op. Ze slaapt dan of op onze borst of in haar nestje in de box op haar buik. Misschien is dat nog iets om te proberen?

3 jaar geleden

Wat vermoeiend voor jullie allebei 😴 Ik kijk sinds ongeveer twee weken naar de wakkertiiden. Ze is nu 8 weken oud. Ongeveer 75 minuten nadat ze wakker is geworden leg ik haar weer in bedje (overdag). Uiteraard na fles, verschonen en even spelen. Dit voorkomt dat ze te lang wakker is en oververmoeid raakt en niet meer in slaap wil vallen. Je kindje hoeft niet na al te slapen na die 75 minuten, maar dan start je een klein ritueeltje om haar te laten slapen, ook als ze nog geen vermoeidheidsignalen vertoont. Als je Googled vind je hierover veel info. Het is nog niet echt een ritme, maar biedt wel wat houvast/structuur voor jezelf. Misschien werkt dit ook voor jou?

3 jaar geleden

Mijn dochter sliep redelijk goed. Toen las ik over wakker tijden en ben ik dat gaan proberen. Dat werden de 3 zwaarste dagen tot nu toe, ze kwam moeilijk in slaap en zodra ik haar ging wegleggen werd ze heel snel weer wakker waardoor ik urenlang op de bank heb zitten wiegen en in de avond alsnog een oververmoeide baby gad. Gister weer losgelaten en heeft ze qua uren wel minder geslapen maar was ze een stuk meer relaxt en ik ook. Op z'n minst toevallig.

3 jaar geleden

Mijn dochter kan echt maar een enkele keer zelf in slaap vallen overdag. Ik kies ervoor haar overdag in slaap te helpen (op de arm nemen en lopen door huis) en slechts een enkele keer te proberen of ze dit zelf kan (dus eens in de zoveel dagen). Ik vind het belangrijker dat ze slaapt dan dat ze zelfstandig slaapt. Tegelijkertijd komt t ook voor dat ze tussen voedingen niet slaapt of maar 15min. Dan probeer ik daar niet teveel over te stressen, dan is dat wat t is en maken we t gezellig met kletsen, zingen oid. Wat maakt dat je haar oververmoeid vindt? En hoe erg is dat? Ze valt in de avond snel in slaap lees ik. Probeer jezelf niet te gek te maken met wakkertijden, oververmoeide baby ed. Daar kun je een hoop over lezen op insta ed kan handig zijn maar je ook gek maken

3 jaar geleden

Lees net dat er rond 8 weken een slaapregressie is, waarschijnlijk hebben we daar allemaal last van😴😴

3 jaar geleden

Hier ook al een paar dagen, ze sliepte wel goed 1,5 - 2 uurtjes, nu is ze binnen 30/40 minuten wakker. Ze wordt morgen 9 weken. Ik doe alles wat kan, hetzelfde ritueel, donker kamertje, inbakeren, slaapliedje en white noise aan, ze is ook huilerig en hangerig, ik denk dat ze last heeft van haar 2e sprongetje. En om te helpen ben ik deze week flink ziek 🤒 fijn te horen dat ik niet de enige ben.

3 jaar geleden

Reactie op zon22

Mijn dochter kan echt maar een enkele keer zelf in slaap vallen overdag. Ik ...
Zo thnx deze had ik even nodig 🫣 vandaag alles losgelaten en gewoon gedaan wat ik dacht wat goed zou zijn.. compleet andere baby vandaag, toeval? Denk het niet 😅

3 jaar geleden

Reactie op snoeltje91

Zo thnx deze had ik even nodig 🫣 vandaag alles losgelaten en gewoon gedaan ...
Yeah! Fijn! Volg je gevoel. Geeft ook hoop voor als het weer een mindere dag is, er komen sowieso weer betere dagen aan.

3 jaar geleden

Ik volg mee, 9 weken en vandaag lijkt wel de aller ergste dag! En ik vind het ook zielig !!

3 jaar geleden

Reactie op Kelwes

Ik volg mee, 9 weken en vandaag lijkt wel de aller ergste dag! En ik vind h ...
Heel herkenbaar. Wij zitten in hetzelfde ritme. Alleen in de auto of wandelwagen slaapt ze goed momenteel.

3 jaar geleden

Mijn dochtertje is ook 9 weken en vecht ook vaak tegen haar slaap . Als ze dan slaapt kan ze plots al huilend wakker worden 🤔 en dan is ze helemaal overstuur maar waarom weet ik niet .

3 jaar geleden

Heel herkenbaar! Ik zat me ook rot te lezen over krijg ik een baby in slaap en dacht dat ze oververmoeid was. De dag erna geprobeerd hier niet teveel over na te denken en ze heeft meerdere korte dutjes in de box en wagen gedaan. Dit is dag 2 en ze ligt nu ook lekker te slapen in de box! :)