17 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb geen ervaring hiermee me kleine slaapt elke nacht erg goed door. Vanaf het begin al. Maar moest wel heel hard lachen om je topic titel 🙈🤣🤣🤣
3 jaar geleden
Voor dat hoesten zou je evt lekker kunnen douchen samen voordat hij naar bed gaat. Dit werkt ontspannend op de longen. Helaas kan van alles de oorzaak zijn van het slechte slapen. Slaapregressie, sprong, ziekjes... Wij hebben onze knul strak ingepakt, zodat hij minder woelt. Hij kon zichzelf uren wakker houden met zijn armen. Nu komt hij nog 2 a 3 keer snachts en dat is vergeleken met het begin al fantastisch. Heel veel succes samen!
3 jaar geleden
Reactie op YanaYana
Voor dat hoesten zou je evt lekker kunnen douchen samen voordat hij naar be ...
Dat is misschien slim. Of in bad, dat vindt hij ook erg leuk. Ik vrees dat het een beetje een combinatie van alles is, hij is sowieso ziek. Afgelopen week een combinatie van diarree, hoge koorts, hoesten, volle neus. Wij hadden allebei corona, dus hij misschien ook. En hij is dus mega druk met het rollen naar zijn buik, hij ligt om de haverklap op zijn buik, maar terug lukt nog niet echt dus onhandig. Ik overwoog vannacht om zo'n lakentje aan te schaffen waarmee hij strak ligt ingestopt (gewone lakens schopt hij af), maar hij mag erg graag op zijn zij slapen dus ik weet niet of ik hem een lol doe met instoppen in rugligging...
3 jaar geleden
Reactie op fgru
Dat is misschien slim. Of in bad, dat vindt hij ook erg leuk. Ik vrees dat ...
Als hij niet het hele bedje door gaat zou je een slaaptunnel kunnen proberne. Geeft ook druk en is stuk goedkoper.
Ik heb voor mijn dochter zo'n lakentje van nunki. En zodra ik de rits dicht maak heeft ze rust indr benen.
3 jaar geleden
Mijn kleine sliep direct ook goed en aardig goed door. We hebben ongeveer 4 weken echt veel strijd gehad snachts. Soms uren lang huilen en alleen haar recht ophouden hielp. In slaap gewiegd enz. Echt vermoeiend en intensief was het. En nu ik durf dit bijna niet te tippen slaapt ze sinds woensdag supergoed. Ze komt niet meer voor voeding en om 5 uur begint ze licht te slapen en moet ik 3/4 keer speen teruggeven totdat het 7 uur is.
Wat ik wil zeggen is dat het echt een fase kan zijn. Mijn ukkie rolde de hele dag de hele kamer door. Ging hardop lachen om alles. Doet er alles aan een speeltje te pakken en maakt nieuwe geluiden. Ze heeft zich in die weken enorm ontwikkeld.
Mijn advies laat het gebeuren. Wees er voor haar. Er komt een einde aan want ze heeft als basis altijd goed geslapen waar ze wel weer op terugvalt
3 jaar geleden
Reactie op Suusje796
Mijn kleine sliep direct ook goed en aardig goed door. We hebben ongeveer 4 ...
Hoe oud was ze toen ongeveer? Ik vermoed dat het hier ook iets van een groei- of ontwikkelingsspurt is, gecombineerd met ziek zijn, we hebben dit in ieder geval nog nooit meegemaakt met hem dus het is even slikken. Zeker omdat we zelf ook niet fit zijn. We zeggen maar tegen elkaar: nu maken wij ook die newborn fase mee die de meeste mensen hebben, van meerdere keren per nacht wakker. Alleen dan een half jaartje later haha. Dank voor je bemoedigende woorden!
3 jaar geleden
Herkenning kun je van mij krijgen! Mijn lieve meid sliep al heel snel goed door. En nu door een combinatie van een moeilijke fase voor een sprong, prikjes en aankomende tandjes was dat ineens voorbij. Ze komt nu vaker in de nacht dan toen zij net was geboren. Ik ben een zombie! Het goede nieuws: we zijn nu 3 weken verder en net gaat beter. Ook dit is een fase. En ook deze fase gaat weer voorbij. :)
3 jaar geleden
Reactie op Dvhil
Als hij niet het hele bedje door gaat zou je een slaaptunnel kunnen probern ...
Ik dacht hoera! Ik ga een slaaptunnel kopen, want wat zijn die nunki lankentjes duur. Maar lees nu het volgende:
Slaaptunnels zijn niet geschikt voor baby’s: de rekbare stof over de gehele lengte geeft teveel druk bij de beentjes en dat zit de heupontwikkeling in de weg. Ook kan een slaaptunnel gevaarlijk zijn voor jonge kindjes. Als een kindje jonger dan 2 jaar onder een slaaptunnel belandt, is het vaak nog niet sterk genoeg om het strakke deken van zich af te krijgen. Door de dikke rekbare stof kan het kindje dan opgesloten raken en moeilijk ademhalen. Er is dan kans op ‘rebreathing’: de koolstofdioxide die we uitademen kan onvoldoende ontsnappen waardoor de baby kan stikken. Een slaaptunnel is daarom alleen geschikt voor (oudere) kinderen en volwassenen.
(feddekees.nl)
3 jaar geleden
Zoveel herkenning. Dochter sliep sinds geboorte door, sinds een paar weken zijn de nachten steeds slechter. Van 1x drinken en gelijk weer verder slapen, naar 3-4x drinken en moeilijker inslapen. Wij hebben een nunki lakentje gekocht via vinted, al het geld waard. Ze slaapt veel rustiger, maar werd nog wel steeds wakker. Ze komt ook beter weer in slaap en heeft geen last meer van haar maaiende armen.
Vannacht sinds weken weer maar 1x wakker geworden. Zou dit het einde zijn van de slaapregressie?
3 jaar geleden
Tsjaa dat hoort er gewoon bij 😅 onze dochter sliep perfect tot sprong 4 kwam, toen was t letterlijk elk uur wakker en ook lekker druk snachts. Nu bij 6 maanden is t weer wat beter maar ze komt snachts nog 2x voor voeding (en slaapt dan meestal snel weer door).
Zeker als je kindje niet fit is, heeft hij/zij gewoon nabijheid nodig. Laat hem weten dat je er bent, desnoods op jouw buik laten slapen en dan zelf ook een oogje dichtdoen.
Bij ons helpt samen douchen voor t slapen gaan ook best goed, zeker als ze verkouden is. Dus dat is wel de moeite waard om te proberen.