9 Reacties

3 jaar geleden

Bij ons dochtertje werd 1 dag na de geboorte een hartruisje gehoord door de kinderarts. De dag erna allemaal onderzoeken in het ziekenhuis, ze dachten aan de ductus botalli die nog dicht moest groeien. Een paar weken geleden zijn we weer op controle geweest maar helaas was dit niet het geval. Onze dochter van nu 10 weken heeft een vernauwing in de klep naar de longslagader of in de ader zelf. Echt een hartafwijking dus (schrikken 😫) We moeten nu om de maand langs voor controle om te kijken of ze er last van heeft (geen energie etc). Voor nu groeit ze goed en doet ze het super! Dus idd even schrikken maar omdat ze het goed doet maken we ons minder zorgen! Dus mijn tip is eigenlijk: kijk naar je kindje, groeit hij/zij goed en is hij/zij tevreden? Dan gewoon lekker blijven genieten! Ook een ingreep kan tegenwoordig erg goed en met zo min mogelijk risico’s etc gebeuren. Heb vertrouwen!

3 jaar geleden

Wij hebben dat met een van onze andere kinderen gehad. Het kwam heel vaak voor en bij ons was er niks aan de hand gelukkig. Dus probeer je niet teveel zorgen te maken!
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Ik heb zelf een hart ruisje. Wij kwamen er pas achter, bij de kinderarts toen ik een jaar of 14 was. Ben toen ook uitbundig gecheckt, met hartfilmpjes en echo's. Het ruisje (gaatje in hart) wat bij mij aanwezig is, is niet gevaarlijk. Het hoeft dus niet erg te zijn! Ik zou voor nu gewoon even afwachten, zonder jezelf paniek in te praten. Dat is nog echt niet nodig!

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft ook een hartruisje. Hij blijkt een heeel klein gaatje tussen zijn hartkamers te hebben (VSD). Zo klein dat ze er niks aan doen en de verwachting is dat dit vanzelf dicht gaat. Het hoeft dus niet iets ernstigs te zijn, maar schrikken is het natuurlijk wel! Hopelijk weet je snel meer! 😘

3 jaar geleden

Allebei de kinderen hebben echo gehad omdat ze bij CB een hartruisje hoorde. Beide niets aan de hand gelukkig 😊 bij de 3e niets gehoord

3 jaar geleden

Bij mijn kind ook gehad bleek niks aan de hand

3 jaar geleden

Wij hebben helaas hetzelfde meegemaakt, de wachtlijst in het ziekenhuis was hier erg lang. Ik weet niet hoe dit in jullie regio is? Anders kan ik de DC klinieken aanraden, gewoon vanuit je zorgverzekering, maar kun je vaak veel sneller terecht! Zitten door heel het land en dan weet je eerder waar jullie aan toe zijn.

3 jaar geleden

Reactie op Hester20202022

Wij hebben helaas hetzelfde meegemaakt, de wachtlijst in het ziekenhuis was ...
DC kliniek in Den Haag ben ik met de 2e geweest en goed bevallen anders indd lange wachttijd. Hele lieve kinderarts toendertijd 😍

3 jaar geleden

Wat schrikken en ik kan me voorstellen dat jullie het erg spannend vinden! Bij onze kleine was helaas ook een ruisje te horen. Dit bleek ernstige longslagaderklep vernauwing te zijn. Aangezien er geen acute verandering plaats zou vinden mochten we na een paar dagen in het ziekenhuis te hebben gelegen naar huis. Gelukkig hebben we geen klachten aan de kleine kunnen merken, maar wij vonden het wel spannend. 3 weken na de bevalling werd hij gedotterd en het gaat nogsteeds super! (Nu 8 weken oud) Mijn advies zou zijn: hou het tempo van je kindje aan, zij laat wel merken als ze ergens acuut last van heeft. Heel veel succes en beterschap voor de kleine!