3 Reacties

vorige maand

Een beetje grof gezegd misschien. Maar is het niet iets waar je echt even doorheen moet? Een lijstje aan eisen gaat wel ver. Persoonlijk zou ik een melkfles niet meer geven. Voor naar bed gaan mag maar zeker niet 's nachts. Bekertje water is anders. Misschien daarmee beginnen om af te bouwen? Lijkt mij heel zwaar allemaal. Sterkte en hopelijk is het een korte fase!

vorige maand

Ik denk dat hij geleerd heeft dat (lang) zeuren werkt. Dat heeft hij nu vaak ervaren. Om dit weer af te leren, zal je een korte periode enorm moeten doorbijten. Verwend nest klinkt best naar, al snap ik dat je heel moe bent. Het klinkt alsof jullie uit vermoeidheid vaak toegeven (menselijk en begrijpelijk!). En dus gedraagt hij zich daarnaar. Melkfles op deze leeftijd verbaast me sowieso. Bekertje melk voor het slapen eventueel en verder mooi afscheidsritueel bedenken voor de flesjes. Als de dutjes niet uitmaken voor het ‘s nachts wakker worden, zou je een dutje of rustmomentje ‘s middags kunnen overwegen. Dan heb je tenminste zelf even rust. En kan je partner de nacht nog wat meer op zich nemen, als jij er zo doorheen zit? Sterkte!

4 weken geleden

Oh mama wat zwaar k*t! Mijn boef heeft gelukkig ondertussen geleerd dat er een beker water naast zn bed staat, het potje aan de overkant van zn bed en als hij echt niet verder kan slapen hij rustig tussenin mag liggen. Het heeft bij ons wel een paar maanden geduurd voordat dit lukte. Stapje voor stapje gedaan. Melkfles weg, alleen nog water in de fles. En vervolgens een beker. Daarna de kus en knuffel en aandacht 's nachts weg en verruild voor een warmies knuffel. Hij probeerde het nog door tussenin een feestje te gaan bouwen, maar daarna legde we hem weer terug in zn eigen bed. Tegenwoordig gaat het goed, vaak dan. Voor jou dus, maak switches waar het voor jou te doen valt en je mag ook best je eigen grenzen aangeven. Dan weet je kindje ook waar hij aan toe is en voel jij je niet zo uitgeblust. Hang in there mama!