12 Reacties
VRIEND
3 jaar geleden
Wij hebben 3 weken geleden de provocatie test gehad. Bij ons had ze duidelijk de 2e keer de koemelk gehad. Zelfde klachten als die jij hier omschrijft….. na 3 dagen werd het minder…. Het is een hel even maar volhouden. Van dat kleine beetje wat ze krijgen zijn die darmen heel even van slag maar dit duurt gelukkig geen weken.
Wij hadden eerst ook pepti maar dit bleek niet genoeg. Ook nutramigen is niet genoeg dus nu hebben we de variant echt zonder koemelk de neocate…. En dit gaat super goed!
3 jaar geleden
Reactie op Carmenx
Wij hebben 3 weken geleden de provocatie test gehad. Bij ons had ze duideli ...
Wat fijn om te lezen dat de reactie op de koemelk en de klachten na een paar dagen minder werden. En wat een zoektocht voor jullie met eerst Nutramigen en nu Neocate. Enorm fijn dat dit voor jullie nu de oplossing is! Moest je Nutramigen trouwens ook weer voor een periode van vier weken proberen?
3 jaar geleden
Reactie op hoian
Ah wat balen dat jullie geen verschil merkten. Zijn jullie nu weer terug na ...
Ja gelijk weer begonnen. Wel met op/afbouw. Nou bij ons was het zo dat ze eigenlijk geen symptomen had anders dan dat haar gewicht achter bleef ( 2 weken) en dat ik haar zo onrusig en hijgerig vond. Op advies van kinderverpleegkundige op pepti over gegaan en ze was binnen een week 230 gram aangekomen. Dus doorverwezen naar diëtiste en na 4 weken gebruiken de provocatietest gedaan, daar kwam niets uit. Had ik ook wel verwacht aangezien ze eerder ook geen duidelijke symptomen had. Dus in overleg weer terug naar reguliere voeding. Na 1 week wegen was ze 30 gram afgevallen terwijl ze meer is gaan eten. 2e week 190 aangekomen. Dus ja nu afgesproken langere termijn haar gewicht ontwikkeling in de gaten te houden en op basis daarvan gaat de diëtiste er wat van vinden. Wekelijks wegen is ook niet volledig betrouwbaar dus we gaan nu om de week tot 2e week januari wegen en dan kijken wat het doet.
3 jaar geleden
2 jaar geleden met mijn zoontje deze test ook gehad. Het was bij mij duidelijk dat hij het de 2e dag kreeg; hij weigerde die fles pertinent (hij was al iets van 9mndn ofzo). Met veel moeite wel wat koemelk binnen gekregen, tot de grens wat minimaal moest (150??) Hij heeft 2 dagen last gehad erna
3 jaar geleden
Reactie op MomOfL
2 jaar geleden met mijn zoontje deze test ook gehad. Het was bij mij duidel ...
Sneu voor die kleintjes hè. Fijn dat hij maar relatief kort last gehad heeft van de koemelk na de rest. Hoe is het nu met hem? Heeft hij nog steeds kma of is hij eroverheen gegroeid zoals ze weleens zeggen?
3 jaar geleden
Reactie op Dvhil
Ja gelijk weer begonnen. Wel met op/afbouw. Nou bij ons was het zo dat ze e ...
Spannend voor jullie hoe haar gewicht zich verder ontwikkelt. Wat gek dat ze wel gewoon aankwam met Pepti en nu weer wisselend. Veel succes voor jullie. Hopelijk is ze in januari weer goed aankomen volgens planning.