30 Reacties

4 jaar geleden

Is dit reclame ?

4 jaar geleden

Welke zorgverzekering hebben jullie afgesloten?

4 jaar geleden

Reactie op leentjeleentje

Is dit reclame ?
Hoi! Dit is geen reclame, maar we willen onze lezers er graag op wijzen dat de tijd om je zorgverzekering te wisselen nog maar beperkt is (nog 10 dagen). Omdat dit rondom je zwangerschap vaak handig kan zijn, besteden we hier richting het einde van het jaar extra aandacht aan ;-)

4 jaar geleden

Ik heb menzis en wil er graag bij blijven. Iemand toevallig al uitgezocht of het voordeliger is een aanvullende verzekering af te sluiten en welke dan het voordeligste is?

4 jaar geleden

Hoi, ik heb het cz aanvullende comfort pakket afgesloten. Eigen bijdrage kraamzorg 100% vergoed, niet medische bevalling ziekenhuis ook 100% vergoed en acne vergoeding €230,00 :)

4 jaar geleden

Ik heb PMA (is van Menzis): Menzis basis €126,59 (met eigen risico €385) En extra verzorgd 2 (€20,92) = €147,51 per maand. 100% eigen bijdrage vergoeding kraamzorg 100% eigen bijdrage vergoeding niet medische bevalling ziekenhuis Alternatieve zorg tot €300 (Max 40€ per dag) 12x fysio vergoed En €50 voor (zwangerschaps)cursussen Maar je kunt ook via Independer (www.Independer.nl onafhankelijke verzekering vergelijker) kijken (ik heb daar zelf ooit een aantal maanden gewerkt) je kunt gratis bellen voor advies, helpen je heel fijn!

4 jaar geleden

Ik heb cz afgesloten 126,- met een aanvulling van 8,10 zwangerschapscursussen ens vergoed. Kraamzorg eigen bijdrage en ziekenhuis eigen bijdrage beide niet vergoed maar hier niet nodig, zou meer kwijt zijn met duurdere verzekering

4 jaar geleden

Ik zit bij Zorg en zekerheid. Ik twijfel heel erg of aanvullend verzekeren nodig is/ voordeliger is… Basisverzekering vergoedt ook al een hoop.

4 jaar geleden

Ik zit bij Zilveren kruis. Vergoedt 100% wat je nodig hebt voor kraamzorg, eigen besluit voor ziekenhuisbevalling. Ze geven zelfs een bevalling Tense vergoed.

4 jaar geleden

Ik ben verzekerd via Menzis. Heb extra verzorgd 2 erbij afgesloten zodat alle kraamzorg uren ook vergoed worden ipv dat je eigen bijdrage nog hebt. Hier wordt het sowieso een ziekenhuis bevalling. En vind fijn dat €250 euro kan besteden aan lactatiekundige (of nieuwe kolf bijv).

4 jaar geleden

Reactie op snoeltje91

Ik heb menzis en wil er graag bij blijven. Iemand toevallig al uitgezocht o ...
Ik ben overgestapt naar menzis extra verzorgd 2. 147,51 per maand nu door korting via leerkracht collectief

4 jaar geleden

Hoe doen jullie het qua eigen risico? Ik had altijd maximaal, dus 885€, maar ik twijfel om nu misschien te verlagen. Wat zijn de risico's die eventueel van je eigen risico afgaan en hoe duur is dat?

4 jaar geleden

Reactie op leentjeleentje

Is dit reclame ?
Lijkt me wel. Beetje lelijk dat dat niet direct wordt benoemd terwijl er in de link die wordt gedeeld overduidelijk reclame wordt gemaakt voor één zorgverzekering.

4 jaar geleden

Reactie op Fabienne | 24Baby

Hoi! Dit is geen reclame, maar we willen onze lezers er graag op wijzen dat ...
Mag ik dan vragen waarom a. In de link die jullie delen steeds één zorgverzekering wordt genoemd? B. Andere topics over dit onderwerp worden gesloten? Prima als jullie samenwerken met die zorgverzekering. Wel zo fijn als jullie daar transparant over zijn. Een forum zou moeten zijn om ervaringen te delen, ook over zorgverzekeraars. Jullie lijken het nu een bepaalde kant op te sturen zonder daar eerlijk over te zaan. Ik wil niet al te veel azijnpissen maar dat is misleidend (en reclame mag niet misleidend zijn).

4 jaar geleden

Vandaag gebeld met mijn zorgverzekering Zorg en Zekerheid. Een groot voordeel is dat je altijd tussentijds kan overstappen naar de aanvullende verzekering die gunstig is als je gaat bevallen. Dat is bij heel veel zorgverzekeringen niet het geval. Hier betaal je er dus pas voor zodra je het ook daadwerkelijk nodig hebt!

4 jaar geleden

Reactie op OpperMama

Hoe doen jullie het qua eigen risico? Ik had altijd maximaal, dus 885€, maa ...
Het advies dat ik heb gekregen is dat je bij zwangerschap je eigen risico altijd zo laag mogelijk moet zetten.

4 jaar geleden

Reactie op Lady85

Ik zit bij Zilveren kruis. Vergoedt 100% wat je nodig hebt voor kraamzorg, ...
Wel pakket heb je dan, want ik heb ook deze verzekering en dan wordt tense volgensmij niet vergoedt

4 jaar geleden

In januari heb ik m'n eerste kindje gekregen en ben verzekerd bij CZ - United Consumers. Puur kijkend naar alles rondom de zwangerschap en bevalling kon het niet uit. Het werd medisch en daardoor werd het sowieso al vergoed. Ik kreeg last van m'n stuitje en daarvoor heel veel naar de fysio geweest en met m'n zoontje 2x naar de osteopaat. Nu ben ik in verwachting van de tweede en ga de zwangerschap en bevalling niet weer vergoeden, ik vind het wél fijn naar de (bekken)fysio te kunnen als het zwaarder wordt en eventueel na de bevalling. Dus aankomend jaar een basispakket met iets aanvulling voor fysio. Mijn tip: als je in principe de bevalling en kraamzorg in 1x kunt betalen, dan niet daarvoor verzekeren, Als je stress krijgt van het idee dat er opeens een rekening van een paar honderd euro komt: dan wél verzekeren. Aanvullend verzekeren is ongeveer hetzelfde als gespreid betalen namelijk, je speelt praktisch quitte.

4 jaar geleden

Wie heeft ervaring met een vgz aanvullende verzekering ?

4 jaar geleden

In februari is onze 1e dochter geboren. Ik had een uitgebreide aanvullende verzekering bij de ASR. Ik kon hiervoor alle kosten van de kraamhulp, de zwangerschapsyoga, een babymassagecursus en een kinderEHBO-cursus volledig declareren. Helaas moest onze dochter met 4 weken geopereerd worden en ook al deze kosten inclusief overnachtingen in het Ronald McDonaldhuis hebben we terug gekregen. Uiteindelijk heeft deze verzekering ons ruim €2000,- aan kosten gescheeld tov een basisverzekering. Niet iedereen zal zo’n start hebben, maar aangezien wij onverwacht komend jaar weer een kindje verwachten blijf ik deze verzekering aanhouden.