10 Reacties

één maand geleden

Ons zoontje is ook nooit de beste slaper geweest. Wat hier nu helpt is hem boekjes mee in bed geven. Dan leest/brabbelt en speelt hij ook soms nog wel een uur voordat ie eindelijk slaapt, maar hij huilt of roept in ieder geval niet, dus het is voor ons beter te hebben! Heb je zoiets al geprobeerd?

één maand geleden

Hier ook geen goede slaper. Het is belangrijk dat ons zoontje kan afschakelen in bed. Hij heeft 4 knuffels in bed waar hij dan lekker mee klets. Hij praat al goed voor zijn leeftijd en heeft een brede fantasie. Op begeven moment valt hij vanzelf in slaap met een knuffel in de hand. 🙃. Het duurt gemiddeld 30/45 minuten voor hij is slaap valt. Soms ook wel eens 1 uur. Het is belangrijk om consequent te blijven. Hier roept hij ook vanalles om maar niet te hoeven slapen. Een lange tijd gooide die zn speen steeds uit bed en riep dan papa/mama speen pakken. J.. niet slapen. J.. uit bed. 🙈🤣

één maand geleden

Ik zit momenteel in de stoel naast mevrouw haar bed ("mama toel sitte") tot ze slaapt. Anders is het hier ook huilen, gillen, brullen. De nachten wisselen, soms slaapt ze de hele nacht door, soms staat ze midden in de nacht om ons te roepen. In dat geval leggen we haar bij ons waar ze dan verder kan slapen. Gaat ze klieren, moet ze terug naar de eigen bed

één maand geleden

Hier is onze dochter binnen 14d 2 jaar. Rond haar 2 maand sliep ze door, rond haar 1 jaar was het echt de hel tieren, krijsen, roepen, stampen tot ze bij ons in bed belandde. Nu sinds enkele dagen zijn we precies weer vertrokken met de ellende. Buiten het feit dat ze nu heel duidelijk maakt mama komen mama slapen.. Dus ik slaap geregeld naast haar in haar kamer. Middag dutje verloopt ook moeilijker merken we zit soms halfuur tot uur te praten tegen haar knuffels. Nu slaapt ze eindelijk en lig ik hier 🫣.

één maand geleden

Hier is het weer drama. Eigenlijk begon het vorige week op vakantie al dat ze niet meer wilde inslapen en ook ‘s nachts weer wakker werd. Over twee weken wordt onze dochter twee en sinds een week is het echt krijsen, gillen en schreeuwen om papa en mama. Maar als we bij haar zijn duwt ze ons weg en zegt ze dat ook. We zijn al sinds zeven uur bezig vandaag en na al het gekrijs haar maar twee uur naar beneden gehaald waar ze gespeeld heeft. Ze wilde net niet in haar ledikant liggen. Prima meid, dus nu ligt ze op het opvouwmatrasje ernaast in haar slaapzak onder een fleecekleed. Want anders is het ‘DEKEEEEEEEEN’ en weer gillen. En dat al vanaf 5.00 uur vanochtend 😐 Ik ben kapot 🙃

één maand geleden

Wij hebben tot 11 maanden een ledikant gehad, maar dat overzetten vond ik zo onhandig (hoe doe je dat ooit zonder dat je kind weer wakker wordt) dat we daarna zijn overgegaan naar een vloerbed. In slaapcursus ook geleerd dat het belangrijk is om van zijn bed een fijne plek te maken, zo te lezen heeft jullie kind zn ledikant nooit fijn gevonden. Ik zou aanraden om een ander bed te kopen en te investeren in het een prettige plek te maken. En dan eerste tijd toch niet laten huilen want dan is het ook niet fijn om in slaap te vallen... Niet dat dat alle problemen oplost, want onze zoon slaapt nu regelmatig ook slecht in waar dat eerder toch een stuk makkelijker ging. Aan de andere kant slaapt hij nu wel eens nachten door, dus gaat dat weer beter. Maar misschien heb je er toch wat aan

één maand geleden

O ja, en als het niet lukt om hem in slaap te krijgen in zn bed gaan we weer met hem naar beneden. Dan was het blijkbaar te vroeg voor hem. Hij heeft ook niet veel slaap nodig. We proberen nu ook aan hem te vragen of hij moe genoeg is en in die zin naar hem te luisteren. Alleen wil hij soms te graag spelen om eerlijk te zeggen dat hij moe is, dus dat is nog best lastig 🙃

één maand geleden

Onze dochter wordt binnen enkele weken 2 jaar. We hebben periodes gehad dat het te bed leggen zonder probleem ging maar na weer een moeilijke periode is het nu al maanden zo dat ze in onze armen in slaap gewiegd wou worden, zowel tijdens de middagdut (vaak zonder succes) als s’avonds. Soms zijn we zo moe dat we haar mee in bed namen. Dat vind ze blijkbaar heerlijk want op den duur wou ze alleen nog maar zo slapen. We zijn nu op vakantie en waren zowel smiddags als s’avonds uren bezig om samen met haar in bed te liggen om haar te doen inslapen en dan te verleggen. We waren op.. en zijn dan maar met gecontroleerd huilen als slaaptraining beginnen. Troosten na 3-5-7 minuutjes .. Het voelt zo fout om haar zo hard te laten huilen maar het lijkt steeds beter te gaan en korter te duren. Wat vinden jullie van slaaptraining? Is het schadelijk voor je kind en de hechting tussen ouder en kind? Ik las dat ze niet leren inslapen maar vooral leren dat mama/papa hen toch niet komt helpen. Klinkt zo hard. Maar doodvermoeide ouders is ook niet goed, toch?

één maand geleden

Reactie op Annamamasita

Onze dochter wordt binnen enkele weken 2 jaar. We hebben periodes gehad dat ...
Wij hebben deze slaaptraining ook gedaan met +/-10 maanden. Vond het verschrikkelijk maar ja soms ben je op en dan moet je ook dingen proberen die tegen je gevoel ingaan. Bij ons werkte het wel. En misschien een schrale troost, opgegeven moment huilt je kindje echt niet meer lang. Dit is even een fase waar je doorheen moet. Als ons zoontje nu huilt gaan we echt niet meer volgens het slaapschema te werk. Als hij nu huilt is er vaak iets en gaan we na +/-2 min. Scheelt dat je kindje nu ouder is en veel dingen begrijpt waardoor je kunt uitleggen dat het echt tijd is om te gaan slapen. En aan onze hechting heeft het echt niks veranderd, hij is net zo dol op ons als voor de slaaptraining 😊probeer het niet persoonlijk te zien

één maand geleden

Super fijn jullie reacties. Het heeft me echt aan het denken gezet. Met name dat hij zijn ledikantje niet fijn vindt en we naar een ander bed overmoeten. Zitten al een tijdje te denken aan een vloerbed, maar ons zoontje kennende gaat ie gewoon lekker spelen in de kamer haha.