36 Reacties

één jaar geleden

Je kunt baby's en hun voedingspatroon beter niet teveel vergelijken. Zeker niet bij borstvoeding, omdat het zich aanpast aan wat je baby nodig heeft. Mijn moeder heeft mij en mijn broers een jaar lang gevoed en we hadden alledrie een ander voedingspatroon. De een dronk vaak kleine beetjes, de ander minder vaak maar grotere hoeveelheden. De een kwam heel regelmatig, de ander niet. Dat ze ineens vaker willen drinken kan allerlei oorzaken hebben. Zolang je baby tevreden oogt, goed groeit en voldoende plasluiers heeft, kun je ervan uitgaan dat hij/zij voldoende binnen krijgt. Laat je niet gek maken! 😄

één jaar geleden

Die van mij komt meestal minimaal 9+ per dag nu iets meer als 3 maanden. Bij het cb kreeg ik te horen dat ik hem maar wat minder vaak aan moest leggen.. Ik moet wel zeggen hier is het echt meer als alleen voeding heel vaak komt ie ook alleen voor een slokje voor een dutje

één jaar geleden

Reactie op Soofje81

Ik wil wel, maar vergeet het vaak na de ochtendvoeding of het komt niet uit ...
50cc na een voeding is heel netjes hoor! En in principe heb je geen hele vriezer vol nodig, maar 2 of 3 voedingen als extra mocht het een keer niet lukken te kolven of er is te weinig vers gekolfd. Je kunt op je werk de voedingen kolven voor de volgende dag opvang (dan kolf je meer omdat er niemand drinkt) en dan heb je geen hele voorraad nodig. Je mag verschillende batches prima mengen, mits het op dezelfde temperatuur is als je het bij elkaar gooit en je uitgaat van de houdbaarheid van de oudste melk

één jaar geleden

Reactie op sverst

50cc na een voeding is heel netjes hoor! En in principe heb je geen hele vr ...
Goed om te weten van dat mengen en dat 50cc prima is! Ik ga voorlopig nog niet aan het werk, dus voed de hele dag 'live', vandaar dus lastig grote hoeveelheden te kolven. Ik ga nog even puzzelen op een goede kolfroutine, toch wel handig als hij af en toe uit de fles kan drinken inderdaad.

één jaar geleden

Reactie op Soofje81

Goed om te weten van dat mengen en dat 50cc prima is! Ik ga voorlopig nog n ...
Drinken uit de fles hoeft niet meteen een hele voeding te zijn hoor, 20-40 cc is voldoende om te oefenen. Daarna kan de baby nog even aan de borst. Er wordt aangeraden 2-3x per week te oefenen. Je kunt een uurtje na de voeding 1x per dag kolven bijvoorbeeld

één jaar geleden

Reactie op Mamaxx

Kolven jullie vaak af? Hier blijven ze ook maar zeggen dat ik meer moet kol ...
Ik kolf niet meer dan nodig. Dat houdt praktisch gezien in dat ik 4-6 keer kolf per week. Ik werk 2 dagen waarop ik 2x 180 cc kolf. In totaal heb ik 1 week voorraad dus morgen kolf ik voor volgende week dinsdag. En als ik een keertje weg moet oid dan kolf ik, maar ik ga echt niet voor de fun zitten kolven en dan toekijken hoe een ander mijn zoon de fles geeft. Te veel gedoe.

één jaar geleden

Reactie op Mamaxx

Kolven jullie vaak af? Hier blijven ze ook maar zeggen dat ik meer moet kol ...
Ik kolf rond het weekend ‘s ochtends af, zodat m’n vriend ca. twee keer per week een avondvoeding kan doen. Ik kolf dan ook weer als hij het flesje geeft, zodat m’n productie op gang blijft. Dit vries ik dan weer in. M’n vriend vindt dat leuk om te doen, en zo blijft ze gewend aan het flesje. Vind het wel fijn om een voorraadje te hebben voor als ik onverwacht de deur uit moet, of voor wanneer ik over een maand weer ga werken. Met één kolfsessie heb ik namelijk vaak net niet genoeg voor één voeding, dus fijn als ik dat straks een beetje kan aanvullen uit de vriezer.

één jaar geleden

Tussen de 6 en 15x per 24 uur voeden bij ons, gemiddeld denk wel 8 of 9 keer. Ik heb behoorlijk overproductie gehad en zelfs dan wilde ze zo vaak, dus dat is echt niet t probleem hoor. Zolang ze goed groeien en genoeg luiers hebben is er niets aan de hand!

één jaar geleden

Mijn zoon van 10-08 komt ongeveer elke 2 uur wel, maar ik voed op verzoek dus meestal kijk ik ook niet op de klok. Soms een hele voeding, soms alleen een slokje. ‘S Nachts is het open bar! Hij slaapt naast me en ik slaap zelf verder tijdens het drinken. Bij mijn dochter was het toendertijd net zo, het wordt vanzelf minder. Soms ben ik wel even onzeker van jeetje zou het niet teveel zijn, hij groei namelijk behoorlijk! Heeft nu maat 68 😛 Maargoed dan denk ik weer ach ja hij is tevreden en ik vertrouw er maar op dat hij het zelf regelt allemaal. Bij het CB zeg ik er maar niet teveel over want ik wordt onzeker van wisselende adviezen. Kolven doe ik nu niet, heb ik een hekel aan. Echt respect voor de moeders die regelmatig/fulltime kolven!! Als ik ga werken zal ik dan alleen op werk gaan kolven. Ik heb nu al wel wat in de vriezer wat eerder gekolfd was.

één jaar geleden

Mijn dochter is nu 19 weken en ik voed ongeveer 6 keer per dag. Wel ben ik nu aan het kijken om naar vaker per dag te gaan. Gisteren bij het cb bleek ze te weinig aangekomen te zijn en hoewel het cb zich nog geen zorgen leek te maken, doe ik dat natuurlijk wel.

één jaar geleden

Gemiddeld nog ongeveer 8x per dag. En hij slaapt van 20:30 tot 05:00, dus die 8 keer worden verdeelt over 16 uur. Dus dat is om de 2 uur ongeveer. Ligt niet aan m’n productie, want als we afgekolfde melk geven in een flesje komt hij ook 2 uur later weer voor voeding! Zelfs bij een grotere fles .

één jaar geleden

Hier tussen de 5 a 8 voedingen per 24 uur. Sinds laatste sprongetje helemaal uit ritme. Als mijn borsten hard zijn omdat hij er meer tijd tussen laat drinkt hij maar 5 min en is dan vol. Mijn borst voelt dan ook echt leeg aan. En meestal 1 maar vaan 3 poepluiers op een dag. Zie dat dan wel als indicatie dat hij genoeg drinkt. Moet zeggen dat me dat best onzeker maakt. Zo kort drinken. En dan echt niet meer willen.

één jaar geleden

Minimaal 8x op een dag en vaak veel meer! ‘S nachts soms 1x, soms niet. Ze drinkt overdag heel vaak/lang om in slaap te komen (soms ook gewoon sabbelen als een speen). Het is bijna nooit zo dat moeders te weinig melk hebben heb ik gelezen en gehoord. Ook al wordt dat vaak gedacht als baby’s ineens vaak komen. Als baby’s opeens veel meer drinken en niet genoeg lijken te hebben is dit vaak omdat ze groeien en meer melk nodig hebben. Door vaker te drinken/aanleggen gaat de moeder meer melk aanmaken zodat het weer is afgestemd aan de behoefte van de baby. De baby wil dan erg vaak drinken. Bij ons al echt vaak gebeurd en ze groeit prima. Zolang ze genoeg plas luiers hebben is vaak alles in orde. Om deze reden is een speentje dan ook niet altijd aan te raden omdat door het zuigen aan de borst juist de behoefte van de baby aan melk perfect blijft afgestemd op het lichaam van de moeder. Maargoed, dat is allemaal theorie natuurlijk:) .. ik zou me in ieder geval niet te snel zorgen maken over te weinig melk..

één jaar geleden

Reactie op Lislisa

Minimaal 8x op een dag en vaak veel meer! ‘S nachts soms 1x, soms niet. Ze ...
Ik moet erbij zeggen dat ik niet kolf. Ik heb dat een paar x geprobeerd en dan komt er opeens bijna niks uit soms terwijl het tijdens het drinken eruit spuit! Dus wellicht is het anders als je veel kolft..

één jaar geleden

Reactie op Mamaxx

Kolven jullie vaak af? Hier blijven ze ook maar zeggen dat ik meer moet kol ...
Nooit. Ze wil geen fles dus dan moet ik het alleen maar weggooien en ik vind het veel te veel gedoe. Maar ik heb wel geluk dat ik hier ook tijd voor heb. Verder lijkt het mij heel natuurlijk en ik zou niet weten waarom anderen haar flesjes zouden moeten geven als ik gewoon tijd heb om haar borstvoeding te geven. Maar idd, iedereen vindt er wel iets van. Helemaal prima natuurlijk, iedereen z’n mening:) en altijd uit goede bedoelingen denk ik dan maar..

één jaar geleden

Uhm het wisselt per dag maar laten we de afgelopen 24 uur pakken, op 11 uur savonds in slaap, 2 uur omdraaien, 3 uur weer, 6 uur, half 8. Half 9 op de opvang dus om 10, 12, 2 en 4 gekolfd. Om half 7 (avond) aangelegd, en nu voor de 3e keer in slaap voeden. Volgens mij zijn dat 13 momebten die niet allemaal mogen tellen als voeding 😊