29 Reacties

4 jaar geleden

Wij ook een boxspring en heeft nooit problemen ervan gemaakt. Op klossen kan je je bed niet in of uit meer 😅 hadden wij dus gedaan en zaten zowat tegen het plafond.. haha wat je wel kan doen als ze zeuren erover een 1 persoonsmatras voor die ene week op je bed liggen als de kraamzorg komt☺️

4 jaar geleden

De kraamzorg zei bij mij: minimaal 80cm hoog en maximaal 90cm

4 jaar geleden

Deze week de intake gehad. Ons bed is 74cm en dat was absoluut geen probleem. Denk dat het ook een beetje ligt aan je kraamzorg. Als je zelf klein bent is 80cm wel echt heel hoog namelijk.

4 jaar geleden

Mijn bed is 63 hoog maar moet minimaal 70 hoog zijn van mijn Kraamzorg.

4 jaar geleden

76 cm is prima. Op klossen kom jij je bed niet meer in of uit en het gaat ook om jouw comfort. De meeste boxsprings krijg je niet eens fatsoenlijk op klossen als zou het moeten

4 jaar geleden

Ik ook electrische box spring.kan niet op klossen gaat het bed na de bliksem. Ik heb er een extra matra op straks. En dan daartussen planken zodat als ik moet bevallen mijn billen niet te diep het matras in zakt.op advies van de verloskundige

4 jaar geleden

Vorige keer hoefde die klossen niet eens van de kraamverzorgster. Nu is mijn bed ook iets te laag, maar vraag me af of ze daar moeilijk over gaan doen. Ik wil zelf m'n bed fatsoenlijk uit kunnen komen, ben klein namelijk. Vind ik ook veel belangrijker dan dat de kraamhulp me een schaaltje yoghurt op ooghoogte kan aanreiken. 🤷‍♀️

4 jaar geleden

Ik ga een extra matras op m'n bed leggen voor de kraamzorg. Bij de oudste had ik een 1 persoonsbed op klossen staan in de kamer ernaast. Alleen hebben we niet geen eenpersoonsbed meer over

4 jaar geleden

Wij hebben ook een verstelbare boxspring van 76cm. Verloskundige en kraamhulp zijn hiermee akkoord. Gewoon even overleggen met ze.

4 jaar geleden

Die van ons moest boven de 70 cm zijn. En dat is ie. Dus hij hoeft niet op klossen. Oplossing van mijn man: "en anders stuur je maar een kleine kraamhulp" haha

4 jaar geleden

Ik heb afgelopen maandag de intake gehad. Onze boxspring is ook 76 cm, dus ik had dezelfde vraag. Maar was geen enkel probleem hoor. 80 cm geven ze als richtlijn.. iets hoger of lager maken ze geen probleem van.

4 jaar geleden

Ik heb afgelopen maandag intake gehad en ze zei dat de boxspring tegenwoordig hoog genoeg is… lekker zo laten dus 😂

4 jaar geleden

Wij hebben ons bed 2x op klossen gezet en beide keren konden ze er weer onderweg,, ik kon niet eens zonder krukje in m'n bed komen 🙈 Dit keer wel klossen besteld (7cm maar) maar we zetten ze er niet onder tenzij de kraamhulp dat toch graag wil. Kan dan altijd nog gedaan worden

4 jaar geleden

Mijn bed is 69,5cm en de klossen die ik mee kreeg bij de thuiszorg zijn 14cm, lager was er niet.... Kraamzorg gebeld of 69,5cm een probleem was omdat ik vaker lees dat 70cm voldoende is. Helaas, bed moet minimaal 80cm zijn. Ik kom nu al bijna mn bed niet in en uit (ben vrij klein, 1,67) dus word niet heel happy van die klossen. Weet nog niet hoe ik straks een bed in en uit komt die 83,5cm hoog is 🙈

4 jaar geleden

Onze boxspring is 70 cm, maar onze kraamzorg heeft 75 als eis. Ik vind dit al best hoog om met mijn zwangere buik uit te stappen en die klossen die ze voor ons heeft besteld zijn 7 cm geloof ik. Zie dat niet echt zitten eigenlijk. Kijk nog wel even wat ik doe.

4 jaar geleden

Mijn bed is 69,5cm en de klossen die ik mee kreeg bij de thuiszorg zijn 14c ...
Mag ik vragen bij welke organisatie jij zit voor kraamzorg?

4 jaar geleden

Reactie op suusl94

Mag ik vragen bij welke organisatie jij zit voor kraamzorg?
Ik sta ingeschreven bij kraamzus

4 jaar geleden

Mijn bed is 69,5cm en de klossen die ik mee kreeg bij de thuiszorg zijn 14c ...
Mijn bed was bij de 1e 85cm hoog. Ik ben zelf 1.64.🙈 Heb toen een stoel naast bed gezet als opstapje.

4 jaar geleden

Ik vind het van de zotte als ik die verhalen hier lees van hoogzwangere dames die met krukjes van hun bed moeten komen. Da's toch hartstikke gevaarlijk?! Helemaal snachts met je duffe hoofd en volle blaas. Voor de bevalling snap ik het dat het moet, maar voor de kraamzorg...kom op. Hoe verschonen ze zelf hun bed dan? Zo vaak hoeven ze echt niet te bukken en ze kunnen ook prima naast je op bed zitten (lijkt me sowieso logischer dan dat je je voorover buigt maargoed).

4 jaar geleden

Reactie op Joelie

Ik vind het van de zotte als ik die verhalen hier lees van hoogzwangere dam ...
Dat vind ik dus ook. Voor die paar keer controle? Anders verschoont mijn vriend ons bed toch? Onder ons bed kunnen gewoon geen klossen. Ja hoe ga ik dat oplossen? Ga toch niet ff een extra matras kopen voor die paar dagen.. maken ze er een heel probleem van, gaan ze er inderdaad maar naast zitten met controle. En anders op logeer bed die is iets hoger.