7 Reacties

5 maanden geleden

Ik gok oververmoeid. Wij merken meteen verbetering in de nacht als het middag dutje zeker 1,5 uur is. Als hij bij ons korter slaapt is hij vroeger wakker slaapt hij moeilijker in en komt hij vaker in de nacht. Blijft altijd een puzzel al die slaapjes 😅

5 maanden geleden

Sorry niet 1,5 uur maar een uurtje bedoel ik. Normaal gaat hij 7 uur naar bed soms zijn er nu middagen bij dat hij niet slaapt en dan gaat hij ook een half uur eerder naar bed. Anders is het gerommel in de nacht

5 maanden geleden

Reactie op suzan771994

Sorry niet 1,5 uur maar een uurtje bedoel ik. Normaal gaat hij 7 uur naar b ...
Hier half 7 bij geen slaapje. Maar dus erg rommelig in de nacht. 9 / 10 uur bij wel een slaapje en dan perfecte nacht maar veelste kort 🥱😵‍💫

5 maanden geleden

Reactie op E12

Hier half 7 bij geen slaapje. Maar dus erg rommelig in de nacht. 9 / 10 uu ...
En slaapje eerder laten beginnen en korter maken? Of nog korter maken een powernap bijvoorbeeld?

5 maanden geleden

Reactie op suzan771994

En slaapje eerder laten beginnen en korter maken? Of nog korter maken een p ...
Korter dan 3 kwartier zie ik eigenlijk niet zitten. Ze komt al zo diep uit dit dutje. Deden eerst een uur dat werkte eerst nog. Helaas werkt 3 kwartier ook niet meer.

5 maanden geleden

Reactie op E12

Hier half 7 bij geen slaapje. Maar dus erg rommelig in de nacht. 9 / 10 uu ...
Hier precies hetzelfde. Vind het ook een puzzel. Hij lijkt nog net niet zonder dutje te kunnen maar vind die korte nachten zelf zo vermoeiend. Sowieso heeft hij op de dagen van opvang/peuterspeelzaal een dutje nodig om te kunnen ontprikkelen

4 maanden geleden

Topic al iets ouder, maar misschien kan ik anderen nog helpen met onze ervaring! Wij hebben dit ook gehad en het lijkt nu beter te gaan. We zijn in het begin gelijk gestopt met dutjes (we kregen haar anders met geen mogelijkheid naar bed ‘s avonds) en dit was voor ons niet de juiste manier. Na een paar dagen zonder dutje ging ze namelijk ‘s nachts echt spoken. We hebben echt een paar verschrikkelijke nachten gehad, terwijl onze dochter echt een hele goede slaper was. Bij ons werkte het uiteindelijk om haar max een uurtje te laten slapen ‘s middags en op sommige dagen geen dutje. Uiteindelijk toegewerkt naar alleen een dutje bij de opvang (twee dagen in de week). Die is er nu ook af sinds vorige week maandag, omdat ze op dagen dat ze naar de opvang ging niet wilde slapen in de avond. Gisteren merkte we dat ze echt heel moe was, vooral door haar gedrag 🤣 en daarnaast was ze om 10 uur al aan het gapen. We hebben haar toen een dutje laten doen van 1 uur en ‘s avond wat later naar bed. Ze ging gelijk slapen gisteravond, dus dat is positief. Wat ook hier helpt is haar af en toe gewoon om zes uur al naar bed te doen, ze slaapt dan gewoon tot half zeven/zeven. Dat zal uiteindelijk weer wel weer veranderen in zever uur naar bed. Lang verhaal kort: het is echt zoeken wat voor jouw kind werkt. Het heeft ons zeker 3/4 maanden gekost om weer in een ritme te komen…