19 Reacties

vor 2 Monaten

Mijn dochter is 23 maanden en loopt ook nog niet. Ze kan nu sinds een week staan en sinds een paar dagen loopt ze wat stapjes rond de tafel. Haar hele lichaam trilt helemaal heel apart gezicht. Dinsdag krijgt ze een loopkar aangemeten met extra ondersteuning bij haar heupen en hopelijk gaat dat haar helpen.

vor 2 Monaten

Hier precies dezelfde situatie! Kan mij zo erg vinden ook in je gevoel en je zorgen! Fysio blijft ook steeds zeggen, komt echt goed, maar toch…

vor 2 Monaten

Hier precies hetzelfde. Lopen ook al een half jaar bij de fysio en die zegt dat het ook wel goed komt. Ons dochtertje ging ook pas met 14 maanden zitten en sinds februari kruipen. Zijn bij kinderarts geweest en die zag ook geen gekke dingen!

vor 2 Monaten

Heel herkenbaar . Hier kan ze overigens wel lopen . Maar dan alleen van mij naar m’n man . En heel soms naar de deur of stoel . Maar ze gaat billenschuiven of kruipen . Is ook verder niks mis met haar . Maar weet ook niet hoe ik haar kan motiveren om alles lopend te doen 🥲we nemen haar al aan de hand mee . En doen bijna alles lopend . Maar los nee hoor🥲 best frustrerend (ze loopt dus wel binnen los , maar alleen tussen ons I. )

vor 2 Monaten

Dochterje is nu bijna twee en heeft tot een maand geleden niet gelopen. Wilt ze wil aan twee handjes lopen? Zo hebben wij veel geoefend. Vervolgens met een handje oefenen. Uiteindelijk papa en mama tegenover elkaar gaan zitten en liep ze van papa naar mama en omgedraaid.

vor 2 Monaten

Ons zoontje liep wel al aan 2 handen en sinds een paar dagen nu af en toe aan 1 hand. Merkte dat hij wel iets in de andere hand wilde hebben en dat is momenteel een ballon, want hij was jarig dus pakte hij die zelf 🙈

vor 2 Monaten

Onze dochter liep al een tijdje aan de hand maar wilde absoluut niet los. Sinds vorige week loopt ze ineens los. We waren op een grasveld aan het spelen met neef en nicht en ineens liet ze los en deed ze een paar stappen. Daarna had ze de smaak te pakken en ging ze stukjes lopen op het grasveld en vervolgens zijn we lopend naar huis gegaan. Echt van de een op de andere dag! Voor onze dochter gaf het grasveld (zachte ondergrond) haar blijkbaar zekerheid om het los te proberen.

vor 2 Monaten

Reactie op Karma_companion

Dochterje is nu bijna twee en heeft tot een maand geleden niet gelopen. Wil ...
Ja doet ze hier ook . Binnen loopt ze wel nu. Buiten echt nog niet . Alleen aan de hand .

vor 2 Monaten

Reactie op Hurmie134

Mijn dochter is 23 maanden en loopt ook nog niet. Ze kan nu sinds een week ...
Ow wat lijkt mij dat ook naar op te zien bij je kind. Hopelijk doet het loopkarretje het goed voor haar.

vor 2 Monaten

Reactie op KL

Hier precies dezelfde situatie! Kan mij zo erg vinden ook in je gevoel en j ...
Ja zie het nog niet gebeuren 1, 2,3 dus dan is het toch lastig aannemen wat ze zeggen. Al wil ik ze geloven

vor 2 Monaten

Reactie op Kimss28

Hier precies hetzelfde. Lopen ook al een half jaar bij de fysio en die zegt ...
Geven ze een termijn waarop ze denken dat ze gaat lopen?

vor 2 Monaten

Reactie op FemkeRianne

Heel herkenbaar . Hier kan ze overigens wel lopen . Maar dan alleen van mij ...
Zou het soms ook niet gewoon zo zijn dat dit makkelijk is. Merk bij mijn eigen dochter dat ze zo mega snel is met bilschuiven dat lopen misschien te lang duurt. Kwa motiveren doen wij ook zo veel mogelijk aan de hand laten lopen, maar als ze niet wilt dan laat ze zich vallen of trekt haar beentjes op.

vor 2 Monaten

Reactie op Karma_companion

Dochterje is nu bijna twee en heeft tot een maand geleden niet gelopen. Wil ...
We doen dan veel. Maar als ze niet wilt dan doet ze het ook echt niet. We hebben nu een stoel gekocht voor haar en daar staat ze gewoon uit op, staat ook los, maar gaat zitten als ze vooruit wilt

vor 2 Monaten

Reactie op Christine22

Onze dochter liep al een tijdje aan de hand maar wilde absoluut niet los. S ...
Die zachte ondergrond herken ik wel. Ze gaat in ieder geval eerder staan op de bank of op bed

vor 2 Monaten

Reactie op Anna_88

Zou het soms ook niet gewoon zo zijn dat dit makkelijk is. Merk bij mijn ei ...
Ja dat denk ik ook ! Denk dat het aanmoedigen met hand vast al heel veel doet

vor 2 Monaten

Zoontje is van aug 22. Sinds mei 23 naar de kine aan het gaan. Kon pas beide kanten omrollen en zitten op zijn verjaardag. Intensieve kine gehad en veel pediaters gezien die t allemaal zagen goedkomen. En inderdaad…sinds voorbije maand loopt hij! Eerst 2 handjes, kort een handje en nu zelfs helemaal alleen.

vor 2 Monaten

Reactie op Karo1992

Zoontje is van aug 22. Sinds mei 23 naar de kine aan het gaan. Kon pas beid ...
Wat goed! Hebben jullie veel gedaan om te oefenen?

vor 2 Monaten

Reactie op Anna_88

Wat goed! Hebben jullie veel gedaan om te oefenen?
Toen hij heel klein was wel. Elke dag een kwartiertje thuis en 2x per week kine. 1x per maand osteopaat. maar met dat hij ouder werd zijn we de kine afgebouwd tot 1x per week of 1x om de 2 weken / 1x per maand omdat ik hem beter kon helpen/ corrigeren tijdens het spelen en dat geforceerde oefensessies minder effect hadden. We bij elke mijlpaal filmpjes moeten doorsturen naar de kine etc .. kon er ook altijd met mijn bezorgdheden terecht. Super content van en heeft ons heel goed ondersteund. En t heeft effect gehad natuurlijk. Nu zijn we eigenlijk al hele tijd niet meer gegaan omdat hij vertrokken is met stappen en hij zelf de wijde wereld eens moet ontdekken

vor 2 Monaten

Reactie op Anna_88

Geven ze een termijn waarop ze denken dat ze gaat lopen?
Nee dat niet echt. Ze zeiden van als ze pas later gaat zitten en later gaat kruipen kunnen we niet verwachten dat ze wel snel gaat lopen. Oktober wil ze ons nog even zien wat de vooruitgang is en ze verwacht dat ze dan aan de handjes mee naar binnen stapt. Dat begint nu te komen dus dat gaat wel lukken denk ik haha