9 Reacties

2 maanden geleden

Ja hier staat hij gewoon aan en speelt af en toe met z’n auto’s tussendoor

2 maanden geleden

Kleien, kleuren, duplo bouwen. Maar de tv staat zeker ook weleens aan

2 maanden geleden

Hier is kleien en duplo momenteel de hit! Ik zet de tv alleen aan als hij erom vraagt, zo'n 1x per week, en dat vind ik helemaal prima

2 maanden geleden

Hier mag ons zoontje 's ochtend na het ontbijt even tv kijken, maar verder wordt er altijd gewoon (samen) gespeeld. We hebben een enig kind dat zich prima alleen vermaakt, maar ook heel graag samen wilt spelen. Hier wordt vooral gespeeld met de auto's, boekjes lezen, liedjes zingen, puzzels maken, kleuren, kleien, memo of andere spelletjes, met het keukentje spelen...

2 maanden geleden

Ik werk onregelmatig ivm werken in te thuiszorg. Ik heb een vriendin gemaakt (collega) die ook het zelfde werk doet dus door de week spreken wij wel eens af om de kinderen te laten spelen. Mn zusje heeft ook een dochtertje van de zelfde leeftijd. Dus ook een playdate haha Monkeytown, intratuin, boodschappen doen met eigen karretje, als het even stopt met regen laarsjes aan en in de plassen stampen. Maar ook kleien, tv kijken, kleuren, kei hard swingen op muziek, blokken bouwen, met de pop spelen ect.

2 maanden geleden

Hier worden momenteel op de dagen dat ons dochtertje thuis is en het slecht weer is veel hutten gebouwd. Gewoon een paar stoelen met een groot kleed. Alle kussens van de bank erin en de knuffels mee en ze is eindeloos zoet.....soms moeten we even op bezoek natuurlijk maar kan dit ook best een poosje zelf!

2 maanden geleden

Hier houdt mijn dochtertje van helpen met schoonmaken, koken, de was doen :)

2 maanden geleden

Reactie op Mom Of Kailash

Hier houdt mijn dochtertje van helpen met schoonmaken, koken, de was doen ...
Dit idd ook hier. Doe gewoon mn ding en betrek de kids daar bij. - Help maar met was in de machine doen, mag je daarna op dit knopje drukken. - was opvouwen, geef ik ze beide een aantal sokken of ondergoed. Mogen ze opvouwen. - eigen sokken vervolgens naar de sokken la brengen etc - geef ze de hele dag klusjes, zij blij ik blij, ze willen graag helpen en ik blij omdat ze zich vermaken. Spellen ze wel zelf, dan laat ik ze spelen. Verder wat al eerder genoemd is, bezoekjes aan vriendinnen met kids, Intratuin (vooral nu met kerstspullen geweldig, opa&oma, pakketjes wegbrengen. Tv staat hier alleen aan wanneer de jongste in bed ligt, dan mag de oudste filmpje kijken zodat ik zelf ook even "me-time" heb. De 2 jarige kijkt dus eigenlijk amper tot geen tv. Heel af en toe wil ik hem met koken wel eens aan doen als ik echt niet tot koken toe kom door hen

2 maanden geleden

Tv kijkt hij hier maar max 1 uur per dag. Dat vind ik persoonlijk zelf meer dan genoeg 😆. Voor de rest kan hij best goed zelfstandig spelen. de toettoet autobaan en ijsco wagen zijn hier monenteel favoriete. Maar hij speelt ook met zijn regelmatig met zijn keukentje, smartmax en connitix enz. Daarnaast doen we ook veel samen aan tafel zoals kleien, tekenen, vingerverf, stickers plakken, stempelen, kenetisch zand. Eigenlijk gaan we dagelijks wel weg. Of de ochtend of middag. Dierentuin abbo, binnenspeeltuin, de stad in. Ik spreek ook wekelijks of met vriendinnen en hun kids. Tijdens de dagelijkse bezigheden probeer ik hem ook in te betrekken dit vond hij ook erg leuk om te doen zoals vaatwasser uitruimen. Mama vind dit wat minder leuk om te doen 🤣🤣