20 Reacties
3 jaar geleden
Inmiddels leggen wij ook een knuffeldoekje bij ons zoontje in bed. Ik merk dat ie het fijn vindt om iets vast te houden, en hij kan er ook nog even mee spelen voor het slapen gaan. Eerst durfde ik het ook niet, maar inmiddels is ie zo handig met dingen pakken, en overgeven tussen z'n handjes, dat ik er niet zo bang meer voor ben dat er iets mee gebeurt. Maar officieel heeft je man wel gelijk
3 jaar geleden
Allebei mijn dochters hebben vanaf de geboorte een knuffeldoekje in bed gehad. Niks mee gebeurd, ik hou het wel in de gaten hoe het doekje ligt. Als ik het niet vertrouw dan verplaats ik het doekje weer.
3 jaar geleden
Jahoor mijn zoontje speelt met zijn knuffeldoekje en valt daarna in slaap. Als hij 's nachts wakker wordt dan speelt hij er weer mee tot hij slaapt (max 5 minuten) als ik hem overdag geef om mee te spelen moet hij ook altijd gelijk lachen en is hij gelijk vrolijk om ermee te spelen 🤗 hij ligt weleens op een manier dat ik het spannend vind, maar hij trekt hem zelf van zn gezicht ook als ik slaapt 🤗
3 jaar geleden
Je hebt knuffeldoekjes uit tetrastof die ook gewoon ademend zijn als het over hun gezichtje ligt. Hier dus ook sinds 5 maanden zo'n doekje!
3 jaar geleden
Als het iets is zoals bijv een konijnenoor of een olifantenslurf wat ze in hun mond kunnen krijgen, dan kunnen ze zich er zegmaar in vast ademen. Dat is dan gevaarlijk. Maar er zijn vast genoeg knuffeltjes die veilig zijn! Even goed kijken naar wat een veilig knuffeltje is. En als je baby geen knuffel nodig heeft dan hoeft het niet he! Mijn baby heeft er vgm geen intresse in, maar we hebben het ook niet geprobeerd. Als hij wat ouder is gaan we hem denk ik onze knuffeltjes geven waar wij vroeger als kind altijd mee sliepen🥰 papa en mama slapen nu ook nog met knuffels😂 vooral mama haha
3 jaar geleden
Mijn zoontje heeft een knuffeldoekje van HappyHorse, een olifantje. Slaapt er graag mee en trekt ‘m het liefst over z’n hoofd. Vind het altijd een beetje spannend als ik ‘m over z’n hoofd zie liggen, maar het bedekt nooit helemaal z’n mond en neus. Leg ‘m dan gewoon een klein stukje aan de kant voor mijn gemoedsrust.
Dochter heeft ook altijd met een knuffeldoekje geslapen en doet dat nu nog.
3 jaar geleden
Hier heeft ons zoontje van bijna 8 maanden ook (meerdere) knuffeldoekjes in bed. Een paar maanden geleden mee begonnen omdat het hem geborgenheid bood, en inmiddels heb ik er meerdere met speen in bed liggen. Als hij dan ‘s nachts wakker wordt dan vindt hij zelf een knuffeldoekje en stopt de speen weer in zijn mond. Hij doet hem ook vaak over zijn gezichtje, dat geeft hem op de 1 of andere manier rust en zo valt hij in slaap. In het begin vond ik dat wat eng, maar inmiddels alleen maar blij dat dit zo voor hem helpt.
3 jaar geleden
Ons dochtertje slaapt ook al sinds de geboorte met een knuffeldoekje. Ze speelt er graag mee als ze wakker wordt en als ze gaat slapen legt ze het zelf over dr hoofd heen! Als je het spannend vind wanneer er iets over het hoofd van je kindje ligt kan je met hem oefenen om een doekje zelf van zijn gezicht af te halen, dat vond ik zelf ook prettig!
3 jaar geleden
Mijn zoontje slaapt met een knuffelbeer van happy horse, hij vind t heel fijn om met een grotere knuffel te slapen
3 jaar geleden
Hier een maand geleden ofzo begonnen met een klein hydrofiel Spuugdoekje. Vond de grote nog eng. Was eerst overdag. Merkte dat hij hier behoefte aan had. Daarna ook in de nacht. Nu ligt er ook een happy horse koetje bij hem. En daar is hij erg van. Soms zoekt hij ze ook in z’n slaap. Zonder iets om mee te knuffelen slaapt hij niet meer.
3 jaar geleden
Hier ligt hij mega fijn met een knuffeltjes te slapen en het is een enorme buikslaper. Op het begin heel eng, maar hij is sterk genoeg om het doekje weg te halen als het hem in de weg zou liggen en tilt ook z’n hoofdje goed op. Ons zoontje sliep met een knuffeltje vanaf 6 maanden (toen hij naar z’n eigen bedje ging).
3 jaar geleden
Mijn dochter slaapt met een knuffeldoekje van Jollein, ze gaat ook vaak met haar neusje tegen het hoofdje van het knuffeltje aanliggen en dit biedt haar veel troost/geborgenheid. Ik leg m altijd lekker bij haar hoofdje neer en dan speelt ze er een beetje mee en dan valt ze in slaap. En 's morgens heeft ze er hele verhalen tegen, dan ligt ze met haar armen omhoog met haar knuffeltje in haar armen helemaal te brabbelen 🥰
3 jaar geleden
Wij gebruiken een bad/bijt-speeltje omdat hier niks mee kan gebeuren. Knuffeltjes of doeken willen we pas doen als ons zoontje goed om kan draaien. Hij kan nu alleen nog van rug naar buik en nog niet “bewust” terug dus we wachten nog even.
3 jaar geleden
Ik doe het niet, alleen als ik er bij ben. Laatst zat m’n zoontje aan het oortje van het knuffeldoekje te zuigen… en dat is lang genoeg om in z’n keel terecht te komen. Mocht je een doekje kiezen let dan evt hier op. Ze weten echt nog niet wat ze doen en dan kan baby speelgoed zelfs nog gevaarlijk zijn blijkt maar weer bij mijn zoontje
3 jaar geleden
Hier een baby met een knuffeldoek. Ze speelt er lekker mee en dan legt ze het op haar hoofd en valt in slaap. En die glijdt er vanzelf af. Ze rolt heel erg goed en kan heel lang op haar buik liggen spelen ik maak me niet zo'n zorgen. Het kan niet om haar heen vast komen te zitten. En zo'n doek belemmerd het ademen niet als het op een hoofdje ligt
3 jaar geleden
Mijn zoontje slaapt regelmatig zo 😅. Legt m zelf zo neer. Nog nooit iets gebeurd of angst gehad. Ze zijn best groot en sterk met 7 maanden en het doekje is niet zo zwaar.

3 jaar geleden
Mijn zoontje heeft een doekje sinds hij 3 maanden was (ook van happy horse 🥰). Die heeft hij telkens zelf vast en legt hem ook op zijn gezicht. Ik vond het in het begin eng maar nu merk ik dat hij dat juist fijn vind. Als het vervelend wordt trekt hij hem er zelf van af. Meestal als zijn neusje bedekt is houdt ik hem in de gaten tot hij weggedut is en leg ik hem langs hem neer. Hij wordt snachts wel eens wakker en als hij zijn speentje niet kan vinden gaat hij op het doekje sabbelen en slaapt hij weer verder