11 Reacties

2 jaar geleden

Onze dochter heeft ook koemelkallergie, volgens onze diëtiste mogen we voor 1 jaar wel soja toetjes geven maar met soja melk het liefst wachten tot een. Mijn man heeft het ook en wij gebruiken eigenlijk voor alles boter waar geen koemelk in zit, wij proeven geen verschil. Of nouja ik haha want ben de enige die melk mag

2 jaar geleden

Soja melk nog niet geprobeerd, we gaan bijna op vakantie en daar wordt hij ook 1 dus willen het nog even over de vakantie tillen voor de zekerheid. Verder geven wij wel al plantaardige toetjes, plakjes kaas, boter maar bijvoorbeeld wel al pannenkoeken gemaakt met soja melk. Daar reageert hij allemaal goed op!

2 jaar geleden

Reactie op senna2019

Onze dochter heeft ook koemelkallergie, volgens onze diëtiste mogen we voor ...
Hahah nou is in ieder geval fijn dat je het verschil niet proeft. Dan ga ik zeker volgende week een taart maken voor zijn verjaardag 😍

2 jaar geleden

Reactie op babybruinsma

Soja melk nog niet geprobeerd, we gaan bijna op vakantie en daar wordt hij ...
Ooh wat fijn dat er plantaardige toetjes zijn, nooit naar gekeken maar ga ik zeker eens doen. Ik merk dat ik zoveel angst heb dat hij er zo slecht op reageert. We hebben zoveel slapeloze nachten gehad door al die rotkrampen pfff.

2 jaar geleden

Ons dochtertje van 7 augustus heeft ook koemelk allergie. We proberen nu af en toe de groei drink van Alpro (aapjes melk noemen we het hier haha). Ze vind het heerlijk!

2 jaar geleden

Reactie op suzan771994

Ooh wat fijn dat er plantaardige toetjes zijn, nooit naar gekeken maar ga i ...
Ja snap je helemaal, hebben wij hier net zo. En hoopte dat hij rond z’n eerste verjaardag erover heen gegroeid zou zijn maar dat ziet er tot nu toe niet naar uit… dus ik hoop maar dat hij straks ook gewoon plantaardige melk lust anders wordt het wel lastig allemaal🙈 heb zelfs al plantaardige plakjes kaas gekocht vanmorgen, bij de Lidl!

2 jaar geleden

Reactie op babybruinsma

Ja snap je helemaal, hebben wij hier net zo. En hoopte dat hij rond z’n eer ...
Nee dat gaat hem niet worden denk ik 😅 Ooh wat goed! Die kaas ga ik ook eens halen. Wij zelf zijn zo gek op kaas maar hij krijgt eigenlijk alleen stroop pindakaas en jam op zijn brood 🥺

2 jaar geleden

Qua broodbeleg is de plantaardige spread van Philadelphia erg populair bij onze kleine man van 11 maanden. Wij hebben soja melk nog niet geprobeerd, wel soja yoghurt en daar is hij dol op en kan hij goed tegen. Ik had van diëtiste een introductie schema gehad voor soja (kan je denk ik ook wel online vinden) en dat is wel handige manier om het te introduceren aangezien kindjes met KMA soms helaas ook slecht reageren op soja. Wij starten bij 12 maanden met de melkladder dus fingers crossed dat dat goed gaat en anders gaan wij ook voor de groemelk van Alpro denk ik.

2 jaar geleden

Reactie op KimmyW

Qua broodbeleg is de plantaardige spread van Philadelphia erg populair bij ...
Oh dat is misschien inderdaad ook wel een idee eerst even een keer die melk ladder weer proberen. Ik wacht eerst deze slaapregressie even af (slapen is nu echt een no go zonder mij🥲) en dan ga ik dat weer eens proberen.

2 jaar geleden

Reactie op DWB

Ons dochtertje van 7 augustus heeft ook koemelk allergie. We proberen nu af ...
Haha de aapjes melk hebben we hier ook, geven jullie het altijd "koud" of warm je het ook weleens op?

2 jaar geleden

Reactie op Natas4

Haha de aapjes melk hebben we hier ook, geven jullie het altijd "koud" of w ...
Wij waren het tot nu toe altijd op, ze weigert koude dingen haha. Tussendoor krijgt ze lauw/warm water te drinken haha. Al het andere wilt ze gewoon niet 🤭