11 Reacties

3 jaar geleden

Ik doe t niet volgens t boekje... ik spoel na elk gebruik eerst alles met koud water af en vervolgens alles even onderdompelen onder de quooker. Om de 3 dagen 10min uitkoken in een pan. Eigenlijk moet je t na elk gebruik schoonmaken in een sopje en 1 daags steriliseren. Ik leg t te drogen op een theedoek en als het droog is gaan alle onderdelen in een bak in de kast, maar als je om de 2u moet kolven is t denk ik niet allemaal droog en zul je met een schone theedoek of papieren doekjes alles moet afdrogen. Ik kolf maar 1 of 2x per dag.

3 jaar geleden

De kraamzorg zei tegen mij goed omspoelen met koud water en dan in de koelkast bewaren. 1x per week uitkoken (doe ik dus onder de Quooker).

3 jaar geleden

Dat is pittig om de 2 uur kolven! Ik merkte dat mijn productie redelijk goed op gang kwam toen ik iedere 3 uur ging kolven. Nu voed ik iedere voeding live en kolf nog 1 keer per dag om de druk eraf te kolven en een voorraadje op te bouwen. Ik kook het 1 keer per week uit en iedere keer als ik gekolfd heb spoel ik het na met heet water in een sopje en laat het drogen op een theedoek. Dit doe ik sinds het begin zo op aanwijzing van de kraamverzorgster.

3 jaar geleden

Gebruiken en dan in de kolf in de koeling bewaren. 1x per dag schoonmaken 😊.

3 jaar geleden

een keer per dag helemaal schoonmaken met sopje, na elk gebruik in de koelkast!

3 jaar geleden

Reactie op MM1989

Gebruiken en dan in de kolf in de koeling bewaren. 1x per dag schoonmaken � ...
Wel eerst omspoelen? Of na gebruik direct in de koelkast?

3 jaar geleden

Gewoon zo in de koelkast. Op het werk deed is uitspoelen en dan zo bewaren. Ik zit op Facebook op een borstvoedingforum daar kan je vragen stellen en daar zitten zelfs lactatiekundige online 😊. Daar heb je echt fijne info.

3 jaar geleden

Ik spoel het af met koud water, daarna in een hydrofiel doek de koelkast in en max 1x per dag afwassen en om de paar dagen uitkoken

3 jaar geleden

Bij mijn eerste kindje gekolfd, deed toen afspoelen en 1 x per dag sopje of in de afwasmachine. En dan laten drogen aan de lucht. En af en toe steriliseren door uit te koken. Maar dat in de koelkast leggen ken ik niet, waarom is dat??

3 jaar geleden

Reactie op MM1989

Gewoon zo in de koelkast. Op het werk deed is uitspoelen en dan zo bewaren. ...
Hoe heet dat forum?

3 jaar geleden

Reactie op Duplofiets

Hoe heet dat forum?
Borstvoedingsforum 😊