6 Reacties

2 maanden geleden

Het zijn maar broodkorstjes 🤷‍♀️

2 maanden geleden

Als m'n dochter bij haar ontbijt de korstjes laat staan (en we zijn thuis) zeg ik tegen haar: "prima, maar als je straks iets anders wilt eten, moet je eerst de korstjes opeten". Dus als ze dan vraagt om fruit of koek oid, zeg ik dat ze dat mag, als ze dr korstjes eet. En anders niet. Was een paar keer even boos maar nu weet ze het. En zo ook als ze een tweede boterham wil hebben (wil ze nooit maar het zou kunnen). Dan eerst de eerste helemaal op en dan pas een volgende. Je zou zelfs eerst 1 halve kunnen geven en dan de 2e helft pas als de korstjes op zijn. Succes!

2 maanden geleden

Oei ik snij zelf de korsten van mijn zoontje zijn brood omdat ik denk dat dat niet prettig eten is voor hem 😅

2 maanden geleden

Het schijnt dat het van oorsprong bij het maken van brood niet eens de bedoeling is geweest dat de korst van het brood werd gegeten. Tegenwoordig is het heel normaal, daar niet van. Maar vond het wel een interessant feitje😅🤣 De bakker vertelde ons dat eens. Op kdv eten ze het wel. Thuis niet. Ik maak me er niet druk om en heb hier thuis andere dingen waar we strijd om voeren. Vind die dingen ook belangrijker dat we ons doel behalen dan om een paar korstjes. Scheelt mn kind en mij frustratie. Zn zus van 3,5 vertelde vorige week heel trots dat ze op kdv wel korstjes eet, of ze t hier ook mag🤣🫣😅 Prima🤣 Lost zich in ons geval bij haar dus vanzelf op. En anders zie ik het dan wel weer

2 maanden geleden

Reactie op Blij-ei

Het schijnt dat het van oorsprong bij het maken van brood niet eens de bedo ...
Was zelf even benieuwd of ik dat "feitje" terug kon vinden online. Kan niks vinden. Wel dat korstjes het kauwen stimuleren. Ik maak me er vooralsnog geen zorgen om. Niet iets om strijd van te maken. Komt vanzelf wel, of in elk geval wanneer hij beter kan praten en er een gesprek over kan voeren samen.

2 maanden geleden

Reactie op Nienke B

Oei ik snij zelf de korsten van mijn zoontje zijn brood omdat ik denk dat d ...
Als baby krijgen ze vaak als eerst ee broodkorstje om op te knabbelen dus zouden ze het op latere leeftijd moeten herkennen. Het is harder dan de binnenkant maar ik denk alleen maar dat het goed is voor de kaakspieren😅