17 Reacties

3 jaar geleden

Hier slaapt ze in de puckababy teddy variant. Gekocht via vinted en deze heeft van die wanten er aan vast zitten. Ik vind het ideaal!

3 jaar geleden

Hier hetzelfde probleem en na flink aandringen bij de huisarts een doorverwijzing dermatoloog gekregen. Dermatoloog adviseerde om 3 dagen wel 4 dagen niet te smeren met de hormoonzalf, om eerst de ontstekingsremmer te activeren en daarna de huid te laten genezen. Verder niks smeren, want door het smeren gingen de haarzakjes dicht en ontsteken. Ik mag vandaag een teerzalf ophalen die sterk jeukverlagend zou zijn, maar die heb ik nog niet getest. Dus geen advies tegen het krabben maar misschien voor de oorzaak van de jeuk? Succes voor je lieve mannetje, zo zielig is het als ze zo’n jeuk hebben ❤️

3 jaar geleden

Reclame

3 jaar geleden

Hier ook een krabber. Ik heb niet echt een tip helaas. Veel smeren met een geschikte crème. Bij ons is zijn hoofdhuid na een week smeren een stuk rustiger. Wij gebruiken o.a. deze creme: https://www.laroche-posay.nl/lipikar/lipikar-baume-ap-plus-m Daarnaast vijl ik zijn nagels een paar keer per week totdat ik geen scherpe randjes meer voel. Is wel een klus iedere keer maar het scheelt veel. Wij gebruiken een speciale trimmer met het roze opzetstukje: https://www.bol.com/nl/nl/p/elektrische-nagelknipper-baby-nageltrimmer-manicureset-roze-gratis-opbergdoos/9300000124270698/?Referrer=ADVNLGOO002050-G-142087317967-S-1679078300125-9300000124270698&gclid=CjwKCAiA0JKfBhBIEiwAPhZXD7sCP9aXg8hzc4VRyoBViWlFSmRQs7zrYxB4s-qFE_VEf88b-Z3VsxoC33QQAvD_BwE

3 jaar geleden

Reactie op LVM2019

Hier ook een krabber. Ik heb niet echt een tip helaas. Veel smeren met een ...
Ik zie dus niet zo heel veel op het eerste gezicht.. blijf wel smeren maar ja… La roche posay hebben we ook idd en nagels ik heb alles geprobeerd maar hoor hem dus steeds langs die rits gaan met z’n nageltjes waardoor ik denk dat ze erg scherp worden of randjes krijgen

3 jaar geleden

Reactie op JChristine

Hier hetzelfde probleem en na flink aandringen bij de huisarts een doorverw ...
Dit was ook het advies van de kinderarts bij het cb.. even weekje goed smeren tot alle plekjes op z’n lichaam weg zijn en daarna vet houden en als het terug komt idd ook zoiets

3 jaar geleden

Reactie op Dvhil

Hier slaapt ze in de puckababy teddy variant. Gekocht via vinted en deze h ...
Ik Ga eens kijken of ik dit Kan scoren ergens… tot die tijd toch maar even tijdelijk sokjes

3 jaar geleden

Ons zoontje heeft ook eczeem en krabt zich veel op zijn hoofdje. Wij hebben de Puckababy 4 seizoen en slaan de mouwen net iets te kort om, waardoor zijn handjes dus in de slaapzak zitten en hij zich ‘s nachts niet/minder kan krabben. Ook zijn we na veel smeren met cetomacrogolzalf sinds deze week toch maar begonnen met hormoonzalf tegen het eczeem en dat werkt echt enorm goed. In drie dagen al enorme verbetering!

3 jaar geleden

Reactie op JChristine

Hier hetzelfde probleem en na flink aandringen bij de huisarts een doorverw ...
Reclame

3 jaar geleden

Reactie op Zwanger21

Reclame
Ik zie de site, waar kan ik de producten kopen?

3 jaar geleden

Wij hebben hier ook last van helaas.. we hebben nu nog de puckababy newborn teddy, deze heeft ingebouwde krabwantjes (zie foto van dvhil hierboven) en dat werkt best goed. Alleen deze begint nu wel al bijna te klein te worden met 6 maanden. Wij maken een zalfje van moedermelk, kokosolie, olijfolie en bijenwas en dat lijkt best goed te werken tot nu toe. Wel in combinatie met een hormoonzalf helaas..

3 jaar geleden

Reactie op JChristine

Ik zie de site, waar kan ik de producten kopen?
Reclame - tekst verwijderd

3 jaar geleden

Ach gossie wat sneu… inderdaad zoeken naar de oorzaak van het probleem. Maar tot die tijd is een omslagmouwtje wel fijn. De pyjama van de zeeman heeft dat. Minder grote investering dan een nieuwe slaapzak. Ik vind het sowieso de allerfijnste pyjama. Lekker dun, rekbaar stofje. Voetjes eraan. Drukkertjes over de hele voorkant. En dus mouwtjes die over de handjes heen kunnen (al is dat voor ons niet nodig). Wie weet heb je hier wat aan. Sterkte!

3 jaar geleden

Reactie op Lace

Ons zoontje heeft ook eczeem en krabt zich veel op zijn hoofdje. Wij hebbe ...

3 jaar geleden

Reactie op Pipo092

Wij hebben hier ook last van helaas.. we hebben nu nog de puckababy newborn ...

3 jaar geleden

Jeuk is vreselijk. Zit je met de kleine bij de dermatoloog of de huisarts. Je hebt speciale pakjes dat je het nachtelijk krabben tegen kan gaan. Dat is dan van katoen. Bij de apotheek opgehaald. Via de dermatoloog toen. Ik weet niet of ze dat nog steeds doen. Ik zou eens daar informeren.

3 jaar geleden

Oh wat naar hè die jeuk! We hebben dit ook met ons zoontje van bijna 6 maanden. Eczeem en begon op z’n voorhoofd. Zo sneu. Nu een heel ander, veel rustiger kind gekregen door toch met hormoonzalf te smeren. Onder behandeling van de kinderarts op de allergiepoli nu een krabverband pakje gekregen. Is super zacht, van tencel gemaakt, rompertje met wantjes eraan en broekje met voetjes eraan. Is zo prettig! Krijg je vergoedt vanuit basisverzekering en 3 setjes per maat van je kindje.