6 Reacties

22 dagen geleden

Als ik het zo lees dan denk ik dat jullie in de twee jaar slaap regressie zitten 😬. Wij zijn er net doorheen (lijkt ten minste zo, maar nooit te hard zeggen xD). Enige wat je kan doen is wat jullie nu al doen, gewoon je routine aanhouden. In het begin gingen we telkens nieuwe dingen uitproberen en dat werkte juist averechts en duurde bedtijd echt alleen maar langer en werd het echt iets waar we tegenop keken. Nu moeten we af en toe nog steeds even naar binnen voor een paar slokjes water of om aapje (zijn knuffel) in bed te leggen, maar verder is hij weer gewoon vrolijk en wordt hij ook bijna niet meer wakker in de nacht. Maar ja voor nu is het voor jullie denk er even doorheen gaan, hoop dat het snel voorbij is ❤️. Heb nog wel wat tips maar nu niet heel veel tijd om te typen haha, zal proberen later vandaag nog even te reageren 🥰.

21 dagen geleden

Hier is slapen plots ook een ramp. Sliep voorheen vlot zelfstandig in, legden hem in bed en gingen weg en sliep de hele nacht door. Sinds een 3tal weken moeten we op de gang blijven wachten tot hij slaapt en sinds een week is het snachts ook feest. Ook wenen tot we komen kijken, terug op de gang wachten tot hij weer in slaapt. Maar kan dan wel 2 uur wakker liggen snachts

21 dagen geleden

Hier precies hetzelfde. Hier zullen mensen wel een mening over hebben, maar wij nemen haar (als we merken dat het niet gaat) mee naar beneden of ‘s nachts mee naar ons eigen bed. Ze valt dan gelijk tegen me aan in slaap. Lijkt een stukje nabijheid die ze nodig heeft. Zo doen we het eigenlijk telkens met sprongetjes en slaapregressies en als ze er doorheen is valt ze gewoon weer in slaap in haar eigen bed, dus is niet dat ze dan voortaan altijd bij ons wil. En mocht dat wel gebeuren, ik denk echt niet dat ze als puber dat nog steeds wil 😂 Snap dat dit niet bij iedereen past, maar voor ons is het ideaal. Zo komt iedereen gewoon aan genoeg slaap

21 dagen geleden

Lees het verhaal van onze oudste rond deze leeftijd, enige wat uiteindelijk geholpen heeft geen middagslaapje meer en in de avond samen gaan slapen, sliep hij gingen papa of mama zijn bed uit, hij sliep toen al in een eenpersoons bed

20 dagen geleden

Been there done that.. echt zo hevig . Hier hielp samen inslapen in haar bedje. Het is wel veel beter sinds ze in haar 1 persoonsbed ligt. En leuke lakentjes dat ze zelf heeft mogen kiezen.

18 dagen geleden

Bedankt voor jullie berichten. Inmiddels gaat het al wel wat beter. Al blijft hij in de nacht soms spoken. De ene nacht wordt hij 1 x wakker en soms geen 1 keer... heb nog niet kunnen achterhalen waar dit aan ligt