20 Reacties

3 jaar geleden

ik doe gecontroleerd 2 minuten laten huilen. Ik herken aan “ het gehuil, gejammer” of het echt huilen is. Als het alleen gejammer is ga ik niet naar zn kamer, zodra het overgaat naar echt huilen ga ik langs en doe ik mijn hand op zn buik en aai ik over zijn hoofdje heen met sssst geluid. Opzich werkt dit best goed bij ons

3 jaar geleden

Ik laat en liet mijn baby's nooit huilen. Hun enige communicatie middel. Troost bieden en er zijn. Laten voelen dat het bedje goed en veilig is en je er bent. Dat is mijn visie 🥰 En dat sommige kinderen even moeten jammeren, kan natuurlijk ook dicht bij jou.

3 jaar geleden

Huilen betekent dat je kindje je nodig heeft. Ik zou altijd meteen naar binnen gaan. Laten huilen is achterhaald en er is steeds meer onderzoek dat dit niet goed is voor je kindje. Ze voelt zich niet fijn en kan blijkbaar (als je niet komt) niet op je vertrouwen. Stress die makkelijk te voorkomen is met nabijheid.

3 jaar geleden

Wij lieten hem 5 min huilen ( mits overstuur, dan niet) na die 5 min na binnen, speen in en weer weglopen. Was de speen niet genoeg dan 1 hand op hoofd en 1 op de buik. Daarna weer weg lopen. Dit 4 a 5 x en als het dan niet wou er uit halen en opnieuw proberen, uiteraard goed de wakkertijd in de gaten houden. Nu leggen we hem in bed (4,5 maand) en hij moppert af en toe iets maar valt zelf in slaap, zelfs zonder speentje

3 jaar geleden

Reactie op Anoniem262001

Wij lieten hem 5 min huilen ( mits overstuur, dan niet) na die 5 min na bin ...
Sommige baby's hebben het gewoon even nodig om te huilen voor dat ze slapen. Maar wel goed om het juiste huiltje te kennen

3 jaar geleden

Ik laat mijn kinderen niet huilen. Als ze huilen hebben ze me nodig en dan ben ik er voor ze, ook als ik ze misschien niet direct kan troosten wil ik dat ze weten dat ik er altijd voor ze ben. Laten huilen voelt voor mij ook heel verkeerd aan en doen wij dus niet.

3 jaar geleden

Reactie op Whatififly

Ik laat mijn kinderen niet huilen. Als ze huilen hebben ze me nodig en dan ...
🙏🙏🥰

3 jaar geleden

Ik laat mijn dochter ook niet huilen. Dan pak ik haar op en hou haar lekker bij me. Mijn man heeft ook wel eens gesuggereerd dat we haar wel konden laten huilen zodat ze zelfstandig in slaap zou vallen. Ik ben direct al het wetenschappelijk onderzoek gaan verzamelen dat ik kon vinden om m’n mening te ondersteunen 😂 Als het niet goed voelt om je baby te laten huilen, zoals jij aangeeft, luister lekker naar je moederinstinct❤️

VRIEND

3 jaar geleden

Onze dochter heeft het soms heel even nodig om te huilen voordat ze gaat slapen, maar ik herken dat huiltje. Als ze anders huilt gaan wij er meteen naartoe, dan zal ze ons nodig hebben! Vooral doen waar jij je goed bij voelt!

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft het ook even nodig om te huilen voor zijn slaap, na 10 seconden huilen gaat dit meestal over in gejammer, geprotesteerd of geklets. Als dit niet gelijk over gaat in een van deze 3 opties ga ik er gelijk naar toe😊. Wij hebben een babyphone met camera en observeren is echt key. Hierdoor leer je zo veel en weet je op begeven moment wat je kindje nodig heeft. Mijn zoontje viel namelijk juist niet in slaap als ik bij het gejammer, protesteren of geklets bleef, dan duurde het echt lang voordat hij sliep. Als het langer dan 10 minuten duurt ga ik er alsnog naar toe om hem te helpen slapen🙃.

3 jaar geleden

Ik wil mijn dochter leren dat zij op ons kan vertrouwen en dat we er zijn voor haar. Dat je met sociale interactie dingen kunt bereiken, ik vind het belangrijk dat zij leert hulp van anderen te vragen ( een baby die huilt vraagt om hulp) in slaap huilen = de hoop opgeven. Als zij huilt in bed geeft ze aan zich niet veilig te voelen —> pakken en troosten!

3 jaar geleden

Er zit echt een groot verschil tussen huiltjes.. omze dochter jammert soms een beetje voordat ze in slaap valt (vooral als ze supermoe is). Als ik er dan bij blijf valt ze juist niet in slaap. Als ik echter het gevoel heb dat het huiltje anders is of dat er iets is, dan ga ik (of mijn vriend) meteen naar haar toe. Dit werkt prima voor ons zo.

3 jaar geleden

Reactie op Pipo092

Er zit echt een groot verschil tussen huiltjes.. omze dochter jammert soms ...
Same hier. Dochter heeft een jammer momentje. Als ik dan naar binnen ga stoor ik dr juist.

3 jaar geleden

Als het geen honger is. Geen vieze luier. Geen tekenen dat ze ziek is en koorts heeft. Dan mag ze best even huilen. Uiteraard niet overstuur.

3 jaar geleden

Ik , zou echt nooit je baby laten huilen ( mijn mening) vooral als die naar bedje nacht in gaat , ik zou bang zijn dat ze straks associeert bedje met huilen en wilt helemaal niet meer slapen … Misschien heb ik geluk , en een makkelijke baby , maar als mijn zoon huilt in het bedje , ik ga gelijk naar toe , hij huilt dan eigenlijk nooit , en meestal gaat hij in de slaap vallen zonder enkel moeilijkheid ,.Ik denk dat dit echt komt omdat wij er altijd voor hem zijn als het wat is . Daardoor huilt hij ook niet , ben ik van overtuigd. Ik vind het echt zielig een baby van maar 4 maanden, die kan nog niet manipuleren laten huilen allen in het bedje in donker … Je bent de moeder en je je voelt het aan , als je wilt gaan en haar troosten zou ik gewoon doen en proberen .

3 jaar geleden

Ik vind mijn baby nog te jong om te laten huilen, tot 1 jaar doen we dit zeker niet. Ook niet gecontroleerd. Wel vind ik een verschil zitten tussen wat jammeren en huilen. Af en toe is hij even aan het jammeren als hij wat te moe is maar valt dan wel in slaap. Mijn oudste zoon laten we wel af en toe huilen. Met een jaar merkten we dat hij soms periodes heeft waarbij hij even huilt voordat hij in slaap valt. De dag verwerken denken we. Als we hem dan blijven troosten en eruit halen werkt het juist averechts. Wel weten we precies welk huiltje dit verwerken is en wanneer er echt wat is.

3 jaar geleden

Mijn zoontje jengelt of zeurt nog wel eens zachtjes als ik hem wegleg, dan laat ik hem 10 min. Zijn gang gaan en dan ga ik hem in zijn bedje nog even kort troosten/zingen/aaien en laat ik hem liggen. Vaak duurt het maar een paar minuutjes en slaapt hij vanzelf en hoef ik niet na 10 minuten terug te komen. Slaat het echt over in huilen dan pak ik hem gelijk op om te troosten/luier check/ wiegen/zingen etc en probeer het daarna nog een keer. Hij is nu bijna 4 maanden en laat hem zeker niet huilen. Daar vind ik hem nog te jong voor en hij huilt ook alleen als hij iets duidelijk wil maken.

3 jaar geleden

Ik zet altijd 5 min een timer als ik hem naar bed doe. Als hij gaat erg gaat huilen dan ga ik wel naar hem toe en aai ik hem even op zn hoofdje of wangetje. Daarna loop ik weg. Als hij een beetje aan het jengelen is wacht ik tot de timer 5 min voorbij is. Ik moet zeggen dat we een vrij makkelijk kind hebben qua slapen. Meestal huilt hij alleen als zijn speentje eruit is of als hij veel prikkels gehad heeft.

3 jaar geleden

Als mijn dochter jengelt wacht ik zo'n 5 minuten om terug te gaan, is ze echt aan het huilen dan ga ik er na 1 a 2 minuten heen.