7 Reacties

3 jaar geleden

De besmettelijkheid van longontsteking, ligt aan het type dat je hebt 😓. Dit kan 2, maar ook langer dan 4 week zijn.

3 jaar geleden

Reactie op Metal-Mom

De besmettelijkheid van longontsteking, ligt aan het type dat je hebt 😓. D ...
Ik zou zeggen, houd je kleintje goed in de gaten. Als je het écht niet vertrouwd kan je altijd de huisarts of consultatiebureau bellen voor vragen.

3 jaar geleden

Dit heb ik online gevonden, Een longontsteking kan besmettelijk zijn. Dit hangt af van de oorzaak. De meest voorkomende oorzaak is een bacterie, de pneumokok. Deze bacterie is voor zover we weten niet heel besmettelijk. Misschien kan je degene vragen wat de oorzaak is van zijn longontsteking, I hope nothing happens to your bundle of Joy.

3 jaar geleden

Ha dames super bedankt voor de reacties 💖 hij weet de oorzaak niet. Heeft penicilline geslikt (het is dus wel behandeld). Moet maar vertrouwen dat hij echt beter is 🥲

3 jaar geleden

Ik heb astma en vaker longontsteking en ik heb nog nooit iemand aangestoken met longontsteking. De kans is groter dat je ziek wordt van de griep. Mijn zoon oudste zoon is heel erg vatbaar en zijn weerstand is laag en heeft het van mij nog nooit gekregen.

3 jaar geleden

Hey Linsbaby, dankjewel. Hmm ok dat is wel geruststellend om te horen! Maar weet je dan wat de oorzaak is van de longontsteking? Ik vond het eng ivm evt pneumokok als veroorzaker.

3 jaar geleden

Reactie op Linsbaby

Ik heb astma en vaker longontsteking en ik heb nog nooit iemand aangestoken ...
Oh sorry te snel gedrukt op enter, rot trouwens dat je vaker longontsteking hebt lijkt mij zwaar!