12 Reacties

4 maanden geleden

Mijn antwoord is dat loslaten een fabel is. Het enige wat je kan proberen is Je focus te verleggen door de dagen heen, afleiding zoeken. En als je onrust ervaart om manieren te vinden die je ontspanning geven. Maar echt loslaten?? Ik zit nu in ronde 16 en de volgende ronde wordt IUI. Snap daarom hoe het voelt om elke maand opnieuw in onzekerheid te zitten of het raak is ja of nee. Het is een soort achtbaan waarin je elke keer onzekerheid hebt en je tijd moet uitzitten. Maar hoe laat je iets los wat je zo graag wilt?? Het is eerder leren omgaan met de onzekerheid en teleurstellingen elke maand. Jezelf aanpraten dat het toch niet is gelukt heb ik zelf ook maanden gedaan.. dacht dat het de pijn zou verzachten als ik dan toch ongesteld werd, maar was toch elke maand verdrietig. Omdat je stiekem blijft hopen. Ik hoop dat iemand de gouden tip voor jou/jullie heeft en wat werkt voor jou/jullie. ❤️❤️ veel liefs en hoop dat het snel heel goed nieuws is

4 maanden geleden

Nou daar geloof ik niet in. Hier duurde het 1 jaar en 3 maanden voordat er een blijvertje was en ik vond het echt killing hoor. En dan te denken dat dit nog relatief snel was. Ik kan me echt niet indenken hoe het moet zijn om jaren te moeten wachten... loslaten lukt denk ik in gezette periodes, zoals met een vakantie of tijdens topdrukte op werk. Iets wat je aandacht vraagt. Maar zomaar loslaten? Nah... Maar sterkte zeg rot als het langer duurt...

4 maanden geleden

Pfoe wat een herkenbare post, alsof ik hem zelf geschreven heb. Wij zitten ook in ronde 9 voor een tweede kindje, en het lijkt erop dat mijn menstruatie en dus ronde 10 nu snel komt (negatieve vroege testen..) In de wachtweken gaat mijn gevoel alle kanten op. De ene dag denk ik dat het sowieso raak is, de andere dag denk ik dat het nooit meer gaat lukken. Allebei is niet zo fijn en het houdt me dus ook echt heel erg bezig. Ik weet helaas ook niet hoe je het meer kunt loslaten, geen tips dus, maar wel herkenning. Hopelijk lukt het ons allebei snel om weer zwanger te worden!

4 maanden geleden

Phoeehh ja loslaten.. nou dat gaat bijna niet 🙈. Het moet je geen stress opleveren natuurlijk! Je kunt er bijna niet niet mee bezig zijn als je nog een kinderwens hebt. Niet echt tips, het komt zoals het komt. Vorige keer werd ik 3 maanden niet ongesteld, dit is mij nog nooit overkomen en voelde me echt helemaal radeloos. Probeer het te zien dat je gelukkig elke maand een kans hebt om zwanger te worden 🤗 en het is echt wel een keer raak.🙌🏻 Ik gebruikte wel testen om de lh piek te achterhalen, want wilde geen maand voorbij laten gaan dat we geen seks hadden gehad tijdens de piek, misschien minder romantisch maarja 🤭

4 maanden geleden

Ik geloof dat afleiding wel kan helpen maar dat is zo moeilijk! Wij waren een half jaar bezig en toen werd ons nieuwbouw huis opgeleverd. Alle verschillende partijen moesten het huis in, planning, stress, inpakken voor de verhuizing, heen en weten etc. Die maand zijn we even niet bezig geweest met ovulatietesten, seks hebben "op het juiste moment" en de dag van de verhuizing had ik een positieve test in handen. Dus ik geloof er deels in maar je kan het niet geforceerd loslaten, als je snapt wat ik bedoel. Bij ons was er gewoon even geen ruimte om te denken aan de kinderwens

4 maanden geleden

-edit mod Eliza- reactie weggehaald, tegen de gedragsregels

4 maanden geleden

Hi, Laten we het respectvol en vriendelijk houden. Ik haal wat reacties weg die tegen onze gedragsregels in gaan en wil jullie verder vragen om on-topic te reageren. Liefs, Eliza

4 maanden geleden

Wel de ovulatie testen gedaan? Werkte bij ons na 1 keer. Wel pas nadat we het gewoon zo hebben geprobeerd een tijdje. En dan niet iedere dag onder de lakens maar om de dag.. en als je gestructureerd alles heb geprobeerd vanaf het begin, probeer het dan evt los te laten en niet op je ovulatie te wachten maar na je menstruatie of er een week voor..? Hoop dat je er iets aan hebt. En dat er binnenkort leuk nieuws is!

4 maanden geleden

Loslaten dat het invloed kan hebben. Mijn eerste zwangerschap was een bbz, waardoor ik daarna zeer gestrest was. Uiteindelijk was ik toch snel weer zwanger, ondanks alle spanningen. Laat je niet gek maken dat het aan jouw stress ligt.

4 maanden geleden

Afleiding lijkt inderdaad het beste. Ook ons verhaal is dat we inmiddels in ronde 10 zitten voor de 2e. Die laatste wachtweek vind ik het ergst, zo had ik een keer vakantie en nog niet zoveel ingepland, ik was mezelf alleen maar gek aan het maken, vreselijk! Nu probeer ik juist maar wat afleiding in te plannen. Daarbij ga ik maar ontspanningsoefeningen zoeken die ik dagelijks ga proberen te doen. Weet het anders ook niet meer 🤷🏼‍♀️

4 maanden geleden

Hier in hetzelfde schuitje. Mijn omgeving zegt ook steeds dat ik er minder mee bezig moet zijn en dat het dan wel zal lukken. Bij de eerste ruim 2 jaar bezig geweest. Nu alweer ruim een jaar bezig voor de 2e. In Juni een miskraam gehad, dus ook dat helpt nu zeker niet mee. Ik vraag mezelf steeds af: hoe kan ik er minder mee bezig zijn, als het iets is dat ik zo graag wil? Dat lukt me helaas niet. Ik neem mezelf steeds voor dat ik gewoon wacht tot ik ongesteld wordt, maar toch kan ik het niet laten om te testen tegen de tijd dat het mijn NOD is. Heel frustrerend 😵‍💫 Zo'n tip zou inderdaad erg welkom zijn.

4 maanden geleden

Om testen voor NOD te voorkomen heb ik deze cyclus alle zwangerschapstesten aan mijn man gegeven die ze ergens verstopt heeft😅. Als ik dan ook me in kan houden om geen nieuwe te kopen is het nu echt gewoon afwachten tot ik ongesteld word of niet..