18 Reacties

4 jaar geleden

Ik neem nooit iets als ik twijfel maar tegenwoordig kan je alles Google. Typ het type kaas en winkel kijken wat die zegt

4 jaar geleden

Volgens mij mag je deze gewoon eten , let me know als je t zeker weet

4 jaar geleden

Reactie op Linsbaby

Ik neem nooit iets als ik twijfel maar tegenwoordig kan je alles Google. Ty ...
Op de website stond niet veel! Het is wel een harde kaas, dus wat dat betreft minder risico. Ook stom, ben op vakantie geweest in Turkije en heb daar (niet al te veel maar toch) wat kaas gegeten wat bij het gekoelde buffet stond en er niet echt aan gedacht. Tot een vriendin bij thuiskomst aangaf dat ik dat beter niet had kunnen doen.. ach op hoop van goede zegen dan maar he 🙈

4 jaar geleden

Als het een keer gebeurd. Denk dat we allemaal wel een keer wat naar binnen hebben gewerkt wat niet mocht maar het niet wisten. Ook in restaurants kunnen ze soms niet helemaal zeggen of het erin verwerkt is. Of zeggen dat het er niet in zit en dan Google je later en mocht je het eigenlijk niet. Kan altijd gebeuren. Je let er nu op toch

4 jaar geleden

Zie dit in de zwangerhap staan.

4 jaar geleden

Reactie op Ess_87

Zie dit in de zwangerhap staan.
Dat is handig is dat een site ?

4 jaar geleden

Kaas is nog 3mnd houdbaar. Als het met rauwe melk gemaakt zou zijn, is dat niet mogelijk 😉 Dus dit mag

4 jaar geleden

Reactie op Linsbaby

Dat is handig is dat een site ?
Is een app. Werd erop geattendeerd door mijn vriendin

4 jaar geleden

Alle kazen die lang houdbaar zijn en niet in het versschap ligt van de supermarkt zijn gepasteuriseerd.

4 jaar geleden

Reactie op Ess_87

Is een app. Werd erop geattendeerd door mijn vriendin
Even kijken op mijn appstore 😊

4 jaar geleden

Reactie op Ya92

Alle kazen die lang houdbaar zijn en niet in het versschap ligt van de supe ...
Goed om te weten 😊

4 jaar geleden

Reactie op Babynr3ontheway

Kaas is nog 3mnd houdbaar. Als het met rauwe melk gemaakt zou zijn, is dat ...
Das niet helemaal waar. Je kunt ook harde boerenkaas van rauwmelkse kaas maken ipv gepasteuriseerd en als je dat vacuüm insealt of als de korst nog intact is is dat zeker wel langer houdbaar. Anders zou oude kaas niet bestaan 🙃

4 jaar geleden

Reactie op sverst

Das niet helemaal waar. Je kunt ook harde boerenkaas van rauwmelkse kaas ma ...
Maar oude kaas mag je ook eten tijdens je zwangerschap? Zo heeft de vk het uitgelegd. Als het achter de deuren ligt en lang houdbaar, mag je het eten want dan is het niet rauw

4 jaar geleden

Reactie op Babynr3ontheway

Maar oude kaas mag je ook eten tijdens je zwangerschap? Zo heeft de vk het ...
Ik maak het verwarrend, sorry. Als je kaas maakt en je laat het kort rijpen, noemen we het jonge kaas. Als je kaas maakt en je laat het lang rijpen, noemen we het oude kaas. Dat is voor oude kaas meestal wel tussen de 10-12 maanden. Je kunt prima oude kaas maken van rauwe melk. Als die kaas niet langer dan 3 maanden te bewaren was, zou die nooit oud kunnen worden. Snap je? Lang verhaal kort: rauwmelkse kaas is ook langer te bewaren dan 3 maanden (mits natuurlijk in plastic of in kaaskorst, maar gepasteuriseerde kaas gaat ook al eerder schimmelen als je het zo open laat liggen). Dus daarin valt het onderscheid niet zo zwartwit te zeggen Als het rauwmelks is, MOET het op het etiket staan. Als je kaas bij een boer koopt, zou ik het altijd even vragen (hij maakt het zelf dus hij weet wel wat ie met die melk doet)

4 jaar geleden

Als het met rauw melk is, dan is het verplicht dat het op de verpakking staat als ik het goed heb. Volgens mij kun je dit daarom gewoon prima eten 😊

4 jaar geleden

Je hebt bijvoorbeeld ook wel eens van die kaas op pizza s maar als je het verhit zei de pizzaria kan je het gewoon eten. Klopt dat wel ?

4 jaar geleden

Als het gewoon in de supermarkt te koop is, kan je er vanuit gaan dat ze zich netjes aan de regels houden. Waarbij inderdaad geldt dat het verplicht is het te vermelden als er rauwe melk in zit. Dus deze kaas lijkt me prima.

4 jaar geleden

Reactie op Linsbaby

Je hebt bijvoorbeeld ook wel eens van die kaas op pizza s maar als je het v ...
Ja als je ongepasteuriseerde kaas verwarmt tot minimaal 70 graden dan verdwijnen de risico’s en kan je het eten. Geldt ook voor vleeswaren zoals rauwe ham en salami op een pizza, na verhitten mag je dit wel eten.