27 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Mikjej
Ik zou even goed naar de ingrediënten kijken en vanuit daar beslissen of je ...
Dit vind ik wel een beetje flauw, want dit vraagt TS niet. Er zijn hier best. veel moeders die nogal fanatiek zijn over bepaalde zaken, zoals alleen maar “puur” eten geven, alleen borstvoeding geven, samen slapen en vinden dat je kind nooit naar de opvang moet gaan etc., maar als er een vraag gesteld wordt over maissticks hoef je niet TS hierover onzeker te maken.
On topic: wat hier al eerder gezegd is, die 2 weken maakt niet uit. :)
3 jaar geleden
Als je deze vergelijkt met die voor 6 maanden (qua ingrediënten en voedingswaarde enzo) verschilt het niet super veel. Alleen bij die van 6 maanden staat dat de maat super handig is om te oefenen met eten. Dus ik zou die van 7 maanden ook gewoon lekker geven alvast hoor 😊 voor zover ik kon vinden is het inderdaad alleen het formaat.
3 jaar geleden
Ja hoor gewoon geven.🙃Mijn zoontje is er dol op.
Hij wist nooit wat hij met brood aan moest. Dan gaf ik hem een korstje om op te sabbelen maar snapte het nooit 🤣 sinds ik die maissticks geef snapt hij beter hoe hij de korstjes moet vastpakken en dat hij ze op dezelfde manier moet vastpakken ook als zijn korstjes buigzamer.
3 jaar geleden
Reactie op Mikjej
Ik zou even goed naar de ingrediënten kijken en vanuit daar beslissen of je ...
Het zou echt fijn zijn als jij niet meer zo reageert op dit soort topics. Je maakt mensen zo onzeker. Iedereen voedt op zijn eigen manier op. Heeft andere normen en waarden en staat misschien wat minder gespannen in het leven over elk dingetje in het leven.
Jouw reacties zijn: baby gaat hiervan dood, baby loopt schade op, baby krijgt zo geen veilige hechting alles is negatief behalve jouw manier van opvoeden.
Probeer te reageren op iemand zijn vraag en laat je continue waardeoordeel achterwege. En zoals eerder gezegd als je met feiten wil smijten zorg dan dat het echte feiten zijn en zet alles in perspectief.
3 jaar geleden
Reactie op Suusje796
Het zou echt fijn zijn als jij niet meer zo reageert op dit soort topics. J ...
Hier sluit ik mij bij aan. Elk topic dat ik lees lijkt er wel een negatieve reactie te staan. Daar worden sommige mama’s onzeker van. Denk niet dat dat de bedoeling is van dit forum😘
3 jaar geleden
Reactie op anna_t
Dit vind ik wel een beetje flauw, want dit vraagt TS niet. Er zijn hier bes ...
Ik probeer haar niet onzeker te maken. Hele rare aanname dit. Ik zeg dat je naar de ingrediënten moet kijken en vanuit daar een keuze moet kijken of je dat wil geven. Dat is toch heel normaal? Als er alcohol in zit kan je denken nou ik geef het nog niet. Duhu. Als je ziet er zit zonnebloemolie in kan je denken nou ik wacht nog 2 maanden, of je kan denken het boeit me niet en ik geef het wel gewoon. Dat doe je toch met alles? Ik zeg je kan zelf kijken naar de ingrediënten en de keuze maken. Hoe is dat iemand onzeker maken?
3 jaar geleden
Reactie op suusl94
Bedankt voor de reacties mama’s. Ben het met de dames eens, ik vroeg iets h ...
Ik vind het jammer dat mijn reactie verkeerd over kwam. Dat was niet de bedoeling! Misschien moet ik er voortaan emojis bij zetten ofzo. Ik bedoelde gewoon dat je altijd het beste kan kijken wat er in zit, want daaraan zie je dus waarom iets wel of niet al gegeven kan worden. Dat is allemaal je eigen keuze. Dus als jij een ingrediënt op zoekt en je denkt dit wil ik nog niet geven, of dat je het al wel wil geven. Dan kan je dus vanuit daar je keuzes maken🤗 ik bedoel niks gemeen of verkeerd. We maken allemaal keuzes. Ik ben wel van mening dat je achter je keuze moet staan. En dat het dus daarom goed is om even te kijken voor je zomaar iets geeft. Het hoeft echt niet allemaal puur natuur te zijn, maar ook als je kindje allergieën blijkt te hebben is het handig om te weten wat je gegeven hebt.
3 jaar geleden
Reactie op Mikjej
Wat? Wanneer zeg ik dat een baby dood gaat hiervan? 😂 Ik zeg kijk naar de ...
Misschien moet je mijn reactie nogmaals lezen om te lezen dat ik niet zeg dat jij zegt dat de baby dood gaat van maïs sticks. Maar dat ik het in het algemeen heb over al jouw reacties op dit forum.
Ik waardeer ten zeerste hoe bedachtzaam en zorgvuldig jij nadenkt over het moederschap en je een duidelijke visie heb over hoe jij opvoeden wil. Dat respecteer ik ten zeerste.
Wat ik jou mee wil geven is dat je reacties niet altijd gepast zijn. Je bekijkt zaken alleen vanuit jouw bril en reageert overal met wat jouw mening is. Die hoef je niet altijd te prediken. Iemand stelt een heel andere vraag en hoeft niet te horen dat wat die doet in jouw ogen verkeerd is. Helemaal niet met onjuiste informatie over de 'schadelijke' gevolgen.
3 jaar geleden
Reactie op Suusje796
Misschien moet je mijn reactie nogmaals lezen om te lezen dat ik niet zeg d ...
Dat is niet mijn bedoeling. En ik zeg nooit dat iets gevaarlijk is als dat het ook niet daadwerkelijk is. Ik geef soms mijn mening, en dat probeer ik liefdevol te doen. Maar dingen komen op het internet nou eenmaal anders over. Dan zal ik er voortaan maar emojis bij proberen te zetten, misschien dat dat anders over komt. Maar zoals iedereen weet is communicatie over het algemeen ook veel lichaamshouding, en dat kan je niet zien online. Veel dingen zeg ik niet vanuit mijn mening maar vanuit onderzoek en wetenschappelijk bewijs. Ik zou nooit zeggen dat je een pasgeboren baby gewoon alcohol mag geven ofzo. Dan zou ik zeggen nee dat is gevaarlijk. Er zijn nou eenmaal veel dingen gevaarlijk voor babys. En ja soms gaat iets toch goed, maar over het algemeen zijn sommige dingen echt schadelijk. Ik probeer altijd alleen maar te helpen. Iemand opend een topic voor een reden. Dan vraag je dus hulp of advies. Ik geef dan mijn mening en kennis, omdat diegene vraagt om reacties van andere. Dat wat ik zeg jij het niet mee eens bent kan, maar ik zeg niet iets wat niet waar is. Het spijt me echt als ik verkeerd over kom, dat is echt niet mijn bedoeling. Ik probeer alleen te helpen. En misschien moet ik dan voortaan er nog extra dingen bij zeggen zodat ik liever over kom, maar over het algemeen type ik de berichtjes snel en duidelijk, zodat er alleen de nuttige informatie in staat. Dat kan ik blijkbaar beter niet doen. Ik zie meestal een topic en dan lees ik het berichtje en antwoord ik snel met mijn korte mening, kennis en ervaring. Mijn meningen zijn gebaseerd op onderzoek en dingen die ik geleerd heb. En dan mag iedereen zijn eigen mening hebben. De wereld zegt ook vaak verschillende dingen, dat is nou eenmaal zo. We hebben allemaal onze eigen waarheid, en door die met elkaar te delen leren we. Dat ik er anders in sta betekent niet dat ik oordeel of mensen wil veranderen. Ik reageer als ik denk dat iemand iets aan mijn reactie heeft. Ik probeer oprecht alleen te helpen. Mijn reactie hier dus ook. Dat was totaal niet oordelent of gemeen bedoeld, juist zodat ze zelf kan onderzoeken wat haar mening is. 🤗
3 jaar geleden
Ik probeer aan te geven dat je reactie niet gepast is. Als iemand vraagt of je met 6,5 maand maissticks mag geven waar 7 maanden op staat, is de reactie “doe onderzoek naar wat er daadwerkelijk in zit” niet helpend. Ik begrijp niet wat je daarmee wil zeggen, behalve dat jij dit niet aan je kindje zou geven. Verder sluit ik me aan bij wat Suusje669 zegt.
3 jaar geleden
Reactie op anna_t
Ik probeer aan te geven dat je reactie niet gepast is. Als iemand vraagt of ...
Ik vind die reactie wel helpend. Als je kijkt naar de ingrediënten kan je zien of je het kan geven of niet. Zij vraagt of er iets anders aan is, nou dat kan je zien door te kijken naar die ingredienten enzo. Dat is de manier om te kijken of je dat wil geven. Ik heb van daaruit nooit gezegd of ik dit wel of niet aan mijn kindje zou geven. Dat is iets wat jij aanneemt. Niet iets wat ik gezegd heb.
3 jaar geleden
Oooh handig wist niet dat deze groter waren. Morgen even langs de supermarkt.. zoontje smult idd van de kleine maar wordt inmiddels agressief als het in z’n vuistje zit en niet meer in z’n mond komt en zodra ik het uit z’n vuistje pak om wat hoger in z’n handje te leggen begint meneer op stand 3000 te brullen.. om pas weer bij te draaien als er een maisstick in z’n mond zit 😂
3 jaar geleden
Hi allemaal,
Iedereen heeft een andere mening en dat is prima. Wel zou het fijn zijn als meningen niet zo gepushed zouden worden. Je mag prima je mening geven maar daarna is het ook klaar en hoeft er geen hele discussie van te komen.Iedere mama wilt het beste voor haar kindje maar als die negatieve meningen maken mensen ook onzeker. Dit willen wij absoluut niet. Wij zijn een veilige community waar we elkaar steunen. Ga er maar vanuit dat deze mama (topicstarter)heus prima weet wat haar kindje zou kunnen eten en wat niet.
@topicstarter ikzelf denk dat je dit prima kunt geven hoor 🤗.
Fijne nacht allemaal.
Liefs,
Jaleesa|Moderator
3 jaar geleden
Als iemand ooit eens bij DM in Duitsland komt dan raad ik deze maissticks aan: https://www.dm.de/billy-tiger-bio-maisstangen-ab-1-jahr-p5903018640419.html?wt_mc=shopping.google.pla.BabyKind&hc_tid=10219970C4751PPC&gclid=CjwKCAiAl9efBhAkEiwA4Torio_BWJUUYq_LR4jRatWt0WL7D2HBX86p3zpzkpJa7GOH9o0XVWZCVRoC95UQAvD_BwE
Zijn heel dik en stevig en super makkelijk vast te houden voor je kindje.