14 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb er geen ervaring mee maar ken wel vrouwen die nog op veel oudere leeftijd kinderen hebben gekregen (geen eerste kindje dan), dus wat betreft het fysieke aspect is dat denk ik aan jou om te beoordelen of je dat goed aankunt! Als jij je tegen die tijd nog fit voelt is er niks aan de hand toch? Misschien even 1 à 2 jaar aankijken na de komst van de 2e hoe jullie er dan allebei instaan? Dan hoeft het nu nog niet zo definitief beslist te worden, en kunnen jullie t.z.t. kijken hoe jullie er allebei fysiek en financieel instaan :) Succes met de keuze!
4 jaar geleden
Geen ervaring mee, maar is er voor jouw man iets op tegen om er nog even mee te wachten? Er zijn toch ook andere manieren om te voorkomen dat je zwanger wordt. (als jij de pil gewoon slikt bijv, is voor hem geen belasting en zelfde resultaat)
Als jij echt zo sterk de wens hebt voor een derde, lijkt het wel zo eerlijk om even het gevoel na de geboorte van jullie tweede af te wachten. Uiteindelijk is het zijn lijf en bepaalt hij, maar het betekent wel iets voor een keuze die jullie samen zouden moeten maken (hoeveel kindjes willen we graag). Als hij zich nu al laat steriliseren, legt hij zijn keuze eigenlijk aan jou op.
Ik zou het er nog eens met jouw man over hebben. Misschien verandert alles na de geboorte wel, wil je niet meer zo lang wachten met de derde of wil jouw man toch nog wel graag een derde, ook als het nog 5 jaar duurt.
4 jaar geleden
Ik ben 36 als onze eerste komt en mijn man 40 (liep helaas anders als gepland), wij willen ook graag nog een 2e als het ons gegund is maar dan er vlak achter aan. Gezien zijn leeftijd snap ik dat hij over 5 jaar niet nog een keer luiers wil verschonen maar dat hij het op jouw leeftijd gooit vind ik niet eerlijk, tuurlijk het word moeilijker voor een vrouw naarmate ze ouder word om zwanger te worden maar dat mag hij in mijn optiek niet als reden gebruiken.