21 Reacties

3 jaar geleden
Wij hebben de Cybex z cloud i size en de 360 base. Onze “hoofd”auto krijgt de base en de andere auto doen we alleen met gordels. Dat is echt voor de kleine stukjes. Ik vind het een flinke uitgave. Hierna krijgt de base het vervolgstoeltje die erop past en de tweede auto krijgt een wat goedkopere stoel met base (die niet kan draaien).

3 jaar geleden
Wij zijn uiteindelijk wel voor de Pebble 360 gegaan met 2x de FamilyFix 360 ja het is duur, maar ik wilde persoonlijk heel graag Maxi Cosi omdat ik vertrouwen heb in het merk en ik daar dus ook wel wat extra's voor wilde betalen.
Hierna neem ik gewoon het stoeltje wat daar dan weer bij hoort, scheelt weer dat je daar dus niet te lang bij na hoeft te denken want je gaat gewoon verder naar de volgende.

3 jaar geleden
Wij hebben de cybex cloud z en ook voor 2 auto's. We hebben die aangeschaft bij de eerste. Vooral de draai functie erg fijn. En na een jaar de cybex sirona z waar die ik kan blijven tot +/- 4 jaar

3 jaar geleden
Wij gaan de Maxicosi Pebble kopen zonder onderstel. Wij hebben bij de 9 maanden beurs nagevraagd of je perse een onderstel er bij moet kopen. De verkoper van Maxicosi die wij spraken gaf aan dat het niet perse nodig is, maar dat het gemakkelijk is, maar dat je de Maxicosi Pebble ook zeker met de riem vast kunt maken. Wij gaan de Maxicosi Pebble zonder onderstel kopen.

3 jaar geleden
Wij hebben geen base en nooit last/ irritatie of gedoe mee gehad. We hebben een Cybex. Paar seconden en de gordel zit er om. Zoon is volgende maand 2. Vervolg stoel ook gewoon in gordel. Hebben wel isofix, maar vond een base veel te duur.

3 jaar geleden
Er is inderdaad een hoop keus, bij mijn eerste had ik een Cybex Cloud, maar deze heb ik verkocht omdat hij ontzettend zwaar is. Ik had ook de draaibare base, maar vond deze pas van meerwaarde vanaf een autostoel waarbij je je kindje los in de auto tilt, dus vanaf een jaar of 1/15 mnd
Ik had zelf een ultralichte Nuna in mijn hoofd, maar na hem in de winkel gezien te hebben en voorlichting door verkoper zag ik er vanaf, gordels zitten erg laag en kindje ligt er vreemd/oncomfortabel in.
Heb nu de maxi cosi cabriofix gekocht. Lekker licht en ook met autogordel te bevestigen (zonder base) voor de auto die we minder gebruiken. In de auto die we het meeste gebruiken hebben we wel een base. Je hebt hiervan verschillende van maxi cosi.
Voor mijn oudste (nu 1,5 jaar) kocht ik rond 12 mnd de maxi cosi axissfix, draaibaar en fijne stoel. Vanaf hier vind ik draaibaar echt een must!!
Succes en misschien heb je er wat aan ☺️

3 jaar geleden
Wij hebben via marktplaats alles gekocht voor 2 auto's, heeft ons enorm veel geld bespaard 👍😊 en alles ziet er nog super uit!

3 jaar geleden
Wij hebben 1 isofix in de auto die we het meeste gebruiken. Als ik een keer met de andere auto ga zet ik de maxicosi.
Kijk uit met tweedehands autostoeltjes, als er een ongeluk mee is gebeurd zijn ze niet meer veilig en dit zie je niet altijd.

3 jaar geleden
Wij hebben een Nuna Pipa Next gekocht, had een goede veiligheidsscore bij de Consumentenbond en is niet al te zwaar om te dragen. Ook hij is compatibel met onze kinderwagen (Bugaboo). Voor 1 auto hebben we de bijbehorende base gekocht (die was overigens maar 89 euro), in de andere auto zullen we het stoeltje denk ik met de gordel vastzetten.
Op autostoeltjes en bases is best vaak korting trouwens, dus als je een model op het oog hebt zou je de aanbiedingen in de gaten kunnen houden. Wij hadden ook korting op zowel de base als het stoeltje.
Ik betaal liever nu 89 euro voor een base en koop dan straks weer een nieuw stoeltje, dan heel beperkt te zijn in keuzes voor vervolgstoeltjes. Bovendien hopen we nog een 2e kindje ooit te krijgen en zit je anders misschien ook met overlap en moet je alsnog iets extra's kopen.
Verder ben ik bij bijna alle babyspullen helemaal voor tweedehands, maar dit was iets dat ik per se nieuw wilde ivm veiligheid. Als er een keer een aanrijding mee is geweest, is hij niet meer veilig, ook al kan hij er nog goed uitzien.

3 jaar geleden
Wij zijn toch voor de maxi cosi pebble gegaan. Het is inderdaad een flinke uitgave. Maar voor mij is maxi cosi wel echt een merk waar ik mij goed bij voel. Ze doen het niet voor niks al jaren zo enorm goed! Wij hebben zelf alles nieuw. Mijn ouders een 2e hands base. Dit vond ik oké. Ik zou zelf nooit een 2e hands stoel of maxi cosi kopen. Puur omdat ze niet meer veilig zijn na een ongeluk of je gewoonweg niet weet hoe andere ermee om zijn gegaan. Wij hebben gekozen voor een base waar vervolg stoel op kan. In de andere auto zal de maxi cosi niet snel mee gaan. Anders word dit met de gordel vast gezet. Je hebt bij maxi cosi wel vervolg stoelen die vast zitten aan de base, die draaibaar zijn. Ik denk dat wij die als vervolgstoel nemen.

3 jaar geleden
Reactie op Kellyybx
Wij zijn toch voor de maxi cosi pebble gegaan. Het is inderdaad een flinke ...
Zo sta ik er zelf ook in. Heb er een goed, vertrouwd gevoel bij. Gaan jullie dan voor beide auto’s een vervolgstoel kopen die sowieso op een base moet?

3 jaar geleden
Zo sta ik er zelf ook in. Heb er een goed, vertrouwd gevoel bij. Gaan julli ...
Mijn ouders hebben de vervolg stoel al van een goede kennis overgenomen. Zij zijn zelf ook opa en oma. Hierdoor vind ik het wederom oké omdat ik weet dat er normaal met de stoel is omgegaan. Mijn vriend heeft een nogal onpraktische verlaagde auto. Hier zal de kleine dan ook echt alleen in noodsituaties in mee gaan. Voor die hebben we dus geen vervolg stoel gekocht. Wij zullen echt de auto wisselen voor wie er met de kleine mee gaat. Ik denk dat we dus eerst alleen voor mijn auto de vervolg stoel halen. Komt er met de tijd (wat wel de planning is) voor mijn vriend ook een andere auto, denk ik dat we echt aankijken hoe vaak we met die auto weg gaan. En hierop besluiten of we een extra stoel nemen, wisselen of eentje zonder base.

3 jaar geleden
Zo sta ik er zelf ook in. Heb er een goed, vertrouwd gevoel bij. Gaan julli ...
Mijn ouders hebben trouwens alles omdat zij vaste oppas worden. Zij zijn zelf vrij streng met de regels van veiligheid. Vroeger dat er nog geen bases waren maakte mijn vader onze stoeltjes vast met spanbanden. Kreeg hier van garages altijd complimenten over 🙈 hebben ook altijd maxi cosi gehad.