11 Reacties

14 dagen geleden

Ik heb wel eens gelezen, dat als het bijvoorbeeld 10 dagen achtereen volgend niet lukt binnen 1 uur om te slapen voor het middagdutje ze klaar zijn om het te laten vallen. Anders kan het ook nog fase zijn dat ze soms wel en soms niet willen slapen.

14 dagen geleden

Reactie op L444

Ik heb wel eens gelezen, dat als het bijvoorbeeld 10 dagen achtereen volge ...
Oh en mijn dochter sinds kort ingekort naar 1 uur en 15 minuten. Zelfde leeftijd! Nu gaat ze gewoon s avonds weer om 19 uur slapen sindsdien 😁

14 dagen geleden

Als ik tegen ons zoontje zeg, we gaan naar bed om te slapen wil hij niet. Maar als ik zeg we gaan lekker naar bed en dan kun je even rusten en chillen vind hij het wel prima. Na een half uur valt hij uiteindelijk toch in slaap voor 1,5 uur.😂 Het idee dat hij moet gaan slapen vind hij niks.

13 dagen geleden

Reactie op Mommytobe1008

Als ik tegen ons zoontje zeg, we gaan naar bed om te slapen wil hij niet. M ...
Ooh wat een goeie tip, ga ik eens proberen

11 dagen geleden

Hier hetzelfde. Vaak gaat ze met een beetje moeite wel mee naar bed, maar zodra ik de kamer uit loop gaat ze staan en roepen "mama, nee slapen". Het lukt nu al ruim een week niet om te slapen. Maar eind van de middag is ze dan heel moe en pieperig. En als we dan in de auto zitten valt ze wel in slaap. Ik vind het maar een lastige fase dit!

8 dagen geleden

Met 2 jaar zijn we al overgegaan op dutje overslaan, omdat hij ‘s avonds heel laat naar bed ging. Soms doet hij nog wel een dutje. Valt vooral vaak in de auto in slaap in de namiddag, maar thuis wilt hij echt niet slapen.

8 dagen geleden

Ons zoontje zegt de laatste weken: Ik niet slapen, niet donker buiten. Afwisselende reacties helpen hier dan; - Ik zal het donker maken in je slaapkamer - Ik ga zelf ook even slapen - Als je wakker word gaan we lekker ranja met een koekje eten Ligt een beetje aan de situatie wat ik reageer.. hij gaat dan altijd netjes liggen en ik hoor hem dan vervolgens ook niet meer, maar uiteindelijk heb ik bijna een hamer nodig om hem uit zn slaap wakker te krijgen na 1,5u😅 Toevallig net dit weekend besproken dat we het willen inkorten naar 1 uur, gezien hij de laatste week snachts weer wakkere momenten heeft.

8 dagen geleden

Reactie op Blij-ei

Ons zoontje zegt de laatste weken: Ik niet slapen, niet donker buiten. Afw ...
Bij zn zus heeft het nog lang geholpen door te zeggen; je hoeft niet te slapen, maar je gaat het wel even proberen. Ik kom over een kwartiertje bij je kijken, als je dan nog wakker bent mag je er weer uit. (Scheelt dat ze geen klok kunnen lezen😅🫣) Haar moest ik dan ook echt wakker maken. Zus heeft nog tot 3jr middagdutjes gedaan, daarna 1 of 2x per week. Even bijtanken. Denk dat de slaap behoefte voor elk kind anders is. Ze word volgende maand 4 en doet nog steeds 1x in de 2 weken soms een powernapje van zo'n 20 minuten. (Dan maak ik haar trouwens wel wakker, anders is ze de hele avond klaar wakker😅)

8 dagen geleden

Reactie op Blij-ei

Bij zn zus heeft het nog lang geholpen door te zeggen; je hoeft niet te sla ...
Daar trapt die van mij helaas niet in. Die wil niet alleen niet slapen, ook niet naar boven, maar beneden spelen😅 De afgelopen dagen was ze ziek en doodmoe, maar ze heeft alleen rechtop zittend op de bank geslapen. Ze weigert zelfs om te liggen. Ik hoop nog een heel klein beetje dat het beter gaat als ze opknapt, maar ben bang dat de dutjes hier wel een beetje afgelopen zijn

8 dagen geleden

Reactie op Pukkie5

Daar trapt die van mij helaas niet in. Die wil niet alleen niet slapen, ook ...
Aahw.. beterschap 🍀