8 Reacties

23 dagen geleden

Hoi! Onze dochter is ook van 20 augustus 2022. Zij doet helemaal geen middagdutje meer. Maar dat is omdat ze echt niet slaapt in de middag. En als ze in de middag wel slaapt dan is het snachts feest 🤭. Ze wilde absoluut niet meer naar bed, en ook al lag ze in bed dan sliep ze ook niet en ging alleen maar springen, zingen, gillen. Slaap is zo goed voor ze. Zolang het nog geen strijd is en hij een dutje doet en snachts ook slaapt, dan lekker nog dat dutje laten doen. Hier is het rond half 5 namelijk vaak wat moeilijker, omdat ze zo moe is en krijgt dan ook de meeste driftbuien. In de middag doen we samen nu "even rusten" op de bank en ontprikkelen. Anders is het helemaal gedaan tegen 17 uur qua gezelligheid hahaha

23 dagen geleden

Zoë is van 1-8 '22 zij slaapt smiddags nog wel. Ze zegt bij ons ook altijd nee. Maar voordat we beneden zijn ligt ze al knock-out.

22 dagen geleden

Onze dochter van 21-08 slaapt ook nog. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf juist een heerlijk moment vind, even rust voor iedereen. Ze slaat soms over maar dan kletst ze tegen haar knuffels en zingt ze liedjes. Daar maak ik me dan niet druk om want dan heeft ze toch een rustmoment gehad. Ze slaapt van 19:30 tot 08:30 en tussen 13:00 en 16:00 meestal 1,5 uur.

22 dagen geleden

Sinds 2 weken nu gestopt met het middagslaapje( hij is van 2 augustus). Hij heeft een 1 persoonsbed gekregen en klimt er zelf nu uit en trekt alle kasten leeg. Dus ik dacht dan is het slapen nu klaar. In de avond gaat hij om 615 uur naar bed en komt er rond 700 uur weer uit.

20 dagen geleden

Onze dochter van 29-7 zegt ook altijd "nee slapen" als ze in de middag naar bed gaat. Ik benoem dan dat ze niet hoeft te slapen maar wel even gaat uitrusten. Vervolgens slaapt ze met 5 minuten en minimaal 1,5 uur. Ze ligt nog wel in een ledikantje en accepteert dat nog prima. Denk dat wij d es ze overstap ergens richting voorjaar / zomer pas gaan maken als dat lukt.....

20 dagen geleden

Onze dochter van 5 Augustus slaapt al een tijdje niet meer over de middag thuis. Het ging gewoon vanzelf eigenlijk. Bij de onthaalmoeder slaapt ze wel nog raar maar waar. Rond 16u heeft ze zo wel altijd haar lastig moment doordat ze moe is. Dan rusten we soms wat in de zetel. Rond 19u-19u30 gaat ze dan naar bed voor het klokje rond te slapen.

19 dagen geleden

Zoon slaapt hier nog gemiddeld twee uur en slaapt van 19:30-7:00 gemiddeld. Als we het dutje overslaan is hij echt niet te genieten. Zodra hij in de avond niet meer slaapt gaan we oefenen met weglaten.

18 dagen geleden

Zolang ze de nachten nog goed slapen zou ik niet stoppen. Zeker als hij gelijk gaat slapen. Onze dochter gaat soms echt niet slapen, als ik het wel nodig vind, rijden we een rondje. Maar zoals op de opvang en bij oma is het wisselend.