33 Reacties

3 jaar geleden

Alles wordt ook telkens grondig schoon gemaakt maar euhh het komt terug 😪

3 jaar geleden

Koken water in t nest gieten?

3 jaar geleden

Reactie op Lhk

Koken water in t nest gieten?
Ik ga het eens proberen dankjewel xx

3 jaar geleden

Hg lokdoosjes zitten er 2 van in

3 jaar geleden

Weet je waar ze vandaan komen? Strooi kaneel rondom de plek waar ze naar binnen komen. En de plekken waar ze lopen schoonmaken met groene zeep (kan natuurlijk niet in spullen) dan zijn ze de weg kwijt

3 jaar geleden

Ik gebruik deze! Komen ze niet meer terug bij mij.

3 jaar geleden

Reactie op jaëla ela

Hg lokdoosjes zitten er 2 van in
Die hebben wij al door heel huis... alleen als wij wakker worden sochtends zitten ze opeens met een hele grote groep opeens op de muur of op de aanrecht en ga zo maar verder☹

3 jaar geleden

Reactie op Mashka88

Ik gebruik deze! Komen ze niet meer terug bij mij.
Dankjewel, Ik ga hem halen xx

3 jaar geleden

Reactie op Anna_88

Weet je waar ze vandaan komen? Strooi kaneel rondom de plek waar ze naar bi ...
We dachten eerst in de achtertuin.. die nestje hebben we met benzine in de fik gestoken, nu zitten ze in de hal , woningbouw al ingeschakeld maar die doen niks, dus wij hadden de hal eindstand schoongemaakt en het nestje , maar nu zitten ze er weer 😪

3 jaar geleden

Reactie op Nii25

We dachten eerst in de achtertuin.. die nestje hebben we met benzine in de ...
Zo frusterend. Ze moeten ergens vandaag komen natuurlijk. Komen ze misschien via de voordeur ergens?

3 jaar geleden

5 cent muntjes neerleggen.. Raar dat de woningbouw niets doet.. Ze moeten ergens vandaan komen. Dus voor hun een kwestie van de kieren goed na te kijken en dicht te maken..

3 jaar geleden

Klinkt misschien heel gek maar leg koperen muntjes neer bij de ingang en nestje. Daar hebben mieren een hekel aan.

3 jaar geleden

Zelf heb ik het ooit opgelost door suiker met bloem bij de ingang van hun nest te gooien. Oftewel: ze hadden geen reden meer om elders naar eten te zoeken. Ben alleen even kwijt waar die bloem ook alweer voor was 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Anna_88

Zo frusterend. Ze moeten ergens vandaag komen natuurlijk. Komen ze misschie ...
Ja dat denken wij dus ook. We hebben echt al veel geprobeerd maar elke ochtend met wakker worden zien we weer een groepje. We hebben er al zelfs een paar keer op bed gezien Terwijl we de bed net hebben verschoond

3 jaar geleden

Hier hetzelfde probleem, ‘gelukkig’ alleen maar in de keuken maar het blijft super vies. Ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben, helaas alleen geen oplossing 🙈 bij ons komen ze duidelijk uit de plint van de achterdeur, dus die gaan we straks dicht kitten, hopen dat het werkt. Ook al bloem, soda, zout etc geprobeerd.

3 jaar geleden

Reactie op JChristine

Hier hetzelfde probleem, ‘gelukkig’ alleen maar in de keuken maar het blijf ...
Ja het is echt vreselijk dan maak je ze dood komen ze terug vind het gewoon k*t beesten. Alsof ze het expres doen 😅, soda heb ik nog niet geprobeerd ik ga het straks doen, Dankje xx

3 jaar geleden

Regelmatig kokend heet water op ze gooien, hier heb je wel een lange adem voor nodig. Toen ze bij mij bijna weg waren heb ik anti mieren spul van de action in het nest gegooid en nu nergens meer last van :)

3 jaar geleden

Wij hebben hier een paar weken geleden ook last van gehad. Wij hebben toen bij de albert heijn zo’n mierenspray gekocht van HG en ze zijn niet meer terug gekomen

3 jaar geleden

Ik had ze sinds gisteravond ineens vanaf voordeur hele legers tot keuken overal kaneel met klein beetje nootmuskaat gestrooid en behoorlijk veel op de drempel en ze zijn niet meer teruggekomen.

3 jaar geleden

Reactie op Nii25

Die hebben wij al door heel huis... alleen als wij wakker worden sochtends ...
Oh dat schiet ook niet op dan veel succes nog