22 Reacties
4 jaar geleden
Bij de 8 weken echo zeiden ze nu nog maar een 5% kans dat het fout kan gaan. Als alles bij de 10 weken weer goed is, durf ik het wel aan.om te vertellen maar wel rustig aan, pas als ik met mensen afgesproken heb, pas na 12 weken op social media, mits ik wel al de mensen dichtbij gesproken heb. Geen haast :)
4 jaar geleden
Ik ben vandaag 9+3, op 7 weken goede eerste echo gehad met mooi kloppend hartje. Termijnecho staat gepland op 11+3. We waren er stellig van overtuigd om het iedereen na de termijnecho te vertellen, maar toen het vandaag op mijn werk (in de zorg) ging over de zomervakantieplanning barste ik in huilen uit bij mijn naaste collega, heb het haar verteld, terwijl verder nog niemand in mijn omgeving het weet. Dit luchtte wel op, maar het geeft me denk ik meer zekerheid als ik het de rest van mijn omgeving na de termijn echo vertel, en dan zit ik bijna op 12 weken.
Het is ons 1e kindje, dus heb er verder geen ervaring mee. Ik volg mijn gevoel.
Ik denk dat het vooral belangrijk is om te doen waar jij jezelf goed bij voelt.
4 jaar geleden
Ik ben nog geen 10 weken maar meteen verteld aan ouders en meeste vrienden. Alleen op mijn werk nog niet. Handig als ik n datum heb om t dan te doen en eigenlijk vooral gewacht omdat n collega n maand langer zwanger is. Dan kon zij t eerst vertellen. Mijn instelling is heel makkelijk: T kan altijd mis gaan, dus waarom moeilijk doen. Hoort bij de natuur.
4 jaar geleden
Wij hebben 't onze naasten een voor een verteld vanaf 8 weken, te beginnen bij de ouders en daarna m'n broers en zus en afgelopen weekend m'n oma na de termijn echo van 11 weken. Wij voelden ons daar goed bij. Inmiddels heb ik het m'n leidinggevende en enkele naaste collega's verteld, maar m'n vriend heeft op werk nog niets gezegd. Is ook helemaal eigen keuze :)
4 jaar geleden
Wij hebben het iedereen verteld naar de termijn echo. Deze hadden wij met 10+3. Wij voelden ons daar goed bij, omdat de termijnecho voor ons echt een soort zekerheid was. Doe waar jij je goed bij voelt, er is geen goed of fout.
4 jaar geleden
Wij hebben het bij de positieve test aan mijn moeder verteld en wat goede vrienden. Dit ivm eerdere miskraam wilde ik een paar mensen hebben waar ik op terug kon vallen. Opa’s, oma’s en mijn vader verteld met 8 weken. Mijn leidinggevende met 7 weken. Ik wil het collega’s en leerlingen vertellen na de termijnecho met 11 weken en dan ook de rest van de familie. Social media weet ik nog niet.
4 jaar geleden
Vooral doen wat je zelf prettig vind. Mijn verloskundige zei bij onze eerste echo (9+1) dat ik me geen zorgen hoefde te maken en alles solide was en dat vanaf een week of 10 het echt wel veilig is. Ik kan steeds moeilijker mijn mond houden in ieder geval dus vertel het soms iemand 🙈🤣
4 jaar geleden
Ik zit nu op 13 weken en we hebben het vanaf week 12 actief verteld. Nog niet alle familie weet het (we willen dan bij ze langsgaan en face to face vertellen) dus het gaat bij ons gefaseerd. Maar onze belangrijkste naasten weten het al iets langer en we nemen het een beetje op basis van wie we belangrijk vinden en wie we toevallig als eerste zien de komende weken. Liever een weekend langer wachten en in real life vertellen dan via facetime! Dus het verschilt voor iedereen hoe je het aanpakt ☺️
4 jaar geleden
Mijn eerste zwangerschap gewacht tot 12 weken, een week na d'r termijnecho, en paar dagen erna een miskraam gehad. Tweede zwangerschap ook tot 12 weken gewacht (mevrouw wordt 14 Feb 2 jaar 🥰) en met deze zwangerschap hebben we het met kerst verteld (onze ouders, grootouders en broer/zus) ivm het eten en de wijn 🙈 we hadden toen al wel het hartje zien kloppen.
Nu volgende week de termijnecho met 12.4... 🤞🤞🤞Toch weer mega spannend.
4 jaar geleden
Wij hadden het rond de 10 weken vertelt aan de meeste naasten. Echo op 9.6 was mooi alles zag er super uit dus we dachten dat het wel kon. Echter met de termijn echo bleek het toch goed mis. En daarna vertellen dat het toch mis is is erg zwaar. Als ik ooit weer zwanger mag worden vertel ik het echt pas na 13/14 weken. Maar dat is omdat ik dit meegemaakt heb.
4 jaar geleden
Ik heb het bij mijn ouders en schoonouders verteld op 8 weken.
En we gaan het dit weekend vertellen aan vrienden en dan ben ik 10 weken.
Ik heb bij mijb eerste zwangerschap ook gewacht tot 12 weken, maar ik ben nu sneller dikker geworden ( ik draag al zwangerschapskledij) dus het is wel heel duidelijk en nog moeilijk om te verbergen.
4 jaar geleden
Wij hebben het met 8 weken verteld aan onze ouders, broer en zussen en opa's en oma's. Aan mijn locatiemanager met 10 weken en voor de rest weet nog niemand het. We wilden heel graag de termijn echo afwachten, die is inmiddels geweest en alles was goed dus we gaan het nu langzaamaan vertellen. Ik ben vandaag 12 weken.