22 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Sdw17
Oh ja ik heb ook een zoontje van 4 en bij hem zijn we toen de hero comfort ...
Maar dat zit toch ook in die omneo? En er staat op de verpakking dat het ook bij moeizame ontlasting te gebruiken is.
Maar kan me voorstellen dat ieder kindje weer anders reageert, het blijft een zoektocht naar het beste 😅
3 jaar geleden
Ik twijfel ook om over te stappen. Ons zoontje van 10 weken heeft ook een hele moeizame ontlasting. Via de huisarts gebruiken we lactulose maar dat werkt helaas niet voldoende. We mogen van de HA daarom ook 2 x per week een microlax klysma gebruiken. Blijkbaar vindt de huisarts dat een gepaste oplossing 🤔
Ik ben vandaag bij het CB geweest om te overleggen qua voeding, maar ze laten de keuze bij ons. Ze verwacht namelijk dat de ontlasting beter wordt wanneer we later niet meer uitsluitend flesvoeding gaan geven.
Ze geven aan dat andere voeding kan, zolang er maar geen johannesbroodpitpeel inzit want dat werkt ook weer verstoppend.
Bij ons heeft de Osteopaat overigens ook niet geholpen. Ik weet het niet zo goed meer 😐
3 jaar geleden
Reactie op AliesV
Ik twijfel ook om over te stappen. Ons zoontje van 10 weken heeft ook een h ...
Ah vervelend he! Heeft jou zoontje ook echt keutels of dat niet? Ik zou je moedergevoel volgen als je denkt dat andere voeding werkt gewoon doen.. (moet ik nodig zeggen terwijl ik het hier vraag haha )hier ook 5x bij de osteopaat geweest maar heeft ook niet geholpen.
3 jaar geleden
Ik gebruik vanaf de 3de week al omneo en ik wil niet meer anders. Ondanks dat het nog niet helemaal verholpen is en er zelf nog medicatie naast krijgt. Merk je wel degelijk verschil. Het nadeel is alleen dat de voeding dikker is dus dat ze sneller inslaap vallen tijdens het drinken.
ook weet ik niet zeker of je van merk ineens kan overstappen. Wij zaten op nutrilon en konden daardoor in 1 keer overgaan.
3 jaar geleden
Reactie op AliesV
Ik twijfel ook om over te stappen. Ons zoontje van 10 weken heeft ook een h ...
Waarom niet vragen om Forlax?
De huisarts en kinderarts gaven aan dat Lactulose meer problemen geeft. En ze dat liever niet meer voorschrijven.
Wij geven daarom Forlax, nu goede ontlasting en geen krampen meer.
3 jaar geleden
Reactie op M_1986
Waarom niet vragen om Forlax?
De huisarts en kinderarts gaven aan dat Lactu ...
Ik lees dat lactulose meer problemen geeft? Wat hebben ze daar over gezegd? Aangezien ons zoontje het nual 4 weken gebruikt😦. Als ik het 1 dag niet gebruik merk ik het gelijk. Ik heb elke week gevraagd of dit geen kwaad kan maar ze blijven maar zeggen dat ik het moet geven en zo niet dat die verstopt raakt. Zelf denk ik van dit kan ik nu blijven geven.
3 jaar geleden
Reactie op xMandyS
Ik lees dat lactulose meer problemen geeft? Wat hebben ze daar over gezegd? ...
In ons geval had hij naast obstipatie ook ongelofelijk veel krampen.
Daarom zei de kinderarts dat het beter was geen ze Lactulose voor te schrijven. Lactulose veroorzaakt namelijk veel krampen. Veel meer dan Forlax in ieder geval. En het ook niet altijd het gewenste resultaat geeft.
Hun ervaringen met Forlax veel beter dan met lactulose. O.a. Sneller resultaat en met minder bijwerkingen. (Buikpijn, krampen e.d.)
Als het voor jullie werkt is het goed natuurlijk.
Ze durfden het bij ons gewoon niet aan om eerst Lactulose te proberen.