28 Reacties

2 jaar geleden
Mazzel dat je geen ongeluk hebt gehad dan. Er staan toch zelfs stickers op het autostoeltje?

2 jaar geleden
Sorry ik wil je echt niet beledigen je bent vast een jonge mama en dat is zeker niet makkelijk! Maar ik sta eigenlijk een beetje perplex. Dit is zo vreselijk gevaarlijk en je schrijft het af als een oeps! Heb je nog nooit bij iemand een autostoeltje in de auto zien staan? Of op de verpakking van het stoeltje? Of het even opgezocht toen je niet zeker was?

2 jaar geleden
Reactie op Anvd
Met een 360 graden draaibare base kan het wel volgensmij?
Mijn vader wist o ...
Ja dat zal het wel zijn dan. Want volgens mij krijg je het met een autogordel niet voor elkaar.

2 jaar geleden
Ja dat gaat dus ook gewoon. Met de aankoop hadden we van de verkoper juist instructies gehad dat de maxi cosi vooruit vast gemaakt moest worden met de gordel en dan de hendel omlaag voor als er dan een ongeluk zou zijn de hendel een soort buffer zou zijn. Nou zie ik dus net op de instructies dat het achterstevoren moet 🤣
Ook meermaals foto’s gestuurd naar vrienden met die kleine achterin, niemand die iets zegt 😅

2 jaar geleden
Reactie op Mamavanboefjes
Mazzel dat je geen ongeluk hebt gehad dan. Er staan toch zelfs stickers op ...
Ja die vallen dus precies onder de adapter voor de kinderwagen, dus nooit goed bekeken. Behalve dan de sticker voor de airbag waarschuwing. Je gaat er toch vanuit dat je in de winkel de goede instructies hebt gekregen

2 jaar geleden
Ja dat gaat dus ook gewoon. Met de aankoop hadden we van de verkoper juist ...
En aub, als je je kindje voor zet, doe de airbag uit!

2 jaar geleden
Ja die vallen dus precies onder de adapter voor de kinderwagen, dus nooit g ...
Ja je moet daar wel van uit kunnen gaan idd. Raar van de verkoper dan!

2 jaar geleden
Reactie op Mamavanboefjes
Ja je moet daar wel van uit kunnen gaan idd. Raar van de verkoper dan!
Niet alleen die opmerking is overigens raar van de koper. De draagbeugel moet tijdens het rijden altijd omhoog staan (is een onderdeel van het veiligheidsconcept van autostoeltjes)!
Ik weet dus niet waar de stoel gekocht is, maar deze adviezen zijn wel echt heel slecht.

2 jaar geleden
Reactie op Deniessssss
Niet alleen die opmerking is overigens raar van de koper. De draagbeugel mo ...
Bedoel uiteraard verkoper ipv koper.

2 jaar geleden
Reactie op Anvd
Met een 360 graden draaibare base kan het wel volgensmij?
Mijn vader wist o ...
Nee hoor. Iig bij die van mij niet, hij herkent welke autostoel erop zit en blokkeert als je het autostoeltje dan de verkeerde kant op wilt draaien. In de maxicosi 360 base is dit dus onmogelijk!

2 jaar geleden
Hoi mama’s,
Nou heb ik mijn vriend dus uitgelegd dat de maxi cosi andersom in de auto moet. Zet hij haar dus nog steeds vooruit als ik er niet bij ben, want dat is gezelliger 😅
Nou had hij nog een ander punt, ben benieuwd of jullie daar ook iets over hebben gehoord/gelezen: de kans is groter dat iemand achterop rijdt dan wij frontaal op iemand anders. Aangezien we aangepast rijden als ze in de auto zit etc. Op zich ben ik het daar wel mee eens dat we zelf beter opletten, omdat we ons bewust zijn van ons kindje en een ander niet. En zijn theorie is dus dat de klap dan van achter komt waardoor je als je vooruit kijkt dan in je zitting wordt geduwd. Als zij achteruit staat zou ze dan alsnog flinke kracht op haar nek krijgen ipv dat de stoel dit opvangt…
Ik vond dit ook wel een interessant punt, maar kan er dus niets over vinden online. Ga morgen ook het consultatie bureau hier eens over bellen, hoe zij hier naar kijken (vooruit/achteruit met iemand die achterop knalt). Ik vind het gewoon belangrijk dat ze goed wordt vervoerd. Achteruit/vooruit maakt me niet uit, als het maar de veiligste optie is.
Heeft iemand van jullie hier al eens iets over gelezen of deze vraag gesteld?

2 jaar geleden
Hoi mama’s,
Nou heb ik mijn vriend dus uitgelegd dat de maxi cosi andersom ...
Maar als je achter geramd wordt en zijn kijkt vooruit dan klapt de baby toch juist voorover? Helemaal omdat ze nog geen stabiele nek hebben. Vandaar andersom, tenminste dit is de theorie wat ik meegekregen heb