29 Reacties

3 jaar geleden

Om te beginnen; Je doet niks fout! Onthoudt dat.🤎 Ik heb een dochtertje van 5 maanden die snachts ook echt ineens heel slecht slaapt, ik denk slaapregressie. Soms krijg ik haar niet getroost en word ik onzeker. Ik zeg dan tegen mezelf 'ik doe mijn best, meer kan ik niet doen'. En heel eerlijk.. je kunt ook niet altijd weten wat een baby fijn vindt en nodig heeft. Dus nogmaals; je doet niks fout! Ookal is het duur, mocht je het kunnen missen, zou ik toch een slaapcoach raadplegen. Je bent op geef je zelf al aan, dus gun jezelf dit. Wie weet gaat er een wereld voor je open.. En kijk of die kleine misschien ergens een nachtje kan slapen, zodat jij even op kunt laden? Overdag naar de sauna, shoppen of net wat jij lekker vindt en dan savonds lekker bijtanken. Heel veel succes lieve mama🤎

3 jaar geleden

Reactie op Daphnet90

Om te beginnen; Je doet niks fout! Onthoudt dat.🤎 Ik heb een dochtertje ...
Hier ook 5 maanden en de kleine heeft nachten dat ik denk help. De ene nacht is het goed en de andere helemaal weer mis.de kleine Ligt nu ook naast mij te slapen. Je doet niks fout. Ik snap dat je het onzeker maakt. Het is soms best lastig om uit te vogelen wat hij wil en hij kan nog niet praten. Het komt goed mama. Met de voeding zei je hij lijkt niet verzadigd maar drinkt niet alles op en je verdikt het? Misschien iets minder dik maken zodat hij beter kan drinken. Dan duurt het ook geen uur. Misschien proberen. Ik verdik de voeding ook. De kleine van mij drinkt 180cc ik doe niet eens vol schepje erin. Dus net geen vol schepje. Hij drinkt er 15/20 min over.

3 jaar geleden

En misschien een grotere speenmaat?? Wellicht kost het teveel energie om de voeding uit de fles te krijgen en geeft ze daarom "op"?

3 jaar geleden

Ik denk dat je kunt beginnen met een grotere speenmaat. Een uur over de fles doen is wel erg lang. Mijn dochter is 5 en halve maand en krijgt inmiddels 4x 210+7. Het kan zijn dat ze echt wel meer wilt drinken maar gewoon te moe wordt van het harde zuigen, waardoor ze ook vermoeiende is de gehele dag, misschien te weinig binnen krijgt en dus ook weer slechter slaapt. Zo kom je in een cirkel terecht. Ik gok dat je het beste de speenmaat kunt veranderen en kijken hoe ze hier mee om gaat. Ik hoop voor je dat dit gaat helpen!!

3 jaar geleden

Hi, Even uit mijn eigen ervaring. Mijn zoontje heeft ook totaal geen ritme. Hier zit ik totaal niet mee omdat ik het hebben van een ritme niet belangrijk vind en ook niet na streef. Ik volg gewoon zijn behoefte. Is hij moet dan help ik hem in slaap en wil hij wakker zijn dan mag hij wakker zijn. Zo ook met drinken. Hij wordt volledige gevoed aan de borst en komt echt niet netjes elke 3 uur. Soms hij er wel 3 uur tussen, maar veel vaker komt hij elk uur, of elke 30 minuten voor een slokje. Hij slaapt naast me in bed en zit overdag veel in de draagzak. Ik kan dus heel snel reageren op zijn behoeftes. Persoonlijk geloof ik dat zijn gedrag (en ook het gedrag van jouw kind) volkomen normaal baby gedrag is. Ik geloof niet in slaapcoaches omdat deze je eigenlijk alleen maar meer onzeker maken. Korte slaapjes, nabijheid willen, geen ritme hebben. Het is niet fout en je baby hoeft het niet af te leren. Ik begrijp dat het af en toe zwaar is, maar mijn persoonlijke ervaring is dat het echt super helpt het los te laten en minder af te gaan op wat er gezegt en geschreven wordt.

3 jaar geleden

Wat vervelend dat je je zo voelt. Welke speenmaat gebruik je? Als ik je verhaal lees zou ik zeggen probeer eens een grotere maat speen. Hier difrax maat m. Over een fles van 210 doet ze ongeveer een 15/20 minuten. Ik ben overgestapt toen ze ook zo immens lang over haar flessen ging. Misschien heeft ze idd nog honger maar de kracht niet om verder te zuigen aan een (te) klein speengat. Hopelijk helpt het je iets om je kindje wat tevredener te maken.

3 jaar geleden

Hee mama, ik heb weinig tips maar lees ons eigen verhaal. Wij slapen ook al 5,5 maand bijna niet en het is gewoon echt super zwaar. Wij hebben 1 week gedacht “ik denk dat we er eindelijk zijn” nu lach ik er hard om want we zijn nog helemaal nergens 😂 Wij hebben van alles geprobeerd. Wel ritme geen ritme, meer drinken anders eten. Weinig prikkels veel bij ons genomen echt van alles maar niks mag werken bij ons. Wij hebben hem nooit bij ons genomen maar sinds een week gaat hij vanaf 3 uur bij ons omdat wij helemaal gebroken zijn en echt op ons laatste restje energie lopen dus snap heel goed dat jullie je dochter bij jullie nemen in bed. Wij zitten er ook over na te denken om een slaapcoach in te huren. Ik ben zeer geïnteresseerd in ewelina. Je kan haar vinden op Instagram. Succes en hopelijk op snel meer slaap!

3 jaar geleden

Reactie op Whatififly

Hi, Even uit mijn eigen ervaring. Mijn zoontje heeft ook totaal geen ritme ...
Amem❤️

3 jaar geleden

Allereerst vervelend dat je helemaal op bent! Misschien kun je iemand uit je omgeving vragen even een dag of nacht over te nemen, zodat je wat kunt bijkomen als je daar aan toe bent? Wat betreft voeding kan ik je niet helpen, want ik geeft borstvoeding. Ik weet niet zo goed wat je verwacht qua “ritme”. Maar ik ben van mening dat slaapcoachen echt geldklopperij van deze tijd en de westerse samenleving is.. kijk goed naar de slaapsignalen van je baby en hou wakker tijden in de gaten. Mijn dochter slaapt ook de ene keer 25 minuten, de andere keer 3 uur. Geen dag is hetzelfde qua slaap en voeding. Ik volg haar volledig. Ze is vijf maanden en slaapt overdag enkel in de kinderwagen. Savonds slaapt ze momenteel niet voor 22 uur in en snachts wil ze sinds deze week alleen bij ons in bed. Ik zie dat ze dus extra behoefte heeft aan nabijheid. Laat het idee los dat je baby koste wat het kost in een eigen bed moet slapen, zo westers! En echt ik ben ook kapot hoor nu in combinatie met werk etc. maar alles is een fase, onze kindjes zijn zo jong! Ik heb me sowieso erop ingesteld dat m’n kindje de eerste 18 maanden niet een hele nacht door gaat slapen en als ze nu 4 uur achter elkaar slaapt in de nacht is dat doorslapen voor mij! Volgens mij staat vermoeidheid inherent aan het hebben van een kleine baby. Je doet niks fout! Maar mijn tip: geef dat geld wat je aan een slaapcoach uit zou geven lekker uit aan jezelf! Extra massages, een overnachting in een hotel om weer op te laden (zonder baby) je verdient het! Of waar je zelf ook maar een beetje van opknapt 😘

3 jaar geleden

Reactie op flip1993

Allereerst vervelend dat je helemaal op bent! Misschien kun je iemand uit j ...
Zo mee eens! Babies hebben ons gewoon nodig. 24/7. Het houdt niet op als ze gaan slapen. Kindjes die zogenaamd geslaaptraint zijn slapen niet beter, worden niet minder wakker. Ze hebben alleen geleerd niet meer te signaleren naar hun ouders dat ze ze nodig hebben. Er komt toch niemand. Uiteindelijk leren kinderen wel dingen zelfstandig. Mijn zoon van bijna 3 begint er nu mee. Hij wil dingen "zelluf" doen. En ze kunnen dit wat mij betreft alleen leren als de basis veilig is.

3 jaar geleden

Reactie op Whatififly

Zo mee eens! Babies hebben ons gewoon nodig. 24/7. Het houdt niet op als ...
Mee eens

3 jaar geleden

Reactie op Whatififly

Hi, Even uit mijn eigen ervaring. Mijn zoontje heeft ook totaal geen ritme ...
Zo mee eens wat betreft de slaapcoach. Wat ik me vooral hierin afvraag wat zij dan beter weten dan de algemene slaapttips die op internet al te vinden zijn. Alsof een slaapcoach je baby beter kent dan jijzelf. Ik heb nog nooit een goude tip gehoord van iemand die een slaapcoach heeft ingehuurd. Je kunt op dit forum genoeg tips en ervaringen uitwisselen met andere moeders. Dat levert mij vaak al heel veel op! Sowieso het idee dat je niet alleen bent geeft mij al genoeg vrede om te dealen met de situatie. Ik doe voor de rest ook helemaal niet moeilijk, wilt onze baby niet in zijn eigen bedje slapen? Prima dan lekker bij ons in bed. Ook 's avonds slaapt onze baby eerst op de bank (vanaf 7.30 tot 22.30 ong) Wel zo makkelijk als hij wakker wordt voor de speen. Wij hebben nooit issues gehad met slapen 's avonds! 'S nachts gaat het heel wisselend. maar echt doorslapen doet ie sinds 4 maanden al niet meer. Het is balen en super vermoeiend.. maar een slaapcoach? No way 😅

3 jaar geleden

Bij mij hielp een speenmaat groter, dus maat 2 ipv 1. Ze drinkt nu sneller en krijgt ze meer op. Zij drinkt 180, laat soms 30cc staan. Verder heeft mijn dochter iets nodig om naar te kijken tijdens het drinken zodat ze wat afleiding heeft, anders is ze erg onrustig. Dus ik zet babytv aan, laat haar naar buiten kijken, geef haar een speeltje in haar hand. Het slapen helpt licht inbakeren misschien. Ik doe zodra ze slaapt het dekentje over haar slaapzak en vouw die strak onder het matras aan de zijkanten. Volledige inbakeren mag niet meer als ze kunnen rollen, dus dit is een tussenweg. Misschien zit er wat bij dat jouw dochter ook helpt.

3 jaar geleden

Misschien tandjes of krampjes , allergie …? Het is lastig te zeggen , kan eigenlijk van alles zijn , had jij dat met cb al besproken? En 5 maanden 120/150 is ook niet echt veel denk ik , hoe veel keer per dag krijgt ze een flesje ?

3 jaar geleden

Reactie op Whatififly

Zo mee eens! Babies hebben ons gewoon nodig. 24/7. Het houdt niet op als ...
Maar doel je dan op laten huilen? Ik ben ook zeker van mening dat je je kindje niet moet laten halen om te laten slapen dat kan ik ook niet over me hart verkrijgen eerlijk gezegd. Ik ben geïnteresseerd in een slaapcoach maar meer omdat er soms dingen zijn die wij zelf kunnen aanpassen waardoor hij wel beter slaapt. Misschien doen wij wel iets waardoor het niet goed slaapt of zou dat dan niet kunnen?

3 jaar geleden

Reactie op suzan771994

Maar doel je dan op laten huilen? Ik ben ook zeker van mening dat je je ki ...
Laten huilen is de meest extreme variant. Maar ook gecontroleerd laten huilen, the pick up put down methode, of de stoel methode (steeds iets verder weg zitten) zijn methode die "werken" omdat je kindje leert niet meer te signaleren dat hij/zij je nodig hebt. Wat denk je dat je doet waardoor je kindje niet goed slaapt? Als je gewoon je kindje volgt en hem helpt waar nodig dan doe je het toch goed? Volgens mij is het goed doen niet dat je kind door slaapt. Het goed doen is er voor je kindje zijn en hem te helpen en te ondersteunen waar nodig.

3 jaar geleden

Reactie op Whatififly

Laten huilen is de meest extreme variant. Maar ook gecontroleerd laten huil ...
Nee ook zeker helemaal mee eens ook het gecontroleerd laten huilen ben ik het ook niet mee eens en al die andere dingen ook niet eigenlijk 😂 Jaa ik heb geen idee wat ik denk dat ik doe wat niet goed is want anders had ik de slaapcoach niet overwogen. Kijk ik snap heel goed dat je er voor je kindje wilt zijn en ook zijn signalen volgen ook dat probeer ik ook zo veel mogelijk maar na 6 maanden niet slapen en vaak huilend wakker worden dan denk je toch dat er iets mis is waarom hij huilend wakker word en daar probeer je dan toch achter te komen?

3 jaar geleden

Reactie op Whatififly

Laten huilen is de meest extreme variant. Maar ook gecontroleerd laten huil ...
Ik verwacht trouwens ook zeker niet dat hij van 7 tot 7 doorslaapt hoor dat is ook echt niet wat ik wil (of nou ja niet willen is een groot woord want het lijkt me heerlijk 😂) maar meer rust voor hem zelf en niet huilend wakker worden of zelfs krijsen dat lijkt me zo frustrerend voor hem ook.

3 jaar geleden

Reactie op suzan771994

Nee ook zeker helemaal mee eens ook het gecontroleerd laten huilen ben ik h ...
Ik begrijp je vertwijfeling heel goed hoor. Ik ben ook op dat punt geweest namelijk met mijn eerste zoon. Maar ik denk dat er met jouw zoontje ook niks mis is. Het is normaal wat hij doet (huilend wakker worden, vaak wakker worden) Neemt trouwens niet weg dat het loodzwaar is en af en toe ontiegelijk k*t he. Want dat is het wel. Maar het is niet perse iets wat veranderd moet en kan worden.

3 jaar geleden

Reactie op suzan771994

Ik verwacht trouwens ook zeker niet dat hij van 7 tot 7 doorslaapt hoor dat ...
Het onrustig wakker worden herken ik wel maar ik merk dat mijn zoon dat alleen heeft als hij wakker wordt in een situatie waar hij niet in in slaap gevallen is, als ik hem na het in slaap vallen in mijn armen in de box leg bijvoorbeeld. Of als hij midden in een slaapcyclys wakker wordt van bijvoorbeeld een hard geluid ofzo. Als hij wakker wordt na 1 slaapcyclus in mijn armen, of in de draagzak, of naast me in bed wordt hij altijd wakker met een lach op zijn gezicht.