25 Reacties
3 jaar geleden
Waarom pak je haar niet gewoon op als ze zo huilt? Huilend zelf in slaap vallen geeft niet heel erg aan dat ze op je kan rekenen..
Ik snap heet goed dat het soms lastig is, maar ik persoonlijk zou haar hebben vastgehouden. Neem haar dan lekker bij je. Misschien pijn of angstig. Wat ik wel weet is dat contact erg kan helpen en alleen liggen niet. (No hate) Misschien helpt het.
3 jaar geleden
Hier huilt ze sinds 2 dagen ook eindeloos. Wiegen helpt niet meer. Troosten onmogelijk ze blijft krijsen wat ik ook probeer. Ik wil haar niet de borst als slaapassociatie meegeven. Vandaag uit wanhoop haar 3 min laten huilen en huppa ze sliep. Wordt ze daarna huilend wakker loop ik wel omhoog natuurlijk, maar dit is voor nu wel de oplossing hier.
Ook even wat onderzoeken geraadpleegd en dit is wel normaal gedrag. Wel vanaf 6+ maand.
3 jaar geleden
Reactie op Suusje796
Hier zit een mate aan hè 😉. Dit is vrij ongenuanceerd geformuleerd.
Als ze langer dan 20 minuten huilen zonder dat een ouder ze probeert te troosten krijgen ze schade. Volwassenen krijgen al hersenschade na 20 minuten chrosnische stress. Het is extreem slecht om babys gewoon te laten huilen. Dat is voor hun hele ontwikkeling super schadelijk.
3 jaar geleden
Hier ook al paar dagen hee onrustig slapen en met niks te troosten. Heb het idee dat mn zoontje in een slaapregressie zit. Bij 7 maanden heb je een slaapregressie toch? Maar hij is pas 3 februari 6 maanden…
3 jaar geleden
Mijn zoontje heeft erg last van verlatingsangst trouwens. Zou dat bij jouw dochter ook het geval kunnen zijn?
3 jaar geleden
Reactie op Mamavanboefjes
Waarom pak je haar niet gewoon op als ze zo huilt? Huilend zelf in slaap va ...
Als ik zou weten dat ze in slaap valt op me, dan zou ik haar elk slaapje een contactdutje aanbieden. Maar dat werkt niet voor haar, spijtig genoeg. En ja als ze oververmoeid is doe ik er ook niet altijd goed aan haar wakker te houden door de hele tijd op te pakken..
3 jaar geleden
Reactie op Sofie11
Zoals ik in mijn bericht zei, ik wil ze nooit laten huilen en bied altijd t ...
Als je haar oppakt en vast blijft houden vallen ze meestal uiteindelijk in slaap, en anders even je pink in haar mond doen. Ik zou dan gewoon weer aanleggen en tegen me aan laten slapen
3 jaar geleden
Lastig hè een kleine baby! Ze ontwikkelen zich zó ontzettend snel, ze hebben heel wat te verwerken die kleintjes! Onze dochter houdt niet van wiegen etc en is veel te alert om op ons in slaap te vallen. Wel wordt ze net als jouw dochter stil als we haar oppakken. Dit doen wij ook altijd als ze huilt. Is er een reden dat je haar weer terug legt? Misschien langer bij je houden en nabijheid bieden? Uit je berichtje maak ik op dat je het zelf ook helemaal niet prettig vindt om haar in slaap te laten huilen (ik zou dan de wakkertijden loslaten en haar meenemen naar de woonkamer).
Een baby mag best in je armen huilen! Dan voelt ze in ieder geval de veiligheid/ nabijheid van papa/mama. Een baby die huilt in bed geeft echt aan zich niet veilig te voelen en je nodig te hebben, dus volg je moederhart! Een baby van deze leeftijd vecht echt niet tegen slaap, maar tegen scheiding van de verzorger.
Ik wil mijn dochter leren dat zij op ons kan vertrouwen en dat we er zijn voor haar. Dat je met sociale interactie dingen kunt bereiken, ik vind het belangrijk dat zij leert hulp van anderen te vragen ( een baby die huilt vraagt om hulp) in slaap huilen = de hoop opgeven. Als zij huilt in bed geeft ze aan zich niet veilig te voelen, dan pakken we haar altijd en troosten we haar.
Geef je borstvoeding? Dat biedt ook goede troost. De laatste dagen helpt hier trouwens een bijtring uit de koelkast ook best goed, misschien onderliggend last van tandjes?
Nogmaals vertrouw op je moeder hart en kies met de kennis die je hebt voor een manier die bij jullie past en die je samen vol kunt houden 😘 succes!
3 jaar geleden
Reactie op Sofie11
Zoals ik in mijn bericht zei, ik wil ze nooit laten huilen en bied altijd t ...
En als je naast haar gaat liggen in jullie bed? Valt ze dan niet in slaap?