3 Reacties
één maand geleden
Alsof ik het verhaal van onze oudste lees. Daar is het 1,5 jaar drama geweest. Nu na goede tips gaat het perfect. Tips waren:
1: middag slaap mag maar niet te lang.
2: zodra hij aangaf ik ben moe gelijk handelen en naar bed brengen
3: hou een heel strak ritme aan met naar bed brengen en wijk daar niet vanaf.
4: overdag rust, reinheid en regelmaat en zoek ergens op de dag een rustmoment(is hier even een uurtje bij mama zitten en tv kijken).
5: speel met de tijd van het avondeten, zie je dat je kind moe is eet vroeg en probeer hem/haar op tijd in bed te hebben.
6: oudste zoekt erg veel geborgenheid en probeer dit zo veel als mogelijk te geven.
7: beste tip bij ons in tijden, pas de 5/10/15 minuten regel toe. Leg hem op bed ga weg en pas na 5 minuten terug gaan, leg hem goed en ga weer weg en kom dan naar 10 minuten terug en doe weer hetzelfde en hierna naar 15 minuten terug komen. Echt gebeurde maar 1x pas na 15 minuten tegen komen en hierna sliep hij vaak gelijk.
één maand geleden
Hoi! Wij hebben ook een moeilijke slaapfase. We zijn wel ook gewisseld naar groot bed dus mijn zoontje wil inderdaad ook niet in slaap vallen, maar hij komt ook steeds uit bed. We zijn vaak lang bezig met proberen hem te kalmeren. Het werkt nog niet zo goed hij zoekt de grenzen op. Wij proberen duidelijk en consequent te zijn. Niet boos maar wel streng. Soms moeten we hem dwingen om te wiegen of in bed te blijven. Dat is niet zo leuk. Uiteindelijk gaat hij wel slapen, heb dus niet echt tips maar wel herkenning. Hij komt snachts er niet uit maar wel sochtends heel vroeg 5 uur … sterkte en ik lees mee voor tips!
één maand geleden
Reactie op Zandsteeg
Alsof ik het verhaal van onze oudste lees. Daar is het 1,5 jaar drama gewee ...
Ik lees even mee, heb toevallig net een topic geopend over slaapproblemen.
Hoe hebben jullie die 5/10/15 gedaan? Onze dochter blijft gerust zolang schreeuwen en krijsen.. en dat gaat tegen mn natuur in maar erbij blijven en knuffelen werkt ook niet, dan krijgen wij gerust een mep in ons gezicht 🥴