4 Reacties

vor einem Monat

Pfoe! Lastig en herkenbaar hoor! Niet opgeven hoor. Het blijft zoeken wat dan werkt op deze leeftijd in corrigeren. Blijven volhouden om te zeggen dat het niet mag. En vooral vertellen wat ze wel mag. Ook zodra ze weer rustig is nogmaals kalm herhalen. Als ze zich boos voelt mag onze dochter wel in kussens slaan van de bank. En heeft ze een kleine speelgoedbal die ze mag gooien (ze gooit momenteel veel met haar bestek en spullen als we aan tafel zitten). Nu is dat wel wat anders dan de tv.. duur geintje als die beschadigd. Wordt ze ook boos als je dan dat stuk speelgoed afpakt waar ze mee gooide naar de tv? En als ze niet boos is, maar gewoon tussendoor op de dag samen op de grond zitten bij de tv en benoemen dat we alleen naar de tv kijken met onze ogen. En hoe goed ze dat doet op dat moment. En hoe trots je bent. Onze dochter pakt het dan toch op in dat kleine koppie. Ze zegt nu ook: koffie heet! Au. En als ik zeg "alleen kijken": gaat ze met haar handjes op de rug staan. Omdat ik dat zo steeds voordoe. In de winkel of thuis als ze iets niet kan aanraken (een wesp in de tuin😅). Niet altijd gaat dit goed hoor 🤣 Hopelijk gaat deze fase snel voorbij met de tv op die manier. En afleiding is nog altijd het meeste effectief denk ik 🤭

vor einem Monat

Ik snap goed dat je even radeloos bent. Het is goed om te benoemen naar je dochter dat je ziet dat ze boos of teleurgesteld is maar ook om te benoemen dat ze niet op de tv mag slaan. Denk aan 'ik zie dat je hier heel boos van word maar op de tv slaan dat doen we niet' Maak wanneer er geen boosheid is een praatje met je dochter dat de tv kapot gaat als je er op slaat dus dat je zachtjes moet doen met de tv. Geef evt, als ze echt de behoefte heeft om ergens op te slaan, een alternatief Bijvoorbeeld een kussen of een bal of iets wat een leuk geluidje maakt als je er op slaat. Doe even lekker samen boos zodat ze zich begrepen voelt Bijv. Bleegh wat stom dat je niet met verf mag gooien! Gooi al je drama er in En dan heel rustig 'maar nu kunnen we wel gezellig het avondeten gan maken want we hoeven geen verf van de muren te poetsen 🥳'

vor einem Monat

Ik waarschuw 3x en daarna gaat ze op de gang. Dit hebben gedaan bij het op tafel klimmen. Inmiddels weet ze heel goed als iets niet mag en loopt ze zelf naar de gang. Niet alles hoeft uitgelegd te worden sommige dingen mogen niet punt.

vor einem Monat

Mijn zoontje heeft ook deze fase gehad van de tv slopen tijdens een driftbui..Mijn vader is toen zo boos geworden dat hij zo geschrokken is en het daarna nooit meer heeft gedaan 🙈🤣. Opa wordt nooit boos dus dit heeft onwijs veel indruk gemaakt . Daarna natuurlijk ook uitgelegd dat dit echt niet de bedoeling is enz.