8 Reacties
3 jaar geleden
Ik zou dit sowieso op werk aangeven, ik weet niet zeker of je te laat zou zijn met aanvragen van het ouderschapsverlof.
Misschien zou je er nog vakantie achteraan kunnen plakken? Of als je nog klachten hebt die met de zwangerschap en bevalling te maken hebben, dan kan je je misschien ook nog ziek melden.
3 jaar geleden
Officieel is het idd 2 maanden, maar dit zal meer te maken hebben met het verwerken bij het uwv. Het kan met terugwerkende kracht betaald worden, alleen moet je werkgever het dan voorschieten. Het ligt er dus aan hoe 'moeilijk' ze bij je doen op het werk. Teminste volgens mij werkt het zo. Mijn man heeft het ook veel te laat geregeld maar is wel allemaal goedgekomen. Ik zou het gewoon proberen bij je werk.
3 jaar geleden
Reactie op Sjaan2022
Officieel is het idd 2 maanden, maar dit zal meer te maken hebben met het v ...
Ja ik heb het geluk dat mijn coördinator altijd zelf ook achteraan zit. Ik heb de aanvraag vorige week opnieuw verstuurd dit keer naar haar. En het was de volgende dag al geregeld. Mijn verlof eindigt eind deze maand.
3 jaar geleden
Je ‘loon’ wordt uitbetaald door het UWV. Er zijn daarbij twee mogelijkheden:
Je werkgever betaald jouw loon door & vraagt de uitkering aan voor zichzelf. Of je werkgever betaald alleen de uren die je echt werkt en vraagt de uitkering aan voor jou. In dat laatste geval krijg je dus je ‘loon’ pas na het opnemen van de uren. Je kan overigens wel Max 3x betaling aanvragen (mocht je niet zonder dat gedeelte van je inkomsten kunnen..)
Het is aan je werkgever hoe ze het willen regelen.