Hoi ouders, ik had het nog vandaag over met m'n verloofde waarom ik Bluey beter vind om te kijken met onze dochter dan Peppa Big en ik zag laatst ook een video over een ouder die uitleg welke kindershows je kinderen beter niet kunnen kijken em hij sprak hier dus ook over.
-Peppa big laat slecht gedrag zien; vaak haar broertje kleineren, te veel plagen, uitlachen, gemene opmerkingen zowel tegen haar vrienden als ouders. De ouders zelf zijn niet heel erg betrokken (in vergelijking met de ouders van Bluey) qua spelen met de kinderen.
- Het is me ook opgevallen dat Mama Big Papa Big ook vaak uitlacht en kleineert (bvb. constant zeggen dat hij dik is ect).
- Bluey is natuurlijk een 6jaar en kan af en toe ondeugend zijn, maar ze leert wel van haar fout en corrigeert zichzelf altijd.
- Als ze iemand onbewust kwesties (zoals haar zusje Bingo) biedt ze altijd haar excuses aan en legt ze uit dat het niet haar bedoeling was om diegene pijn te doen.
- De show is niet alleen gericht op kinderen maar ook op de ouders (een aflevering waar bij papa Bluey wilde leren schaken zodat ze slim kon zijn, maar dat lukte niet helemaal en de moeder gaf als advies "werk eerst aan de hartjes dan aan de hoofdjes")
-de ouders doen altijd mee met de fantasie spelletjes. Je ziet duidelijk dat het zo'n goeie invloed heeft op de kinderen dat de ouders ook meedoen.
Uiteraad is dit gewoon mijn mening wat ik vind van de 2 series, maar Bluey is echt een aanrader om te kijken. Hij is te zien op Disney Channel ma t/m vr rond 10:00 & 17:30 en is ook te zien op Disney+
Helemaaal gelijk!!! Heel veel tekenfilm zijn zo slecht eigenlijk. Mijn dochter mag maar naar 1 tekenfilm kijken en dat is in het turks☺️ Nederlands leert ze van mij.
Mijn zoon van bijna 4 kijkt beide. Ik vind zelf Bluey veel leuker dan Peppa (stondvervelend dat geknor) maar ik heb nou niet het idee dat hij van Peppa slechte dingen oppikt. Als hij over peppa praat is het meer in de trend van “peppa/susie etc gingen ook logeren!”. Ik denk dat ze meer meekrijgen van hoe wij doen dan een tekenfilm serie persoonlijk. Tot een bepaalde hoogte uiteraard, ik heb het dan over de normale series uiteraard
Hihi grappig want mijn dochter kijk en mag alleen maar Niloya☺️! Verder vin ...
Echt he, vroeger stoorde ik mij heel erg aan Niloya (had natuurlijk geen kinderen toen🤣). Maar nu denk ik hey, de onderwerpen zijn gewoon erg goed en leerzaam 😄
Jaaa zekerrr!! Best leerzaam🤭 vooral als oma en opa pratrn lacht ze hoe is ...
Als ik Niloya zeg kijkt ze al blij. En ze gaat 'dansen' als het intro liedje hoort 😍. Ze heeft ook een tospik speeltje, en dat associeert ze ook echt met Niloya. Zo grappig om te zien.