13 Reacties

3 maanden geleden

Mijn zoontje zegt nog niet eens 1 woord, dus het kan nog erger 😂En ook al zegt Iedereen; joh, komt vanzelf, zit ik er toch mee in m'n maag! Hij heeft ook een VVE indicatie gehad en moet naar de logopedist. Verder probeer ik veel te benoemen en te oefenen. Afwachten maar 🤷‍♀️

3 maanden geleden

Mijn dochtertje (22-08) zegt ook nog maar een paar woordjes; ja, hoi, mama, papa. Ik maak mij geen zorgen, al zou ik het wel fijn vinden als zij wat meer woordjes zegt als zij eind januari naar de peuterspeelzaal gaat, maar meer voor mijn eigen gemoedsrust. Zij maakt zichzelf heel goed duidelijk, kan alles aanwijzen in boekjes bijv. Als ik mijn dochter naast een ander kindje zet van een maandje ouder, zie je dat mijn dochter motorisch dingen kan wat dat andere kindje niet kan, terwijl die al hele zinnen zegt. Zo zie je dat elk kindje zich echt op t eigen tempo ontwikkeld.

3 maanden geleden

Volgens mij is het nog niet heel gek hoor als ze nog niet met twee woorden praten. Hier ook nog niet en pas sinds een maandje dat ze ook meer dan 10 woorden zegt. Ik ga ervanuit dat ze het wel vlot gaat leren straks wanneer ze er klaar voor is. Motorisch is ze namelijk al sterk, dus daar lag haar focus. Maar goed, volgende week gaan wij naar CB voor het twee jaar consult. We gaan het horen!

3 maanden geleden

Reactie op MamaVanJenS

Mijn dochtertje (22-08) zegt ook nog maar een paar woordjes; ja, hoi, mama, ...
Dank waarom pas in januari naar de psz.? Was er geen plek eerder of jullie eigen keus?

3 maanden geleden

Reactie op TopperAms

Volgens mij is het nog niet heel gek hoor als ze nog niet met twee woorden ...
Dank voor je reactie. Succes bij het cb

3 maanden geleden

Hier praat ons zoontje ook niet met twee woorden, eigenlijk nog niet eens met één woord! Hij probeert wel dingen na te zeggen maar het is vooral onverstaanbaar. Ook hier loopt hij motorisch voor, altijd al geweest. Wij zijn nog niet bij cb geweest.. Ik heb het wel zo'n beetje losgelaten en probeer me er niet al te druk meer om te maken

3 maanden geleden

Reactie op Rishaya

Dank waarom pas in januari naar de psz.? Was er geen plek eerder of jullie ...
Hier gaan ze pas met 2 jaar en 5 maanden naar de peuterspeelzaal, dus daarom pas eind januari 😉

3 maanden geleden

Reactie op MamaVanJenS

Hier gaan ze pas met 2 jaar en 5 maanden naar de peuterspeelzaal, dus daaro ...
Dank voor je reactie. Succes. We hopen allemaal op het beste voor iedereen.

3 maanden geleden

Mijn dochter begon een week voor de 2 jaar check op consultatie ineens ‘mama mee’ of ‘eten mee’ te zeggen. Ze zegt het alleen nog met het woordje ‘mee’, van ‘meenemen’ zegmaar. Maar dat zijn dus wel 2 woorden achter elkaar. Dat was net voldoende voor het CB 😅

3 maanden geleden

Mijn dochter praat ook nog steeds niet met twee woorden. Ze zegt sowieso nog maar heel weinig. Ze begrijpt wel heel veel wat we zeggen/bedoelen. Ze zegt eigenlijk alleen maar: papa, woef, miauw, bal, die, toettoet, boem enz. Kleine woorden dus

3 maanden geleden

Ja!

3 maanden geleden

Reactie op BlackFairy

Ja!
Ons dochtertje praat ook nog niet. Sowieso niet met twee woorden. Ze zegt ook nog maar een paar woordjes, zoals kijk, papa, ja en boom. Ze brabbelt wel enorm veel.

3 maanden geleden

Mijn zoon zegt ook nog maar een paar woorden.