5 Reacties
3 weken geleden
Ze moet een nieuwe manier vinden om in slaap te komen, zo te horen lukt het haar niet om een nieuwe manier te vinden hiervoor.
Hoe is jullie bedritueel? Het is belangrijk dat ze dan echt even kan afschakelen.
Eventueel kan masseren ook helpen om helemaal tot rust te komen. Kan helemaal, maar ook bijv alleen de handjes.
Onze kindjes vinden dit geweldig en vragen niet nu vaak zelf om. Heel soms doe ik helemaal, mits ze eerder mee naar boven gaan. Anders doe ik alleen de handjes even als ze dat willen.
3 weken geleden
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn zoontje van 3 jaar is sinds 3 weken van de speen af en heeft sindsdien ook moeite om in slaap te vallen. Hij is echt super druk en lijkt zijn rust niet te kunnen vinden. Hij komt ook steeds zijn kamer uit en vraagt of hij nog mag spelen want hij is niet moe. Terwijl hij niet meer tussen de middag slaapt dus savonds echt wel moe is. Ik hoop dat er hier mensen zijn die tips hebben
3 weken geleden
Ah heel naar he! Ook zo zielig als het ze gewoon niet lukt en pittig voor ons als ouders!
Ik zag gisteravond toevallig een topic voorbijkomen 'ontprikkelings oefeningen kind van 5 jaar', een ouder kindje dus maar wel hetzelfde probleem, misschien zitten daar nog goede tips voor je bij.
3 weken geleden
Reactie op El1234
We hebben een uitgebreid bedritueel met voorlezen etc.
Dankjewel voor je t ...
Doe nu toevallig met onze dochter een cursus peutermassage, bij de oudste ook gedaan. Wordt gegeven door degene die hier ook de zwangerschapscursus en babymassage doet dus ken haar goed.
Bij heel het lijf doe ik met iets van baby massageolie, wij hebben die van neutral.
Als ik alleen armpjes of handjes doe dan zonder olie.
Shantala massage kun je eens opzoeken.
Alleen de handjes doe ik als volgt:
Van de handpalm naar de duim strijken, handpalm naar wijsvinger en zo alle vingers af. Zo een aantal keer per hand.