21 Reacties

2 jaar geleden

Bij de eerste gewoon een ronde cake gemaakt met tussenin een laagje Jam en slagroom en erbovenop ook slagroom en vruchtenhagelslag(simpel en lekker)

2 jaar geleden

Ik ben van plan om een cupcake te maken voor de jarige met als “cake” gezond bananenbrood en erop dan wel slagroom ofzo. Kan hij daar mee kliederen en eten. En voor de visite dan gewoon een taart halen.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Ik heb gewoon een mierzoete taart met slagroom en botercreme en sprinkels gemaakt. De dag erna eten we wel weer gezond hoor 😉

2 jaar geleden

Reactie op Whatififly

Ik heb gewoon een mierzoete taart met slagroom en botercreme en sprinkels g ...
Dat is natuurlijk prima, maar dat was de vraag niet. Ik snap niet zo goed de behoefte om dan je mening nog even te ventileren voor mensen die hier niet voor kiezen.

2 jaar geleden

Ik heb een "kale taart" bij Hema gehaald, de witte bolletjes bovenop eraf geschraapt en zelf met botercreme toefjes gemaakt. Je kan zelf een "gezonde" topic maken met yoghurt oid. Je kan ook bananenbrood cupcakes maken en (on)gezonde topic

2 jaar geleden

Ik zit er aan te denken om een kwarktaart te maken en dan leuk royaal versieren met vers fruit. En dan een mini versie voor mijn dochter. 😊

2 jaar geleden

Reactie op JannekeJen

Dat is natuurlijk prima, maar dat was de vraag niet. Ik snap niet zo goed d ...
Ongezond is totaal subjectief. En verder moet iedereen lekker doen wat hij wil qua taart. Die van mij bevat wel suiker (geen zout). Maar ik was er wel trots op hoe leuk hij geworden is. Zoon heeft er trouwens geen hap van gegeten want hij houdt niet erg van zoete dingen.

2 jaar geleden

Deze heb ik voor de opvang gemaakt

2 jaar geleden

Reactie op Augustus22

Deze heb ik voor de opvang gemaakt
Heb je het zelf geproefd? Was het lekker?

2 jaar geleden

Reactie op Bysaa

Heb je het zelf geproefd? Was het lekker?
Nouja, hij is vooral verantwoord. Uiteindelijk heb ik op m'n eigen plakje vooral een laagje yoghurt gedaan met veel fruit. Dit vond onze dochter overigens ook het leukst/lekkerst. Ik heb laatst ook taartjes met kokos gemaakt, ze zagen er best leuk uit, onze dochter vond het ook lekker maar ik vind kokos niet lekker dus dat was voor mij geen succes. Dit weekeind wil ik dit maken: Een muffinvorm deegbodem met bloem, ei en boter en dan binnenin appel met een beetje boter kaneel.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Leuk verhaal trouwens: Onze dochter werd vandaag dus 1 en op de opvang zeiden ze dat er een gezonde traktatie moest komen. En ik kon niet kiezen, had rozijntjes in een nijntje papiertje gedaan maar dacht toen: wat nou als kindjes geen rozijntjes willen/mogen (ja, ik weet het, ik drijf door). Maar toen heb ik dus ook die gezonde cake gebakken. Toen ik haar vanmiddag ophaalde zeiden de leidsters dat ze maar met 4 leidsters waren dus dat er aardig wat cake over was. Ik wist dus helemaal niet dat er iets aparts voor de leidsters moest komen🫠 Schaamde me eerst wat maar heb mezelf nu gerust gesteld met het idee dat ik het vrij goed vind dat hetzelfde beleid voor de leidsters is gehanteerd als voor de kinderen 😅

2 jaar geleden

Reactie op Augustus22

Leuk verhaal trouwens: Onze dochter werd vandaag dus 1 en op de opvang zeid ...
Er móét niks voor de leidsters komen maar het wordt wel gewaardeerd haha. Ik geef de kinderen een doosje in de vorm van een Dino met knijpfruit, rozijnen en een mini bellenblaas erin. Voor de leidsters een pakketje met drop, koek en chocolade. Kunnen ze zelf kiezen😂. Vaak worden traktaties ook mee naar huis gegeven als het niet binnen beleid of ritme past.

2 jaar geleden

Reactie op Whatififly

Ik heb gewoon een mierzoete taart met slagroom en botercreme en sprinkels g ...
Nou dit dus! Op z’n dag mag het hoor 🥹

2 jaar geleden

Ik heb zelf een taartje gemaakt van banaan, volkoren tarwemeel en ei. Vervolgens Griekse yoghurt en wat fruit voor erop. Ze heeft er lekker van gesmuld. Het recept en de bereiding is wel te vinden via Google.

2 jaar geleden

Reactie op Jellie84

Ik heb zelf een taartje gemaakt van banaan, volkoren tarwemeel en ei. Vervo ...
Oh ja, ik had voor een paar van het bezoek hetzelfde taartje, omdat ze een suikervrij dieet hebben en voor iemand hetzelfde met amandelmeel ivm glutenallergie. Ook het bezoek vond het lekker.

2 jaar geleden

Reactie op lissiee

Nou dit dus! Op z’n dag mag het hoor 🥹
Het is ook niet dat het niet mag. Maar zolang zoontje er niet om vraagt zie ik niet in waarom ik dat zou geven. Hij wordt net zo blij van een banaan dus ik vind het gewoon niet nodig.

2 jaar geleden

Reactie op JannekeJen

Het is ook niet dat het niet mag. Maar zolang zoontje er niet om vraagt zie ...
Dit was ook meer hoe ik het zelf zou doen& vandaar mijn reactie op diegene. Geen advies hoe iemand anders het zou “moeten” doen. Iedereen z’n eigen😃

2 jaar geleden

Die paarse was trouwens dit recept. Alleen ik heb geen fruitpoeder gebruikt maar diepvries fruit van de AH met wat water aan de kook gebracht, gezeefd en ingekookt. En ik heb geen ahornsiroop gebruikt. Als je van kokos houdt is dit recept wel lekker. Ipv een bloemetje kun je ook wat kokos rasp erop doen

2 jaar geleden

Ik heb pas deze gemaakt https://www.bellefae.nl/mama-baby/gezonde-makkelijke-verjaardagstaart-voor-je-baby/. En ik had hem versierd met stukjes aardbei. Mijn dochter heeft uiteindelijk alleen de aarbeitjes op, want die kent ze 🙈

2 jaar geleden

Bedankt voor alle reacties! Leuk te lezen wat jullie hebben gemaakt of van plan zijn te maken. Ik maak nu ook wel eens een bananen mokcake voor hem als ontbijt. Dat vindt hij best lekker. Dus ik denk dat hij zo'n bananencake als taartje ook wel lekker zal vinden. En goede opmerking over de opvang, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht! Toevallig kregen we vrijdag een nieuwsbrief waarin stond dat er gezonde traktaties gewenst zijn. Morgen maar even vragen of dat betekent dat de leidsters en kinderen hetzelfde krijgen... 🙂