28 Reacties
3 jaar geleden
Ik zou even contact opnemen met je zorgverzekeraar of het ziekenhuis hierover. Wellicht is er een verkeerde zorgcode oid gebruikt waardoor het nu niet wordt vergoed?
3 jaar geleden
Reactie op E1806
Zou dan toch even informeren bij de zorgverzekeraar. Als het goed is, valt ...
Ja helaas was ik te laat met bellen en is mijn zorgverzekering pas maandagochtend weer beschikbaar.. 😐 en wil niet een heel weekend in de stress zitten, dus ik dacht, misschien weet iemand het hier 😅
3 jaar geleden
Reactie op Lapaza
Ja helaas was ik te laat met bellen en is mijn zorgverzekering pas maandago ...
Google? ❤️
3 jaar geleden
Deze kan je gewoon declareren, heb dit pas uitgezocht voor onze dochter. Valt onder je basis verzekering. Zij moest in haar eerste week 2 keer met de ambulance op en neer naar een ander ziekenhuis, kregen we een rekening voor van ruim 1500 euro. Ik in de stress, man super kalm. Hij werkt in de ouderenzorg en zei: die oudjes declareren die altijd en hoeven nooit te betalen.
Pak je polis erbij of google even op ambulace basisverzekeringdaar, daar kan je vinden hoe het zit. Dan morgen declareren.
3 jaar geleden
Reactie op DVR22
Maar daarmee vervalt je eigen risico toch niet? Of is dat wel zo als het ri ...
Nee valt buiten het eigen risico, is voor iedereen. Dus gewoon declareren, dan betalen zij de rekening of krijg jij het zodat je de rekening kan betalen.
3 jaar geleden
Nee valt buiten het eigen risico, is voor iedereen. Dus gewoon declareren, ...
Wacht. Je betaald wel eigen risico lees is net, bij kinderen heb je dat natuurlijk niet. Dus als je nog niet je volledige eigen risico hebt opgemaakt moet je dat wel betalen.
3 jaar geleden
Reactie op DVR22
He jammer, kreeg even valse hoop! 😆
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverzekering/vraag-en-antwoord/is-ziekenvervoer-opgenomen-in-het-basispakket-van-de-zorgverzekering
Via deze link kan je het nalezen. Sorry 😅
3 jaar geleden
Reactie op Pretje
Valt inderdaad onder je eigen risico. Dus dat is het restant van je eigen r ...
Overigens valt een bevalling zelf onder de basisverzekering ZONDER eigen risico (behalve evt eigen bijdrage voor een poliklinische bevalling als je dat niet in een aanvullend pakket hebt zitten). Maar een ambulance ritje valt dan dus weer wel onder het eigen risico. Heel gek.
Als de betaling lastig is kun je met je zorgverzekeraar een regeling treffen om het in termijnen te betalen.
3 jaar geleden
Reactie op Lapaza
Eigen risico (gelukkig niet verhoogd) had ik al helemaal opgemaakt en staat ...
Dat is heel vreemd inderdaad. Bij sommige dingen heb je nog een eigen bijdrage (bijv bepaalde medicijnen of dus poliklinisch). Maar niet bij een ambulance rit. Misschien een fout bij hun?