8 Reacties

4 jaar geleden

Schaduwdoeken moet je wel kunnen bevestigen en daarna blijft deze waarschijnlijk ook nog lange tijd hangen. Want dit bevestigen is niet zo evident. Wij hebben daarom voor een parasol gekozen. Bijkomend kan je deze paradol ook verzetten, met de zon mee. Voor de baby ga ik wel een stuk van ons terras voorzien met Schaduwdoeken... Dan is daar altijd schaduw. Veel keuze plezier... Wij kochten onze Schaduwdoeken in van craenenbroek. Niet de aller este kwaliteit, maar ze gaan nu toch al een aantal jaren mee... De trouwen die erbij zaten hebben we wel vervangen.

4 jaar geleden

Ik zou dan voor een parasol gaan. En dan liefst eentje die je eventueel makkelijk kunt verplaatsen.

4 jaar geleden

Wij hebben schaduwdoek die gewoon aan de schutting makkelijk vast hangen. Gewoon met touw en een haakje in de schutting. Vind het zelf prettiger dan parasol omdat je een veel groter oppervlak pakt en dus niet elke keer de parasol hoeft te verplaatsen. Zeker met spelende kinderen ideaal. Die van ons was ook niet duur, drie tientjes ofzo gewoon van bol.com en gaat nu zijn derde jaar in. Overigens hebben wij wel ook nog een parasol voor andere plekken in de tuin aangezien we natuurlijk niet de hele tuin willen afdekken met schaduwdoek.

4 jaar geleden

Wij hebben een schaduwdoek en parasol. Wij hebben het schaduwdoek vastgemaakt aan het huis en aan twee palen in de tuin. Zo strak mogelijk aan het huis vastzetten, dan heb je er ook voor binnen plezier van. In de zomer laten we het doek vaak lang hangen, tot de eerste onweersbui (meest kunnen daar wel tegen, maar met harde wind en regen halen wij m wel naar binnen). Kijk in je tuin goed waar je schaduw wilt hebben, ook met een doek is het onder de hoek van de zon soms lastig om veel schaduw te maken (we hadden eerst een driehoek, maar nu een rechthoek van 4 bij 5 meter). Parasol hebben we echt voor erbij, voor tijdens een feestje of bezoek met meer mensen. Nadeel van parasol vind ik echt wind (omvallen), daar heb je met een doek totaal geen last van.

4 jaar geleden

Wij hebben een parasol en schaduwdoek. Gebruiken eigenlijk altijd de parasol. Het is een grote rechthoekige parasol die perfect boven onze tafel van 2.20m past. Naast dat onze parasol kantelbaar en draaibaar is hebben we de parasol op wieltjes gezet zodat je deze makkelijk op een andere plek in de tuin kan zetten. Als we onder de overkapping zitten draaien we de parasol zo dat hij het hele raam van de woonkamer bedenkt zodat het huis koeler blijft.

4 jaar geleden

Parasol! Ik stond voor hetzelfde dilemma en kwam erachter dat de zon in de middag onder het schaduw doek door komt, en schaduw maakte op een plek dat niet handig was. Een parasol die kan kantelen en draaien is echt een uitkomst. Maar… ik snap je budget dilemma heel goed. Kijk eens op marktplaats! Of als je handig bent met de naaimachine toch voor een schaduw doek gaan.

4 jaar geleden

Wij hebben 2 schaduwdoek van de Action, helpt goed tegen de zon en ziet er ook nog eens leuk uit! In de tuin hebben we meerdere haakjes bevestigd zodat we de doeken op meerdere manieren kunnen ophangen. Bijvoorbeeld boven het raam en boven de tuintafel.

4 jaar geleden

Ik zou ook voor een parasol gaan, wij hebben beide gehad en een schaduwdoek leek niet echt optimaal zijn werk te doen.