18 Reacties

茅茅n maand geleden

Op videoland naar Jokie en Jet, Woezel en Pip. Ze kijkt soms ook wat Disneyfilms mee met haar grote zus. Juf Roos ook, maar die zei je zelf al. Hoe lang weet ik niet precies. De ene dag meer dan de andere dag. Ik ben ook in verwachting. Dus ligt ook aan hoe ik me per dag voel.

茅茅n maand geleden

Ik heb altijd de hele dag baby tv aan als hij thuis is en niet op de Peuterspeelzaal. Dat heb ik sinds dat hij baby was al gedaan tot nu toe.

茅茅n maand geleden

Mijn zoontje is gek op Corry Carson van toet toet auto's. Hij mag vaak 2 x 15 minuten overdag kijken en 's avonds als ik aan het koken ben 30 minuten. Maar als het aan hem ligt gaat de tv veel vaker aan

茅茅n maand geleden

Hier maximaal een half uur en dat is eigenlijk lang niet elke dag, eerder 2-3x per week. Ze kijkt dan pipi langkous (gewoon die van vroeger), juf roos, nijntje en soms iets van national geographic 馃槀

茅茅n maand geleden

Hier maximaal een halfuur per dag naar Sesamstraat of Ernst Bobbie en de rest 馃ぃ. We slaan ook wel eens een dag over. Altijd alleen op de tv en geen Ipad/telefoon.

茅茅n maand geleden

Hier kijkt ons meisje van 2 maximaal 3x per week 20-30 minuten. Wij zetten cocomelon laan aan want daar is ze nu al aan verslaafd 馃槄 ongelofelijk hoe snel dat is gegaan. Op het kinderdagverblijf hebben ze helemaal geen schermtijd en thuis hebben wij geen tv dus kijkt ze alleen af en toe op de laptop. Lijkt me moeilijk met een hernia om het te beperken, maar wellicht kun je hulp vragen van vrienden of familie? 2 tot 3x per dag 30-40 minuten is inderdaad wel erg veel..

茅茅n maand geleden

Reactie op Pipo092

Hier kijkt ons meisje van 2 maximaal 3x per week 20-30 minuten. Wij zette ...
Heb je toevallig de aflevering van Lubach gezien over oa cocomelon? Het is verslavend ontworpen en als er een stukje is waar kinderen wegkijken (dit hebben ze getest op peuters) veranderen ze het filmpje waardoor het nog verslavender is. Ik wil niet moedermaffia zijn, iedereen moet het natuurlijk zelf weten maar misschien ben je je niet bewust bent van hoe slecht cocomelon is. Na die uitzending heb ik cocomelon geblokt van al m'n streamingsdiensten en iets strenger gaan kijken naar waar m'n dochter wel en niet naar mag kijken. Verder ben ik ook echt niet heilig en zijn er dagen dat nijntje de hele dag aan staat. Maar wil je wel behoeden voor de gevolgen van cocomelon馃槉

茅茅n maand geleden

Fien en Teun Dikkie Dik 2x per dag max 20min. Op dagen dat hij naar de opvang gaat, kijkt hij geen tv.

茅茅n maand geleden

Het eerste jaar heeft hij geen tv gekeken. Dit was een bewuste keuze. Daarna mocht hij af en toe een filmpje kijken. Inmiddels kijkt hij in de ochtend 30/45 min en in de middag 30/45 min. Dit is niet elke dag zo, als we weg zijn bijv niet. Hij kijkt o.a. Diego, bing, story zoo. Heel af en toe paw patrol en brandweerman sam. Dit vind hij vooral zelf heel leuk maar max 10 min. Vind dit minder geschikt voor zijn leeftijd dus zet het liever niet op.

茅茅n maand geleden

Mijn dochter kijkt een uurtje in de voormiddag en een uurtje in de avond. Voor de rest soms eens onderweg op de gsm als we ver gaan. Meestal is het hier: Bing, Pingu, Nijntje, Gecko de garagist, Frozen en nu af en toe eens Paw Patrol.

茅茅n maand geleden

Onze dochter kijkt al maanden lang het liefst naar Pippi Langkous (niet de tekenfilm) en vindt Brum of Buurman en Buurman ook heel leuk.

茅茅n maand geleden

Eerlijk gezegd schrik ik wel van de reacties van mensen waarbij hun peuter al standaard iedere dag tv kijkt of zelfs meerdere keren per dag. Onze dochter mag ook echt wel eens tv kijken, maar dan 1 aflevering van Nijntje of Kikker van 5-7 min. En zeker niet dagelijks. Er zijn misschien ook wel meer dingen te doen voor je dochter zonder dat ze jou daarbij nodig heeft. Onze dochter kan zich goed vermaken met klei, duplo, keukentje, kleuren/stickers plakken. Daar hoef je dan niet zelf bij mee te spelen. Maar kan je evt ook van een afstandje wel meedoen door bijv te vragen of ze iets voor jou gaat koken als ze in de keuken speelt.

茅茅n maand geleden

Reactie op Giraffe93

Eerlijk gezegd schrik ik wel van de reacties van mensen waarbij hun peuter ...
Nee dit is dut de punt jammer genoeg het is heel moeilijk! Ik moettt de heledag bij haar zitten staan. Tijdens elke spelletje wat ze doet, ze staat heel vaak ook bij haar keukentje en vindt ze t heel leuk maar ik moet erbij zitten staan en dat is zo moeilijk. En heb zeker ook thuis hulp maar niet elkedag. Ja dan heb je niet anders tv zoals je zegt jij schrik ervan maar voor een ander is t echt niet erg. Voor mij was t echt niet makkelijk want ben er zeker niet blij mee! Maar gelukkig ben ik wordt ik een beetje beter en komt alles goed. En vindt het zo knap dat u de schermtijd zo minder en weinig doet dat is echt super!!

茅茅n maand geleden

Hier kijkt hij alleen maar juf Roos. Hij heeft geen interesse in andere kinderprogramma's. En dat vind ik helemaal niet erg ! Juf Roos is ook best leerzaam en leuk met die kinderliedjes.. Verslavend is het ook niet echt voor hem, hij doet gerust andere dingen als de tv aanstaat en vindt het niet erg als ie weer uitgaat. Het staat wel vrijwel iedere dag aan. Tijden wisselen, soms een uur, soms half uur soms kwartier. Mama wil ook rust 馃榿

茅茅n maand geleden

Eerste twee jaar helemaal geen schermtijd. Nu 2-3x per week een of twee filmpjes van Nijntje, samen op schoot naar de tv kijken.

茅茅n maand geleden

Reactie op momy2022E

Nee dit is dut de punt jammer genoeg het is heel moeilijk! Ik moettt de hel ...
Ja snap dat het dan inderdaad erg moeilijk is. Hopelijk voel je je snel een stuk beter!

茅茅n maand geleden

Reactie op Bysaa

Heb je toevallig de aflevering van Lubach gezien over oa cocomelon? Het is ...
Ja heb ik gezien en ben ik me bewust van. Het kwaad is al geschied want ze wil alleen dat kijken. 馃槄 Gelukkig kunnen we het houden op 20 minuten en dus zeker niet elke dag. Geen driftbuien ofzo, dus het is een geaccepteerd risico.

茅茅n maand geleden

Hier kijken we naar Bluey (vind ik zelf ook heel mooi 馃榿) tiktak, Nijntje en Bumba. 3 tal keer per week Max 15 minuutjes. Meestal kijken we samen, soms kijkt hij alleen als ik kook en hij alleen aan mij wil hangen, dan kan de tv afleiden ..