18 Reacties

3 jaar geleden

Nee zeker niet abnormaal en het is ook ok om dit van de mensen te vragen die niet vaak langskomen. Het is jouw huis. De meesten snappen ook dat je met een baby niet wilt dat men met schonen in huis loopt en als ze het niet snappen dan hebben ze pech. Liefs!

3 jaar geleden

Hier vraag ik ook aan iedereen of ze hun schoenen uit willen doen. Ook aan mensen die niet zo vaak langs komen en willen ze het niet heb ik hele mooie blauwe hoesje (die je ook in het zwembad krijgt) voor over de schoenen.

3 jaar geleden

Dat mag je zeker vragen! Wij vragen dit ook van mensen die langskomen. Mijn eigen ouders hebben het hier aan het begin ook moeilijk mee gehad, we hebben het heel consequent gevraagd en nu doen ze het meestal uit zichzelf. Je schoonouders mogen er wat van vinden, maar jullie regels zijn jullie regels!

3 jaar geleden

Ik vind het meer dan logisch om mensen te vragen hun schoenen uit te doen.. het is jullie huis en jullie bepalen toch zeker of de schoenen aan of uit moeten? Ongeacht wie.. en juist vrienden en familie moeten dat toch begrijpen? Zeker nu het regenachtige weer er weer is. Bij ons moeten de schoenen ook uit en wij (meestal mijn man) spreekt degene die dat niet doet erop aan en er wordt eigenlijk nooit raar op gereageerd.

3 jaar geleden

Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Omdat het met mijn schoonfamilie al heel ongemakkelijk was durf ik het al helemaal niet meer aan anderen te vragen. Mijn man heeft ze er ook op aangesproken maar het werd eigenlijk allemaal maar ongemakkelijker. Ze keken ons behoorlijk vreemd aan en maakten opmerkingen van 'oh dus dan moet ik maar koude voeten hebben'. Ik zei later tegen mijn man, laat het de volgende keer maar zitten ik ga wel weer dweilen achteraf omdat ik dacht dat het mss een rare gewoonte is om zoiets te verwachten oid

3 jaar geleden

Ik heb dit altijd gevraagd van alle visite en schoonouders deden in het begin moeilijk. Exact dezelfde opmerking gehad over koude voeten, toen een paar sokken gegeven. Voor alles is een oplossing 😉. Ik heb ook extra slippers/pantoffels liggen die visite eventueel aan kan.

3 jaar geleden

Hey! Ik heb dit met handen wassen. Ik vind het niet leuk om elke keer maar te vragen of ze hun handen willen wassen bij binnenkomst, daarom heb ik een briefje op de deur hangen "bezoek voor de baby graag bij binnenkomst handen wassen" en zo zien ze dat als ze voor de deur staan. Dan doen ze het zelf en hoef jij niet steeds het te vragen! Ideaal! Misschien ook een briefje op de deur hangen met "bij binnenkomst graag schoenen uit doen (en handen wassen als je dat fijn vind)" dat is heel normaal als je een baby hebt! Als mensen daar een probleem mee hebben zou ik ze niet meer binnen laten😂 iedereen begrijpt wel dat het belangrijk is voor een baby om hygiënisch te zijn. Als je het vervelend vind om het te zeggen gewoon een briefje ophangen die iedereen ziet bij binnenkomst!

3 jaar geleden

Reactie op Tobus

Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Omdat het met mijn schoonfam ...
Lol dan nemen ze toch gwn schone sloffen of dikke sokken mee als ze naar jullie gaan? Ze dragen in hun eigen huis toch ook geen schoenen? 🤔

3 jaar geleden

Ik vind dit heel redelijk van je. Voel je vooral niet bezwaard! Mensen die bij mij de schoenen niet uit willen komen er simpelweg niet in. Maar goed bij mij moesten de schoenen altijd al uit. Heb ook een grote sticker op de deur waarop staat "shoes off". Werklui die hun schoenen niet uit mogen doen krijgen een plastic zakje over de schoenen!

3 jaar geleden

Wij hebben nooit onze schoenen aan in huis. Ook niet voordat de kleine er was. Sowieso uit hygiënisch oogpunt maar ik vind het ook niet chill. Ik leun ook vaak met m'n voeten op de salontafel of lig/zit met m'n voeten op de bank. Bezoek wat vaker langskomt (familie, buren etc) doen inmiddels ook hun schoenen uit, m'n moeder neemt zelfs sloffen mee😂. Andere visite die af en toe komt, vraag ik het alleen als het nat is buiten. Anders ga ik na het bezoek gewoon stofzuigen. Als iemand naar boven wil, sowieso schoenen uit. Daar lopen we op blote voeten en dat vind ik gewoon vies. Straks als die kleine gaat tijgeren/kruipen wil ik van ieder bezoek de schoenen uit.

3 jaar geleden

Een bordje of sticker aan de deur is misschien wel een goed idee, dan is het maar voor iedereen duidelijk en hopen dat het zo ongemakkelijke situaties voorkomt!

3 jaar geleden

Heel eerlijk vindt ik het wel wat overdreven. Zou het zelf nooit vragen en loop zelf ook weleens met schoenen het huis in als ik vlak daarna weer weg moet. De speen valt hier ook niet heel vaak op de grond en anders pak ik even een andere als ik eraan denk. Ze kruipen straks ook over de vloer als het goed is en lekker buiten in het gras, door de modder enz.

3 jaar geleden

Zo denken veel mensen inderdaad.. en daar zit ook wel wat in natuurlijk vandaar dat ik bij mezelf ook afvroeg of ik niet overdrijf. Maar als je zo nadenkt waar je allemaal doorheen loopt buiten; hondenpoep/plas, besjes, straatvuil etc en dat allemaal mee naar binnen neemt is dat best een vies idee eigenlijk.

3 jaar geleden

Reactie op Tobus

Zo denken veel mensen inderdaad.. en daar zit ook wel wat in natuurlijk van ...
Als je kleintje wat groter is, zal ze buiten zelf door die viezigheid heen gaan. Maar voor nu zou ik proberen het te vermijden. Ik stofzuig het huis wel maar dweilen echt maar een paar x per jaar. Helemaal schoon is ook niet goed, een beetje vuiligheid is goed voor de weerstand. Maar zo vroeg "blootstellen" aan alle viezigheid van buiten vind ik wel too much

3 jaar geleden

Ik vind het zelf niet nodig om schoenen uit te laten doen door bezoek. Maar het belangrijkste is: jouw huis, jouw regels! Bij mijn broer moet ik ook altijd mijn schoenen uit doen, helemaal prima. En anders inderdaad wat hoesjes voor over de schoenen of pantoffels oid aanbieden.

3 jaar geleden

Reactie op Lace

Ik vind het zelf niet nodig om schoenen uit te laten doen door bezoek. Maar ...
Ja precies zo denk ik ook ! Ik vind het ook raar dat daar zo moeilijk over gedaan wordt? Is het zo moeilijk om even je schoenen uit te trekken ? Wat is hier zo raar aan om dit te doen ? Ik pas mij ook aan in andermans huis.

3 jaar geleden

Helemaal niet overdreven! Is jouw huis en jouw kleintje, jouw regels. Hier ook altijd iedereen schoenen uit, deed ik ook al voor me dochter, vind ik zelf gwn fijn en nu met haar al helemaal, ik zou me ook zeker niet bezwaard voelen erover en gwn volhouden. Misschien idd pantoffels of dikke sokken aanbieden nu de winter er aan komt.

3 jaar geleden

Jouw huis, jouw regels. Vind dat ze dat moeten accepteren, het is voor hun kleinkind tenslotte