12 Reacties

3 maanden geleden

Hier hetzelfde. Dame is bijna 23 maand en slapen is een hell.... Niet willen slapen en als ze eenmaal slaapt is ze na een uur/ twee uur weer wakker, staat ze in bed te huilen..

3 maanden geleden

Hier ook. Wilt sinds paar dagen niet meer overdag slapen, hele gezellige middagen 🙈 en savonds ook drama met naar bed brengen. Veel gehuil in ieder geval

3 maanden geleden

Hier al 6 weken onderweg, hopelijk snel voorbij 😅

3 maanden geleden

Hier ook al een paar weken, vanaf dat ze 21 maanden is. Maar moet zeggen dat het de laatste dagen beter gaat. Heb wel een slaaptrainer gekocht maar kan me niet voorstellen dat ze die snapt. Nu zeggen we door de babyfoon "het lampje van de beer is nog rood dus shhht" als ze midden in de nacht huilt. En 9/10x gaat ze dan weer liggen. Naar bed gaan duurde soms echt tot 2115. Dat is nu ook minder. Laten haar tot uiterlijk 1430 slapen.

3 maanden geleden

Heel herkenbaar jullie verhalen. Hier was het tussen maand 20 en 22 en twee maanden een dik drama. Zowel met in slaap vallen als doorslapen. Ze wilde alleen gaan slapen met ons erbij, dus we hebben een tijdje naast haar op een matrasje gelegen tot ze sliep. Hetzelfde als ze ‘s nachts wakker werd. We wilden namelijk voorkomen dat ze eraan zou wennen dat als ze maar hard genoeg huilt, ze bij papa en mama in bed mag. Over maand wordt onze dochter 2 jaar en - afkloppen - ze slaapt nu weer zonder problemen. Dus hou vol lieve allemaal, er komt echt een eind aan deze fase.

3 maanden geleden

Erg herkenbaar. Vermoeiend toch omdat je er zelf een hele avond mee bezig bent om ze in slaap te krijgen of dan begin je met je partner te kibbelen van we hadden dit en we hadden dat anders moeten doen. Ik probeer me heel hard in te prenten dat er ooit een tijd komt dat ze niet meer willen in je armen in slaap vallen..

3 maanden geleden

Reactie op Knorretje1989

Hier al 6 weken onderweg, hopelijk snel voorbij 😅
Hier ook al zoiets, als niet langer is, zo zo pittig!

3 maanden geleden

Jup... Hier hetzelfde verhaal.. Fijn om te lezen dat je niet alleen bent haha.. Onze jongen is nu zulke grote sprongen aan het maken in zijn ontwikkeling, en is echt zijn eigen wil aan het ontdekken. Regelmatig lekker dwars liggen, en zijn zin willen. Dan krijgt hij wel eens een driftbui.. Hij maakt ook sprongen in zijn taal ontwikkeling. Hij is over 1 maand 2 jaar. Maar door deze veranderingen allemaal merken we dus dat hij in de avond niet zelfstandig meer in slaap wilt vallen. Dus gaat hij staan krijsen in bed. We nemen hem dan bij ons en binnen 30 min valt hij in slaap, en we leggen hem slapend over. Dit was bij de vorige "sprong/slaapregressie"ook de oplossing. Dit duurde toen 2/3 weken. Daarna sliep hij weer als een roos. Laten we hopen dat het nu weer gauw over zal zijn.

3 maanden geleden

Herkenbaar maar neemt gelukkige geen dramatische proporties aan zoals bij de vorige regressies … misschien komt dat nog 🥴 in zijn taal is hij sinds een week of twee zinnen van 2 tot 4 woorden aan het maken dus grote ontwikkeling. Bij het slapen gaat hij allerlei trucjes uithalen om niet te moeten slapen.. nog eens op het potje willen, water drinken … en hij wil ook geen melk meer.

2 maanden geleden

Wij zitten er al een paar maanden in. Slecht slapen door komst van een zusje is naadloos overgegaan in de slaapregressie. Naar bed gaan lukt nu in 1 uur, was 2-2,5 uur op zijn slechtst. Dan nog meerdere keren per nacht wakker en in de ochtend nooit langer slapen dan 5.30-6.00. We zijn gesloopt, vooral door de combinatie met een newborn. Mijn zoontje heeft inmiddels een bleek gezichtje en kringen onder zijn ogen.

2 maanden geleden

Mijn dochter is bijna 23 maanden en zitten nu sinds een week ook in een slaapregressie. Inslapen gaat redelijk maar meestal zo rond 1 uur gaat ze het hele bed door, blijft maar draaien waardoor ze zichzelf wakker houd. Het gaat dan heel even goed maar op gegeven moment is niets goed meer en ga ik op den duur maar uit bed want ze is dan helemaal overstuur. Dan ga ik met haar op de bank zitten en na een tijdje slaapt ze weer.

2 maanden geleden

Hier een knul van 23 maanden. Inslapen en doorslapen gaat hier vooralsnog wel goed maar wel heeft onze zoon ineens sinds vrijdag zijn middagdutje een stuk vroeger (en korter) dan normaal. Hij valt al enkele dagen achter elkaar tussen 10 en 11 uur in slaap, ongeacht waar we zijn. We lieten hem dan gewoon maar slapen. Meestal was dat uiteindelijk maar een uurtje, terwijl hij normaal vaak slaapt van 12:00 tot 14.30/15.00 uur! In de middag wilde hij niet meer slapen en hij is eigenlijk rond de normale bedtijd weer naar bed gegaan in de avond. Vanmorgen sliep hij ongeveer voor het eerst in bijna 2 jaar tijd uit tot 07.00 uur! Dat is voor ons echt bijzonder want normaal komen beide kids vrijwel altijd vanaf 5.30/6.00 uur. Vandaag is hij naar de opvang dus ben benieuwd hoe het deze dag gaat.