20 Reacties

25 dagen geleden

Ja hier ook een dochter die slecht slaapt. Iedere nacht is het drama. Ook ik ben gebroken en oververmoeid en dan nog 36 uur werken het valt me zwaar.

25 dagen geleden

Hier net zo Wil savonds niet naar bed. Zijn zeker 2 uur bezig voor hij slaapt. In paniek als wij weggaan van zijn kamer. Moeten echt bij hem blijven.. En dan snachts ook weer in paniek wakker En inderdaad, slapen leek juist beter te gaan! En dat icm 23 weken zwanger.. 🥲🥲

25 dagen geleden

Oooh ja hier ook! Vooral in de middag is het ook zo een strijd met haar middagslaapje 😅 die dagen zijn erg lang zo en de nachten zijn mega kort. Ze is al een hele slechte slaper maar nu is het helemaal drama

25 dagen geleden

Ja, al is het hier niet alweer, maar sinds zn geboorte drama. Daarbij een drukke verantwoordelijke baan van 32 uur per week plus 2 andere kinderen...

24 dagen geleden

Herkenning dus een dikke shout out naar jou mama, je doet het goed 🙌 Hier ook strijd en niet naar bed willen gaan. In de avond/nacht ook minimaal één keer krijsend wakker, rechtop in bed en heeft ons nodig om rustig te worden. Herkennen jullie dit van de 18 maanden regressie?

23 dagen geleden

Klinkt als een slaapregressie. Die van ons is op momenten dan ook tot 3,5u aan een stuk wakker. Het breekt op maar je kan er niet zoveel aan doen. Zelf vroeg naar bed en haar dan bij jullie op bed nemen, dan pak je misschien nog een beetje slaap tussendoor

22 dagen geleden

Reactie op Bysaa

Klinkt als een slaapregressie. Die van ons is op momenten dan ook tot 3,5u ...
Ja dat doen we ook! Proberen er zo min mogelijk een strijd van te maken. Weigerde vanmiddag ook haar middagslaapje maar viel uiteindelijk in de auto wel in slaap 🤷‍♀️

21 dagen geleden

Hier word slechter geslapen als ze overdag veel slaapt. Gisteren op de opvang maar een goed uur. En ze sliep klokje rond. Dag ervoor was drama.

19 dagen geleden

Echt hoor. Ze heeft vorige een hele week doorgeslapen. Dat was echt nog nooit gebeurd! Nu wordt ze weer standaard om 00:30 wakker en wil ze niet in haar eigen bed 😐

19 dagen geleden

Reactie op Renroost

Echt hoor. Ze heeft vorige een hele week doorgeslapen. Dat was echt nog noo ...
Niet leuk!

19 dagen geleden

Gaat het bij sommige al wat beter? Ik heb even bemoedigende woorden nodig 😉

19 dagen geleden

Wij zitten hier ook middenin denk ik. Gisterenavond en afgelopen nacht is ze wakker geweest van 22.30 uur tot 1.00 uur, 3.00 uur tot 3.30 uur en 5.00 uur tot 6.00 uur. In onze armen slaapt ze, maar in haar eigen bed is het gillen en krijsen...

19 dagen geleden

Het perfecte topic voor vanavond nog meer dames wakker? Hier zijn we sinds 8 uur bezig zoon lief naar bed te brengen en hij krijst en tierd alles bij elkaar. Hij sliep een lange periode "goed"We hebben altijd al een slechte slaper gehad. Maar nu zo extreem op nieuw.... man man man

18 dagen geleden

Reactie op G-W

Het perfecte topic voor vanavond nog meer dames wakker? Hier zijn we sinds ...
Oh jammer dat ik het nu pas lees Elke avond is het raak Niet naar bed willen. Ondanks hij moe is Zodra die in je armen rustig is of slaapt en je hem naar z'n bed brengt is het krijsen Vaak gaan we maar wandelen tot ie diep in slaap is Iets wat we nog nooit gedaan hebben Maar anders lukt het niet Zijn soms echt tot 22u bezig

18 dagen geleden

Blij hier wat herkenning te vinden. Hier is het sinds een paar weken echt verschrikkelijk. Als ze haar bed raakt is het echt krijsen, huilen, roepen en totaal overstuur zijn 😔 Dat gaat door tot ze eruit gehaald wordt. Ze gaat gewoon niet slapen in haar eigen bedje. Om zelf nog iets van slaap te krijgen slaapt ze in ons bed en kruipen wij er ‘s avonds bij, maar het is verre van ideaal. Soms wordt ze als wij naar bed gaan ook wakker en dan is het helemaal feest, dan stuitert ze door het hele bed. Hoop echt dat dit een fase is die snel voorbij gaat. Haar middagdut gaat overigens prima in haar eigen bed op haar eigen kamer, hoe is dat bij jullie?

17 dagen geleden

Reactie op hoian

Blij hier wat herkenning te vinden. Hier is het sinds een paar weken echt v ...
Zo niet leuk. Hier echt exact hetzelfde! Maar ook bij het middagdutje, wat een ramp.

17 dagen geleden

Hier gaat nu zelfs ook de middagdut slecht, terwijl (als we het toelieten) ze normaal wel 3 uur kan slapen. Nu schoot ze na 35 min totaal in paniek wakker en was er geen land meer mee te bezeilen (hoe schrijf je dat? 🙃). 8 dagen heeft ze doorgeslapen laatst en we dachten ze het eindelijk doorhad na 1,5 jaar klooien 🥴

16 dagen geleden

Nou een week ging het goed. En nu is het weer drama al 2 nachten en wil nu ook niet slapen. Wat een ellende.

14 dagen geleden

Reactie op Renroost

Hier gaat nu zelfs ook de middagdut slecht, terwijl (als we het toelieten) ...
Hier gaat het in slaap vallen bij het middagslaapje ook niet meer soepel 😔 Hoe gaat het slapen bij jullie ondertussen?

13 dagen geleden

Met dank aan schoonouders een manier gevonden waarop onze dochter weer gaat slapen, misschien helpt het jullie ook ♥️ - Voor de start van het avondritueel een baby yoga/relaxplaylist op spotify opzetten op een boxje op haar kamer (wij gebruiken deze https://open.spotify.com/playlist/3RWYyX8xGDze6W8BnPPW67?si=uoJkoy7ASX6rU9898pm_Rw&pi=e-rc-NcXDzTbKr) - Het al wat donkerder maken, dus gordijnen dicht en klein lampje aan. - Verschonen, insmeren, pyjama aan, tanden poetsen etc. - Met slaapzak aan op schoot in de stoel een boekje lezen, favoriete knuffel en speen erbij. Tijdens het lezen al een paar keer aangeven dat we zo lekker gaan slapen. - Lamp uit. Dochter in ledikant leggen, ze gaat dan gelijk staan en wordt een beetje jengelig. - Zelf op de grond erbij liggen en rustig praten dat het tijd is om te gaan slapen etc. Ondertussen handje vasthouden of over rug/buik aaien. - Na een paar minuten gaat dochter zelf ook liggen. Door blijven aaien/handje vast blijven houden. Bij ons valt ze dan na een tijdje in slaap. - Ik ga dan nog even in de stoel zitten tot ze echt dieper slaapt, ze kan me dan niet zien. - Als ik zeker weet dat ze slaapt ga ik weg, maar ik laat de muziek nog even aanstaan. Wordt ze ‘s nachts wakker, dan laat ik haar eerst wat water drinken. Het bleek de afgelopen nachten dat ze ook wakker werd met dorst. Dan hetzelfde ritueel zonder muziek met ernaast liggen en handje vasthouden. Ik denk dat ze echt wat nabijheid nodig heeft op het moment. Ze maakt zoveel ontwikkelingen door op het moment met praten, zelfstandig uit een open beker drinken, interesse in het potje etc. dat ik denk dat ze dit ‘s avonds en ‘s nachts verwerkt en ons daarbij nodig heeft ♥️