10 Reacties

5 maanden geleden

Kan je niet bij haar in de kamer blijven totdat ze slaapt? En dan weglopen? Dit werkt hier namelijk wel. Als ik weg loop, is het schreeuwen, brullen en roepen en als ik erbij blijf, slaapt ze met 5-20 min. Rond 24 maanden is wel weer een slaapregressie, kan zijn dat ze daarin zit, dan maakt ze grote ontwikkelingen door en dat kan haar gedrag beïnvloeden.

5 maanden geleden

Reactie op Bysaa

Kan je niet bij haar in de kamer blijven totdat ze slaapt? En dan weglopen? ...
Dat proberen we ook. Maar ze gaat niet slapen. Mijn partner heeft gister twee uur bij haar gezeten zonder succes. Dat is dus ook waar we tegen aan lopen. Wellicht dat ze in die slaapregressie zit .. aangezien we dit nooit zo hebben meegemaakt.

5 maanden geleden

Ik herken dit ergens wel. Sinds begin deze week is het: mama komen slapen. Dus ik zit erbij tot ze slaapt, maar helaas duurt dit lang en speelt er gewoon in haar bedje. Dus nu ga ik weg dan tiert ze, dan ga ik terug enzovoort tot ze slaapt. Ik laat haar nooit langer dan 5 min tieren of wenen.

5 maanden geleden

Reactie op TT21

Ik herken dit ergens wel. Sinds begin deze week is het: mama komen slapen. ...
Doen wij ook normaal niet maar het is nu echt niet meer te doen, we zijn constant met haar bezig. Ze wilt ook absoluut geen middagdutje meer doen dus ik ben de hele dag eigenlijk met haar bezig.

5 maanden geleden

Reactie op BlackFairy

Doen wij ook normaal niet maar het is nu echt niet meer te doen, we zijn co ...
Soms gaat ze ook door met schreeuwen en krijsen, wanneer ik bij haar in de kamer ben.

5 maanden geleden

Wij lopen hier ook tegen aan sinds 2 weken! Met naar bed brengen is het echt huilen maar zodra we de kamer af zijn is het nog 5 á 10 sec en dan is het stil. We hebben wel dat ze ineens wakker wordt. Kan 2 uur zijn, 4 uur of 5 uur en dan is het meteen paniek en wil ze alleen nog maar bij ons zijn dus leggen we haar maar tussen ons in. Echt frustrerend dat we niet weten hoe we haar kunnen helpen hiermee! Hopenlijk is deze fase snel voorbij..

5 maanden geleden

Zeer herkenbaar, wij hebben de 5-10-15 regel toegepast, merk dat dit helpt. Hij mag kiezen wie hem naar bed brengt, na 5 minuten gaan we weer kijken(vaak alles uit bed) alles weer terug doen, na 10 minuten terug gaan en weer weg gaan en dan na 15 minuten. Wij maken het beide(papa en mama) niet gezellig, echt Je ding doen en zeggen lekker slapen. Nu is hij meestal na 10 minuten stil. Ik merk wel hoe langer hij in de middag slaapt hoe slechter het op de avond gaat met het na bed gaan.

4 maanden geleden

Reactie op BlackFairy

Doen wij ook normaal niet maar het is nu echt niet meer te doen, we zijn co ...
Ja hier weigert ze ook haar middagdutje en tegen 16u is het echt een drama lama. Ik ga eerlijk toegeven ik vind het echt vermoeiend want ik dacht we halen haar weer naar beneden ook, maar na zo een dag mag je dan nog elke keer heel het huis opruimen.

4 maanden geleden

Reactie op BlackFairy

Dat proberen we ook. Maar ze gaat niet slapen. Mijn partner heeft gister tw ...
Als ze hier begint te klieren of niet gaat slapen, zeg ik dat ik dan maar beneden ga. Als ik dan aanstalten maak om op te staan, begint ze te huilen en zeg ik streng dat ze dan moet gaan slapen. Maar hier zit ze niet in de slaapregressie voor zover ik weet😅

4 maanden geleden

Wij hebben een hele tijd gehad dat de kleine heel slecht in slaap wilde komen. Maandenlang elke dag 3 uur bezig met haar in slaap te krijgen en dan ook vaak nog snachts wakker én smorgens om half 6 de dag starten. Het is een enorme uitputtingslag voor jezelf en heel frustrerend dat voor je gevoel niets werkt.. Dus allereerst: ik weet hoe het voelt.. Wat bij ons uiteindelijk geholpen heeft om de rust te vinden in het slaapritueel is om te accepteren dat het zo moeizaam gaat en dat je kleine je nodig heeft. We hebben veel avonden (en middagen) met de kleine op schoot op haar kamertje gezeten en haar geknuffeld, getroost en liedjes gezongen. Vaak werd ze dan na een tijdje wel rustiger en konden we haar in bedje leggen en inmiddels uiteindelijk ook vrij snel weglopen. Ook zijn we overdag in haar kamertje samen gaan spelen, zodat ze de plek associeert met fijn en veilig. Wat wij nu doen (na rustig opbouwen van een structuur daarin), is dat we een aantal keer hardop tot 5 tellen. Dus we leggen haar in bedje (als ze rustig / vrolijk is), en dan tellen we tot 5. 1 of 2 keer in de kamer. Dan lopen we de kamer uit en tellen nog 2 keer rustig tot 5. We zeggen dan elke dag hetzelfde 'dit is de laatste keer, het is nu tijd om te gaan slapen, weltrusten lieve xxx'. Op wonderbaarlijke wijze werkt dit heel goed en gaat ze nu zelf rustig slapen als wij beneden zijn. Voordeel is dat ze nu ook zelf tot 5 kan tellen 🤣 Heel veel succes. Uiteindelijk komt het weer goed, ook als je haar nu elke dag weer mee naar binnen neemt. Ze heeft je nu gewoon heel hard nodig en dat is pittig. Sterkte! ♥️