7 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb dit ook, niet specifiek na het eten. Maar wel soms als ik gewoon rustig zit of lig dat ik mijn hart hard voel kloppen en volgens mijn horloge dan ook een hoge hartslag heb. Ik heb vernomen dat het hoort bij de zwangerschap en maak me er verder niet zo'n zorgen over zolang ik me voor de rest nog goed voel 🙂
4 jaar geleden
Hier ook een hoge hartslag in rust. Kwam ik achter toen hij werd gemeten door de fysio.
Helemaal normaal verteld mijn verloskundige en ze gaf aan dat je het inderdaad ook soms kon voelen. Hier was hij 111 in rust.
4 jaar geleden
Begin april had ik ook een zeer hoge hartslag, 125. Dit ook in rust. Maar omdat ik medische zwangerschap heb sta ik onder zware controle en moet dan met hun contact opnemen. Zo gezegd zo gedaan. Daar is mij verteld dat het normaal- voor zwangere- tot 100 mag en kan zijn. Dit omdat er een liter bloed extra door het hart word gepompt voor de baby. Na de eerste reguliere controles van urine en bloed, dacht ik dat ze mijn kamer kwamen schilderen. Maar dat was niet zo. Ik moest COVID getest worden. Want hoge hartslag is een symptoom soennieten COVID hoort (zoals nog 1000en). En ja hoor; ik was positief. Ik voelde mij niet ziek, maar vond het verschrikkelijk voelde het zelfs ik mijn vingers kloppen.