26 Reacties

10 maanden geleden

Ja hoor hier nog 1! heb erg ervaren dat als je moeder wordt, je ook gewoon erg veranderd als persoon zijn. Je hebt een verantwoordelijkheid waar je "niet meer vanaf komt" Vind ik soms nog wel eens lastig!

10 maanden geleden

Jazeker heb ik ook hoor. Ik heb sowieso niet zo veel vriendinnen, maar ik herken heel erg wat je zegt, soms heb je de behoefte om dingen te bespreken met iemand die in dezelfde fase zit of je in ieder geval begrijpt en steunt. Ik zou dat ook graag willen!

10 maanden geleden

Reactie op momtolovelyboys

Ja hoor hier nog 1! heb erg ervaren dat als je moeder wordt, je ook gewoon ...
Eens! Vooral dat je een ander mens wordt. En dat maakt t miss lastig met de vriendinnen die ik al had. Zij zijn mij ook “anders” gewend misschien. Andere behoeftes etc!

10 maanden geleden

Reactie op _xkb

Jazeker heb ik ook hoor. Ik heb sowieso niet zo veel vriendinnen, maar ik h ...
Jaaa precies, begrip en steun. Maar ook gewoon elk klein ding bij iemand neer kunnen leggen 🙊. Ik heb dat soort “vriendinnen” wel gehad, maar die verruilde mij ook zo in voor weer een ander soort leven laat ik maar zo zeggen. Dus me vertrouwen is ook best geschaad wat dat betreft… maar nu merk ik dat ik het mis en nodig heb

10 maanden geleden

Reactie op sk1994

Jaaa precies, begrip en steun. Maar ook gewoon elk klein ding bij iemand ne ...
Ik stuur je een vriendschapsverzoek, dan kunnen we privé even kletsen

10 maanden geleden

Ik herken je verhaal, ondanks dat ik wel vriendinnen heb in dezelfde fase. We hebben met onze dochter nogal wat meegemaakt (ze heeft een zeldzame ziekte) en daardoor voel ik me echt zo anders dan vriendinnen met kleintjes met ongeveer dezelfde fase. Ik merk sowieso dat iedereen veel meer in 'zijn eigen bubbel zit' en met zichzelf bezig is. Ik denk dat het ook te maken heeft met het feit dat je als persoon zo verandert en daar je weg gewoon weer even in moet vinden. Ik houd mezelf maar voor dat dat weer komt 😉

10 maanden geleden

Ik heb wel een vriendin waarmee ik alles kan bespreken, maar zij woont ver weg. Ik mis juist heel erg vriendinnen waarmee je laagdrempelig even wat leuks kan doen, al is het maar samen een wandelingetje maken met de kinderwagen of even op de thee bij elkaar. En ik voel me soms ook eenzaam in de manier hoe wij het ouderschap invullen, omdat niemand in onze omgeving dat zo doet. Zou het fijn vinden, al is het maar 1 iemand inderdaad, om dat wat meer te kunnen delen.

10 maanden geleden

Ik zie soms op het forum ook wel berichtjes voorbij komen waarin andere mama’s in een bepaalde regio gezocht worden. Dit forum kan misschien wel een plek zijn waarmee je mama’s bij jou in de buurt kan ontmoeten die een beetje in dezelfde fase zitten, om mee te kletsen of juist eens een wandeling of theetje mee te doen. Er zullen zeker meer mama’s in je buurt wonen die zich zo voelen en het heel gezellig zouden vinden om andere mama’s te ontmoeten denk ik!

10 maanden geleden

Reactie op Renroost

Ik herken je verhaal, ondanks dat ik wel vriendinnen heb in dezelfde fase. ...
Kan me voorstellen dat je het dan toch nog mist idd. Hopelijk gaat alles wel goed met jullie baby! Maar ik denk zeker dat het klopt, dat je weer een weg moet vinden!

10 maanden geleden

Reactie op Kyrza

Ik zie soms op het forum ook wel berichtjes voorbij komen waarin andere mam ...
Ja dat heb ik idd wel is voorbij zien komen! Maar nooit in mijn regio 😂 maar wie weet via deze weg alsnog! Ik woon zelf in ede!

10 maanden geleden

Reactie op Lace

Ik heb wel een vriendin waarmee ik alles kan bespreken, maar zij woont ver ...
Ohhh dit is ook zo herkenbaar idd! Ik had dus diegene. En die is verhuist en best wel een ander leven gaan leven. Dus die zie en spreek ik niet meer. Maar dat is idd ook wel hetgeen wat ik mis. Toen ik mn zwangerschaps test had gedaan en positief bleek. Kwam zij DIRECT want ze woonde in de straat. Dit was zó fijn

10 maanden geleden

Herkenbaar!! Ik ben ook de eerste in mijn gezin, in de vriendengroep en binnen mijn vriendinnenclubje die een kindje heeft. Ik mis het soms wel eens om je onzekerheden met iemand te delen of soms even te sparren over bepaalde dingen...

10 maanden geleden

Reactie op Renroost

Ik herken je verhaal, ondanks dat ik wel vriendinnen heb in dezelfde fase. ...
Enigszins herkenbaar! Daar komen een ander soort zorgen bij en, mijn ervaring, niet iedereen kan zich daar iets bij voorstellen.

10 maanden geleden

Reactie op Florita

Enigszins herkenbaar! Daar komen een ander soort zorgen bij en, mijn ervari ...
Precies. En het is niet dat ik andere ook deze zorgen gun, maar soms zou het wel fijn zijn ofzo 😉

10 maanden geleden

Heel herkenbaar. Ook ik ben de eerste in het gezin en van mn vriendinnen. Je interesses worden toch wel anders, je wil gewoon je ervaringen delen of heel simpel even wat leuks doen idd. Hoop een clubje bij mij in de buurt te vinden.. woon in schiedam, helaas ver weg van jou

10 maanden geleden

Reactie op Ericavw

Heel herkenbaar. Ook ik ben de eerste in het gezin en van mn vriendinnen. J ...
Jaaa idd. Oeh Schiedam is idd wel ver weg! Mocht je alsnog via hier of insta oid willen kletsen kan altijd :)

10 maanden geleden

Reactie op Ericavw

Heel herkenbaar. Ook ik ben de eerste in het gezin en van mn vriendinnen. J ...
Zeker herkenbaar allemaal! Ik woon in Vlaardingen, dus kunnen eens contacten als je dat wilt?

10 maanden geleden

Yes herkenbaar 🙌🏻

10 maanden geleden

Reactie op Lottiee

Zeker herkenbaar allemaal! Ik woon in Vlaardingen, dus kunnen eens contacte ...
Lijkt me zeker leuk!

10 maanden geleden

Reactie op sk1994

Jaaa idd. Oeh Schiedam is idd wel ver weg! Mocht je alsnog via hier of inst ...
Ja klinkt gezellig toch☺️ mijn insta is vw.erica