22 Reacties

3 jaar geleden

Mag je geen spaghetti carbonara?

3 jaar geleden

Reactie op shadowfoxx

Mag je geen spaghetti carbonara?
Zit rauwe ei in, maar wordt wel een beetje verhit. Vandaar m’n vraag 🙈

3 jaar geleden

Reactie op famkke

Oh hahaha ik wist niet dat het niet mocht. Ik heb eigenlijk geen idee

3 jaar geleden

Je kunt ook carbonara maken en dan het eigeel mengen met een beetje room of melk en dat eerst (los) goed verhitte waardoor het indikt en dan als saus kan gebruiken, of mascarpone ☺️

3 jaar geleden

Volgens mij mag dat gewoon. Het wordt verhit en anders zou je misschien een kant en klare saus kunnen kopen, voor alle zekerheid🙈

3 jaar geleden

Ligt eraan of je 'm in een restaurant gaat eten. Daar maken ze de saus vers maar thuis uit bijv. een zakje van knorr mag het wel, daar zit geen rauw ei in.

3 jaar geleden

Een kant en klaar potje is sowieso voldoende verhit. Is misschien niet het 'echte' werk, maar voldoet wellicht wel voor je craving!

3 jaar geleden

Reactie op famkke

Je kan gepasteuriseerde eigeel kopen bij de groothandel.

3 jaar geleden

Nou, ik heb er ook al weken zin in en durfde 't niet. Maar ik las dat de kans op salmonella door ei maar 1/20.000 is. En dan is het niet eens schadelijk voor de baby, maar je kan er zelf ziek van worden. Door verse eieren te gebruiken, ze in de koelkast te bewaren even de schaal even schoon te maken voordat je ze breekt, wordt de kans nog kleiner. Plus als ik het maak, doe ik het eimengsel bij de pasta en dan roer ik het nog door de pan tot het ei gestold is. Dus ik heb me al voorgenomen dat ik het volgende week lekker ga maken😍

3 jaar geleden

Reactie op Bysaa

Nou, ik heb er ook al weken zin in en durfde 't niet. Maar ik las dat de ka ...
Door een pan op 't vuur, zodat het ook echt goed stolt😁
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Ook al op restaurant gegeten hoor 🤭 ik vraag dan wel of ze het rauwe ei er uit kunnen laten.

3 jaar geleden

3 jaar geleden

De carbonara saus uit de supermarkt mag je eten. Dat is eigenlijk geen echte carbonara. Carbonara maak je door spek te bakken, spaghetti erbij te doen en dan eidooier. In restaurants gebruiken ze heel vaak eidooier uit een pak. Deze is al gepasteuriseerd. Als je het heel graag wil eten zou ik hem gewoon iets langer garen. Je pan is over de 100 graden. Als je je spaghetti zo uit het kokende water bij je spek gooit en je doet het eidooier erbij heb je zo die benodigde 75 graden bereikt om listeria te doden. Eet smakelijk 🍝

3 jaar geleden

Bij de makro hebben ze ook gepasteuriseerde eiwit bedenk ik me net. Weet alleen niet of ze dit ook gewoon bij de super hebben.

3 jaar geleden

Het ei word toch verhit door onder de pasta te mengen dus echt rauw is het toch niet meer.

3 jaar geleden

Reactie op Cline--

Ook al op restaurant gegeten hoor 🤭 ik vraag dan wel of ze het rauwe ei er ...
Meeste restaurant gebruiken gepasteuriseerde eieren, deze zijn veilig te eten. Wel vraag ik het voor de zekerheid altijd na of ze gepasteuriseerd of rauwe eieren gebruiken bij bepaalde gerechten. De tapas kaart voor zwangeren bij 't zusje klopt bijvoorbeeld ook niet helemaal ( staan nog heel veel gerechtjes op waar alcohol in verwerkt is) die neem ik dan voor de zekerheid niet ondanks dat ze verhit zijn

3 jaar geleden

Reactie op E1806

Volgens mij mag dat gewoon. Het wordt verhit en anders zou je misschien een ...
Hè bah dat is voor mij echt een No go 🙈 ik maak de pasta op Italiaanse wijze en verder niet 😂

3 jaar geleden

Reactie op Nietjuh

Ligt eraan of je 'm in een restaurant gaat eten. Daar maken ze de saus vers ...
Nee! Zelf maken, maar nooit met pakjes.

3 jaar geleden

Super lieve reacties en ik snap dat het met een pakje/kant-en-klare saus wel mag, maar dat is geen echte carbonara. Verder durf ik het niet aan, omdat de ei helemaal niet zo verhit wordt als iedereen denkt of zegt, je laat de pasta namelijk nauwelijks stollen als je het maakt. Ik wacht nog vraag even 8 weken en dan maak ik het meteen 😎 toch bedankt voor de reacties!

3 jaar geleden

Reactie op famkke

Super lieve reacties en ik snap dat het met een pakje/kant-en-klare saus we ...
Ik heb het laatst gemaakt en heb toch maar doorgevoerd tot het ei wél helemaal gestold was. Werd het iets droger van maar nog steeds heel lekker. Beetje extra bakvet van m'n spek doorheen geroerd🙈